Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجموعه نمایشنامه «حیرت‌بازار» تازه‌ترین اثر منتشر شده در حیطه ادبیات نمایشی از عبدالرضا فرید‌زاده است که در برگیرنده پنج نمایشنامه کوتاه از این نویسنده است. تاریخ انتشار: 19:00 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۷۱۴ به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، «کتاب حیرت» در انتشارات نیستان به رسید این مجموعه نمایشنامه با عنوان«حیرت‌بازار»، تازه‌ترین اثر منتشر شده  این کتاب در حیطه ادبیات نمایشی از عبدالرضا فرید‌زاده بوده که در برگیرنده پنج نمایشنامه کوتاه از اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فریدزاده در مقدمه این اثر با اشاره به اتمام نگارش آن در ایام ماه محرم سال ۱۳۸۷ عنوان کرده است که این نمایشنامه به دنبال انجام و ادای یک نذر هفت ساله در دست تألیف قرار گرفت که بر مبنای آن نویسنده با خود عهد کرده سالانه یک اثر در گونه ادبیات نمایشی و مرتبط با «سید‌الشهدا (ع)» تولید کند، که در نهایت پس از اتمام این نذر در ایام محرم آن سال این کتاب به خود شکل و شمایل انتشار می‌بیند. بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین اخبار از انتشارات نیستان اینجا  کلیک کنید
وی در همین زمینه به نمایشنامه «حیرت‌بازار» از این مجموعه اشاره کرده است که با لطف «سید‌الشهدا (ع)» در بازه زمانی کمتر از دو روز مانده با ماه محرم سال ۱۳۸۷ تالیف شده است و تا زمان انتشار این کتاب در دو نوبت اجرا و نسخه‌ای رادیویی نیز از آن تهیه شده است.   به گفته فرید‌زاده این کتاب در اسفند ماه ۹۷ با عنایت «امام حسین (ع)» پس از سال‌ها گذر زمان از تألیفش راه به بازنویسی برد و در نهایت در کنار سایر آثار قلمی و هم موضوع این نمایشنامه‌نویس در قالب کتابی با عنوان این نمایشنامه تألیف و منتشر شده است.   گرچه نمایشنامه‌هایی با چنین پیشینه‌ای، تمی مذهبی و تاریخی را به ذهن مخاطب خود متبادر می‌نمایند، اما فرید‌زاده آن‌ها را در قالب اتفاقی داستانی و درامی غیر‌تاریخی به قلم کشیده است و به حادثه درونی و الهامات قلبی به کاراکتر‌های داستانی بیشتر از جاری شدن آن‌ها در بستر زمان و مکان اهمیت نشان داده است.   عبالرضا فریدزاده از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان شناخته شده ایران در سال‌های گذشته به شمار می‌رفته است که آثار متعدد بسیاری را تألیف و کارگردانی کرده است. وی سال‌ها در مقام مدرس هنر‌های نمایشی و نیز منتقد در این زمنیه فعالیت داشته است و در کنار آن در تولید آثار رادیویی و تلویزیونی و نیز شعر نیز دستی بر آتش دارد.   نمایشنامه‌های این مجموعه نیز به زبانی ساده و به دور از استعاره‌های و ایهام‌های زبانی تالیف شده است و فریدزاده تلاش کرده تا در آن‌ها به فرهنگ مردم به ویژه در زمینه سنت عزاداری حسینی و نیز باور‌ها و اعتقادات جاری و ساری در آن نزدیک شود و به مدد آن در مخاطب خود تأثیری پدید آورد.   انتشارات کتاب نیستان پیش از این نیز از فریدزاده آثاری چون «سفر به جنون»، «مادر خیانت»، «سحرگاه با شیطان» و «کارگاه تئاتر» را منتشر کرده است. «حیرت‌بازار» در ۱۶۸ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا انتشارات نیستان معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ این جشنواره سالانه با هدف کمک به توسعه فرهنگی منطقه دلوار به همت دکتر بشیر علوی استاد دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار می‌شود.

علوی می‌گوید: فراخوان جشنواره آبان سال ۱۴۰۲ در دو بخش داستان و شعر و در سه رده سنی منتشر شد.

به گفته اسن استاد دانشگاه در مجموع ۵۱ داستان وشعر به دبیرخانه جشنواره رسید که در پایان ۲۱ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند. 

 این طرح مبتکرانه فرهنگی با هزینه شخصی دکتر علوی و با هدف تشویق جوانان در عرصه شعر و داستان برگزار می‌شود.

بشیر علوی متولد ۱۳۵۴ اهل روستای جائینک بخش دلوار و دانش آموخته و مدرس ادبیات فارسی است که ۳ دهه است در حوزه ادبیات فعالیت دارد و ۱۵ سال است که افزون بر تدریس به پژوهش در زمینه ادبیات هم مشغول است بیشتر پژوهش‌های او در حوزه نقد و نسخه شناسی است.   علوی کارشناسی خود را در دانشگاه خوارزمی تهران، کارشناسی ارشد را در دانشگاه یزد و دکترا را در دانشگاه شیراز گذرانده و از اواخر ۸۰ به نویسندگی روی آورده است.

تا کنون ۱۰ اثر از وی منتشر شده است.

شناخت نامه شعر زنان، دیوان وصلی سمرقندی، منظومه نو یافته، دیوان اشعار علامه بلادی، از جوئینک تا گوئینک، بقیه النقیه، ضمیمه اللطیفه از جمله آثار منتشر شده وی است.

دیگر خبرها

  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • بانگ آزادی شنیدنی شد
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • جنگ موقعیت‌های دراماتیکی برای نوشتن دارد