Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اللهیار رضایی (  مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز ) امروز (دوشنبه 18 آذرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اغلب نواحی فضای آموزشی و تقویتی و کلاس های کنکور و کانون های زبان دارند، تصریح کرد:  محدوده ناحیه 4 در حدی ضعیف است که اصلا این امکانات در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ناحیه 4 شیراز بضاعت مالی مردم خیلی خوب نیست، یادآور شد:  فضای آموزشی ناحیه 4 شیراز فرسوده شده است و خیلی از فضاهای موجود از روی ناچاری استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به اینکه خیلی از مدارس در ناحیه 4 تخریبی اعلام شده است، عنوان کرد: به عنوان نمونه امسال مجبور شدیم هنرستانی را از بولوار گلستان به سعدی ببریم و درحالی که سقف این مدرسه چوبی است، و در بارندگی چند روز گذشته  سقف مدرسه ریزش کرده است.

  مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز با بیان اینکه خیرین در این منطقه حاضر هستند که اقداماتی برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی داشته باشند،  یادآور شد: متاسفانه هیچ زمینی برای ساخت فضای آموزشی وجود ندارد و در واقع بحران فضا داریم. به گفته رضایی، شهردار منطقه باید این فضا را در نظر بگیرد؛ چرا که جمعیت بالایی از حاشیه نشینی داریم که نیاز است به گسترش فضای آموزشی در ناحیه  4 به طور جدی رسیدگی شود.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت و در نتیجه  حاشیه نشینی در مناطق جنوبی شیراز، عنوان کرد: این باعث افزایش بار آموزشی در ناحیه 4 می شود و تنها امسال یکهزار و ۷۵۰ دانش آموز کلاس اولی اضافه شده است. 

رضایی با بیان اینکه تعداد زیاد دانش آموزان نیاز به فضا و آموزش دارند، تصریح کرد: ناحیه 4  در مجموع ۷۵ هزار دانش آموز دارد، اما زمینی برای ساخت فضای آموزشی وجود ندارد.

* 18 مدرسه ناحیه 4 نیاز به تخریب و بازسازی دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز  با بیان اینکه از سال گذشته تا امروز ۱۷ فضای آموزشی در ناحیه 4 شیراز در حال شروع به ساخت است و نقشه ها انجام شده است، عنوان  کرد: این تعداد فعالیت با ۱۵ سال گذشته برابر است.

رضایی همچنین در خصوص سیستم گرمایش در مدارس ناحیه 4 گفت: اداره گاز سال گذشته بخاطر فرسودگی ساختمان در مدرسه فردوسی، اجازه بهره برداری از انشعاب گاز را نداد که برخی موانع را برطرف کردیم تا به صورت موقت دسترسی به گاز  را داشته باشند؛ برای بازسازی باید مدرسه تخریب شود، اما مکان آموزشی برای ۸۰۰ دانش آموزی که در دو نوبت این مدرسه هستند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۸ مدرسه ناحیه 4 باید تخریب و بازسازی شود، ابراز کرد: برای تخریب مدرسه آمادگی داریم اما هیچ جایی نیست که دانش آموزان را تا زمان بازسازی منتقل کنیم.

 *5 مدرسه ناحیه 4 در سیل تخریب و آسیب دید

رضایی همچنین در خصوص سیل فروردین ماه عنوان کرد: ۵ مدرسه در وقوع سیل امسال آسیب دید؛ مدرسه انقلاب اسلامی در ساحلی نشست کرده و دانش آموزان را منتقل کردیم و بنا است در مهرماه آینده جزء چرخه آموزشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدرسه طوسی هم به همین طریق درحال ساخت است و مدرسه احسان و گلستان هم در سیل آسیب دیدند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز همچنین نبود هیچ استخر و سالن ورزشی در ناحیه 4 را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در نظر گرفتن فضای آموزشی  و تفریحی جزء ضروریات است که با توجه به بافت جمعیتی ناحیه4  باید در نظر گرفته شود.

رضایی همچنین به موقعیت آموزش و پرورش ناحیه 4 در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و یادآور شد: آموزش  و پرورش ناحیه 4، سال تحصیلی گذشته در ارزیابی عملکرد در بین همه شاخص ها رتبه اول را کسب کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش انقلاب اسلامی حاشیه نشینی مدرسه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود یک میلیاردی ملک پس از بازسازی

اخیرا تبلیغی از بازسازی یک آپارتمان در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد. در این ویدیو فردی که متخصص بازسازی ملک بود از سود یک میلیاردی آپارتمان پس از بازسازی خبر داد.

به گزارش اکوایران، به گفته این فرد متخصص در بازسازی، بازسازی یک آپارتمان ۱۰۰ متری که برای بازسازی هر متری مربع آن ۶ میلیون تومان نیاز است، مجموعا ۶۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد و واحدی که ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش اولیه آن بوده، ارزش آن بعد بازسازی یک ماهه و هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی به ۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان می‌رسد.

برخی در واکنش به این ادعا نوشتند که تنها اثری که بر ملک دارد، بالارفتن سرعت پسند مشتری است و بازسازی بیشتر از یک ماه طول می‌کشد. برخی هم نوشتند، با ۶۰۰ میلیون هزینه بازسازی و فروش آن با ارزش یک میلیارد تومان بالاتر، تنها ۴۰۰ میلیون تومان سود داشته است.

داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این رابطه می‌گوید: «هر ملکی که پس از مدتی قدیمی محسوب می‌شود، قطعا پس از بازسازی برای آن ارزش افزوده ایجاد می‌شود و در تمام دنیا مرسوم است. از این پس با توجه به روند ساخت‌وساز و قدمت ملک‌های موجود و عدم توجیه در نوسازی آنها، بازسازی ملک می‌تواند کار جدیدی باشد که هم ‍‌اکنون نیز در حال انجام است.»

او ادامه می‌دهد: «اما اینکه چه میزان سود پس از بازسازی به آن تعلق می‌گیرد بستگی به قیمت و منطقه دارد؛ امکان دارد این بازسازی در منطقه‌ای از تهران ماکسیمم ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سود داشته باشد و در جای دیگر از تهران، این مبلغ بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین بستگی به مکان و متراژ و نوع متریال در بازسازی دارد.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد، آپارتمان ۴۸ متری و ۲۰ سال ساخت و بازسازی شده در بریانک، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و آپارتمانی ۹۵ متری و ۲۵ سال ساخت در نارمک، ۲۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در ازگل، واحدی ۷۵ متری و ۱۶ سال ساخت، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در شهران شمالی، واحدی ۸۳ متری و ۱۷ سال ساخت، ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‎‌رسد.

دیگر خبرها

  • سود یک میلیاردی ملک پس از بازسازی
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری