Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی به موضع تند اسرائیل دامن زده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در جریان سخنرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: من احساس می‌کنم که ترکیه تنها کشوری است که علیه ظلم در قدس و فلسطین به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما مطلع هستیم که یکی از دلایل حملات تروریستی و خرابکاری‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر متحمل آنها شده‌ایم، موضع اصولی ماست. ترکیه به حمایت خود از حقیقت و مردم مظلوم ادامه خواهد داد.

اردوغان ضمن خاطر نشان کردن این مساله که موضوع قدس جزو اساسی مسائل سازمان همکاری اسلامی است، گفت: وضعیت در قدس و فلسطین هر روز بدتر می‌شود.

وی افزود: رفتار اسرائیل که حقوق، قوانین، عدالت و انسان‌دوستی را به رسمیت نمی‌شناسد دائما بحران در این منطقه علیه مسلمانان را عمیق‌تر می‌سازد.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: ما هرگز دست از دفاع از حقوق فلسطینی‌ها برنخواهیم داشت و همبستگی خود را با تمامی مردم مظلوم حفظ خواهیم کرد.

اردوغان گفت: رویکرد امپریالیستی "تفرقه بیانداز و حکومت کن" علیه کشورهای اسلامی ادامه دارد.

وی افزود: هرچه بهتر از کودکان، زنان، افراد مسن و افراد ناتوان در برابر تهدیدهای کشورهای غربی حفاظت کنیم، بیشتر از ساختار خانوادگی‌مان حفاظت کرده‌ایم.

رییس جمهور ترکیه افزود: کشورهای اسلامی در حال حاضر منزوی شده‌اند و فرصت‌ها و پتانسیل‌های خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: مسلمانان که در حال حاضر یک چهارم از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند، متاسفانه نفوذ سیاسی یا قدرت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لازم را ندارند.

اردوغان تاکید کرد: غیرممکن است که تنها با شکایت کردن یا حرف زدن به جایی برسیم. در حال حاضر این نیاز وجود دارد که با دقت بیاندیشیم، تحلیل کنیم و به راه‌حل‌هایی برای مشکلات امروز مسلمانان دست یابیم. این مسئولیت همه ما مسلمانان است تا تمدن اسلامی را در جایگاه درستش قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است