Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@22:38:20 GMT

بارش پراکنده باران در برخی استان ها

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۲۵۹

صراط:

صادق ضیاییان مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده باران و برف و در شرق سواحل دریای خزر بارش باران پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه در استان‌های هرمزگان، تنگه هرمز، سواحل شرقی استان هرمزگان، جنوب بوشهر و کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی از تداوم بارش طی روز سه شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: بنابر بولتن‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر روز سه شنبه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل شرقی هرمزگان بارش و رعد و برق شدت خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: روز چهارشنبه در خلیج فارس و دریای عمان، استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق خراسان جنوبی و کرمان بارش پراکنده رخ می‌دهند و در دامنه‌های زاگرس مرکزی در کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی باران و برف پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول از وقوع بارش پراکنده در شمال شرق در ایام پایانی هفته خبر داد و گفت: از اواخر وقت روز پنج شنبه با ننفوذ سامانه بارشی به غرب کشور، بارش پراکنده باران در نوار غربی کشور پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز جمعه در اکثر مناطق کشور فعال است، بیان کرد: روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و اکثر مناطق کشور منجر به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود، افزود: روز شنبه در شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیاییان در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: امروز پدیده غالب استان تهران وزش باد بوده که بدین ترتیب هوای تهران کاملا پاک می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هشدار سازمان هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت : براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این سامانه طی امروز به صورت بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای به همراه رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق مرتفع شرقی و شمالی فعال خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود : همچنین طی امروز برای نیمه غربی با توجه به وزش باد‌های متوسط تا شدید احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت : طی فردا و پس فردا بارش‌ها در ارتفاعات استان همچنان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت. طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد در اغلب مناطق استان متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود؛ بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق مستعد وجود دارد. از فردا روند دما افزایشی خواهد بود. شمال خلیج فارس طی امروز و فردا نیمه مواج و در برخی ساعات مواج خواهد بود.

در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۷.۱ و ایذه با ۱۱.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۷.۱ و کمینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد رسیده است. 

دیگر خبرها

  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • بارش‌های رگباری در لرستان
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در هرمزگان