Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: تنظیم مبایعه نامه بصورت سفید امضاء ممنوع است و این امر شروع به کلاهبرداری تلقی می‌شود و متصدیان واحد‌های صنفی موظف هستند معامله را با حضور همزمان طرفین منعقد کنند. تاریخ انتشار: 18:43 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۴۰۰

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در دومین نشست تخصصی و توجیهی مشاورین املاک زنجان که با حضور گسترده‎ مشاورین املاک و خودرو در آمفی تئاتر دادگستری استان زنجان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان به جهت برگزاری این نشست گفت: مجموعه جدیدی که در صنف مشاورین املاک فعالیت می‌کنند اقدامات و کار‌های خوبی انجام داده اند که با نگرش‌های جدید و افق علمی سازگار است و این موجب امیدواری جهت پیشرفت امورات در این صنف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زنجان به لحاظ داشتن تعداد واحد‌های صنفی که در بخش املاک و خودرو فعالیت دارند از میانگین کشوری بالاست آنچه که برای ما مهم است اینکه نگرش مردم نسبت به این صنف چگونه است؟ آیا نگرش مردم به این صنف مثبت است یا منفی؟


وی اظهار کرد: بایستی با رفتار و عملکردمان دیدگاه منفی که بین مردم از برخی از فعالین این صنف وجود دارد را از بین ببریم و روز به روز بر اعتماد عمومی مردم و مراجعین به این صنف بیافزاییم و کاری کنیم مردم این صنف را بعنوان پناهگاه بپذیرند نه به عنوان گریز گاه.


دادستان مرکز استان زنجان ادامه داد: تنظیم مبایعه نامه بصورت سفید امضاء ممنوع است و این امر شروع به کلاهبرداری تلقی می‌شود و متصدیان واحد‌های صنفی موظف هستند معامله را با حضور همزمان طرفین منعقد کنند.


حجت الاسلام و المسلمین کرمی تصریح کرد: در برخی از واحد‌های صنفی املاک و خودرو، بعضی از واحد‌ها از دستگاه‌های پوز به نام شخص دیگری در آن واحد استفاده می‌کنند در حالی که در واحد صنفی دستگاه پوز باید به نام شخص واحد صنفی باشد که عدم رعایت این مهم زمینه‌ی بروز اتفاقات سوء مانند کلاهبرداری‌ها، فرار‌های مالیاتی و ... را فراهم خواهد کرد.


این مقام مسئول افزود: معامله‌ی زمین‌های خارج از شهر در مشاورین املاک ممنوع است، آن زمین‌هایی که برای ادارات است بایستی توسط شرکت تعاونی آن اداره پیگیری شود اساساً ورود صنف املاک به این زمین‌ها ممنوع است، چراکه فعالیت در این بخش موجب ایجاد دلالی و افزایش بی رویه‌ی قیمت این زمین‌ها خواهد شد چه اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بایستی به نحو دقیق بر عملکرد تعاونی‌ها نظارت داشته باشد.


وی همچنین نکاتی در خصوص واحد صنفی خودرو یادآور شد و گفت: بسیاری از فعالین صنف معاملات خودرو، انسان‌های بسیار شریف، متدین و آبرومند هستند، اما متأسفانه تعدادی از فعالین این صنف با عملکردشان ذهنیت مثبت نسبت به این صنف را از بین برده اند. یک تعداد از افراد محدود با یک سری معاملات ربوی آبروی این صنف را برده اند که در اینجا بنده به عنوان مدعی العموم هشدار می‌دهم هرگونه معاملات ربوی در صنف معاملات خودرو صورت بگیرد بشدت برخورد خواهیم کرد هم با خود فرد خاطی برخورد می‌کنیم و هم واحد صنفی پلمب خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین کرمی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان این صنف داشتیم عرض کردم که ما می‌خواهیم از وقایع بد جلوگیری کنیم از دلال بازی‌ها جلوگیری کنیم تا از بالا رفتن بی رویه‌ی قیمت‌ها جلوگیری نماییم. دیدگاه و نگرش ما در این زمینه صیانتی است. ما همه این اقدامات را به جهت عزتمندی شما و فعالین این صنف انجام می‌دهیم، ولی اگر کوتاهی شود قطعاً برخورد جدی و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: دستور مدعی العموم به پلیس نظارت بر اماکن عمومی برای پلمب جایگاه‌های غیر مجاز توزیع گاز زابل

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان زنجان مدعی العموم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود رحمانی به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌های این طرح با مشارکت بیش از ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط در سراسر استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز این طرح تا ۴ فروردین ماه بیش از ۷ هزار و ۳۵۶ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده است، افزود: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در طی ۱۸ روز ۴ هزار و ۹۲۷ کیلوگرم- لیتر ماده غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان، ضبط و از سطح عرضه جمع‌آوری شده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت از تعداد ۳ هزار و ۹۶۳ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی به عمل آمده و برای تعداد ۱۸۰ اماکن عمومی اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، اعلام کرد: همه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ منعکس نمایند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

کد خبر 6062230

دیگر خبرها

  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • آیا قولنامه با مبایعه نامه تفاوت دارد؟
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در استان زنجان
  • تخلفات صنفی در بازار استان سمنان ۸ درصد کاهش یافت
  • ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در استان زنجان