Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:21:09 GMT

ضرورت رهگیری کالاها در البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۱۴۰

ضرورت رهگیری کالاها در البرز

نور محمد فردی عصر دوشنبه در پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: بر این اساس ایجاد سامانه رهگیری در حوزه های مختلف از جمله کالاهای گروه منسوجات، پوشاک و محصولات دخانی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: تاکید معاونت سیاسی و جانشین رئیس کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد ساماندهی ماشین آلات و ادوات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی ساماندهی ماشین آلات و ادوات کشاورزی مکلف است در اجرای فاز دوم طرح تخصیص سوخت به ادوات مذکور و سایر حوزه های کشاورزی نظارت کافی داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری  البرز اظهار داشت: این امر مستلزم همکاری سایر دستگاهها از جمله فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری و امور آب است.

وی گفت: رسانه ها به عنوان متولی کارگروه فرهنگی وظیفه خطیری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  در فرهنگ سازی و استفاده از تولیدات داخلی با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی را دارد.  

در این نشست گزارش عملکرد هشت ماهه سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ساماندهی ماشین الات و ادوات کشاورزی و چاههای آب و مراکز فروش و توزیع سموم دفع آفات (گزارش اجرای فاز دوم طرح تخصیص سوخت به ماشین آلات کشاورزی در سطح استان) ارایه شد.

همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت در رابطه آخرین وضعیت صحت سنجی انبارها و اجرای دستورالعمل ماده هفت آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالاهای مشمول گروه کالایی منسوجات و پوشاک و کالاهای دخانی گزارشی ارائه داد.

در این نشست گزارش عملکرد هشت ماهه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و تعیین و تکلیف کالاهای رسوب شده در انبارها رفع موانع و مشکلات کاشفین(موضوع ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) ارائه شد.

برچسب‌ها کشاورزی کالای قاچاق استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی کالای قاچاق استان البرز کشاورزی کالای قاچاق استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی با تکذیب توقف پرداخت ارز کالا‌های اساسی اعلام کرد: ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در واکنش به انتشار مطالبی با عنوان "توقف اختصاص ارز کالا‌های اساسی" و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی براینکه "بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است" ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد: براساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیاز‌های وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

نیاز‌های بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین و توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان کردستان
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود