Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شمیم، عصر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه کاهش قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر باعث شد تا دو یوتیلیتی متمرکز ایجاد شود، ادامه داد: از همین رو در عسلویه پتروشیمی‌مبین شکل گرفت.

وی افزود: در استانداردهای بین‌المللی زمانی که می‌خواهند یوتیلیتی تاسیس کنند باید دو برابر نیاز واحد تولیدی واحد یوتیلیتی تعریف شود تا با خارج شدن از مدار یک واحد، تولید متوقف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمیم با اشاره به اینکه اگر هر واحد اقدام به تاسیس یوتیلیتی می‌کرد، قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی بالا می‌رفت، تاکید کرد: برای ساخت این پتروشیمی سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری انجام شده است.

وی افزود: اگر واحدهای پتروشیمی یوتیلیتی تاسیس می‌کردند، حاشیه سود پتروشیمی‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: مبین از لحاظ مالی با تلاش سال‌های اخیر، در بخش تعیین قیمت‌های به روز برای یوتیلیتی چالش داشت و برای بستن حساب‌ها در پایان سال به مشکل می‌خورد.

به گفته شمیم، با جلسات فشرده و سنگین، دستورالعمل قیمت‌گذاری یوتیلیتی توسط شورای رقابت ابلاغ شد و دیگر مشکلی در قیمت گذاری سرویس‌های جانبی نداریم.

وی گفت: حاشیه سود مبین از سال ۹۴ تا کنون ۵۱ درصد بوده که این رقم در شرایط فعلی به بالای ۶۵ درصد در یوتیلیتی رسیده است و همین سود را تا پایان سال محقق می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس افزود: تداوم تولید پیش شرط اعتماد مشتریان به شرکت مبین بوده و قراردادهای بلند مدت است و اگر در تحویل سرویس‌های جانبی تاخیر داشته باشد باید جریمه پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگرچه مشتری‌ها خاص و محدود هستند اما بازار را با خرید سهام پتروشیمی آپادانا توسعه دادیم.

شمیم تاکید کرد: در شرکت مبین پروژه هایی در راستای تولید ۱۰۰ درصدی تعریف شد که شامل آب شیرین‌کن هفتم، ساخت بویلر ۳۵۰ تنی، ایجاد واحد پساب و ... می‌شود.

برچسب‌ها عسلویه پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه پتروشیمی عسلویه پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 

معاون گردشگری استان کرمانشاه از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی سطح استان کرمانشاه خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، وحید امیری امروز _سه شنبه هفتم فروردین _ اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا پایان ششم فروردین بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تأسیسات گردشگری و بیش از ۵۴۰ فقره هم مربوط به بازدید از سرویس‌های بهداشتی است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث بازدید از تأسیسات گردشگری استان شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی، برای ۵۵ واحد که خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی ارائه می‌دادند گواهینامه تشویقی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ۱۳۰ واحد متخلف تذکر و برای ۲۲ واحد دیگر نیز اخطار کتبی و برای ۵ واحد نیز که به اخطارها بی‌توجه بودند، حکم تعلیق صدور مجوز تا اطلاع ثانوی صادر شد.

کد خبر 739489

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو