Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:05:57 GMT

تحصیل 470 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۳۴۵

به گزارش ایسنا، محمد صیدلو امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: بودجه‌ای که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تنها صرف حقوق می‌شود لذا نمی‌توانیم این بودجه را به نحو احسن در بخش‌های دیگر هزینه کنیم.

وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش تاکنون کمک خوبی کردند و اگر آن‌ها نبودند نمی‌توانستیم به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شوراها باید توسط مدیران دستگاه‌ها جدی گرفته شوند چراکه هر بار یک نماینده را به این جلسات می‌فرستند که موجب عدم تمرکز در جلسات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: از ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به‌خوبی استفاده نشده در حالی که از آن می‌توان استفاده مفیدی داشته باشیم. در حال حاضر ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور ما تحصیل می‌کنند که از این میان ۱۱۷ هزار نفر از آنها در مدارس استان تهران حضور دارند.

وی افزود: بعضا هزینه تحصیل این دانش‌آموزان نیز پرداخت نمی‌شود و با آن‌ها همانند دانش‌آموزان ایرانی برخورد می‌شود. طرح‌هایی مبنی بر آموزش از راه دور به اتباع خارجی و افرادی که امکان تحصیل ندارند، در دستور کار داریم همچنین حضور این دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی خیریه محقق شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه گودرز شاهمرادی - مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش - نیز گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در مراکز آموزشی غیردولتی وجود دارد که با مشارکت نهادهای مختلف می‌توان از آن‌ها به درستی بهره گرفت.

وی افزود: از سال ۱۳۸۳ آموزش و پرورش، آموزش از راه دور در پایه اول و دوم متوسطه را انجام داده است و در این پروژه نیز موفق بوده‌ایم. هنگامی که در کرمانشاه زلزله رخ داد انقلابی در آموزش و پرورش محقق شد به شکلی که پس از ۷۲ ساعت پس از زلزله آموزش به صورت الکترونیک و آنلاین به زلزله‌زده‌ها ارائه شد.

شاهمرادی تاکید کرد: در آموزش اتباع خارجی تعدادی از آنها درگیر کار هستند که می‌توان از طریق آموزش آنلاین از راه دور و مدارس غیردولتی خیریه زمینه تحصیل آنها را فراهم کرد. آموزش آنلاین از راه دور هر دانش‌آموز ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد که این هزینه برای هر نیم‌سال باید برای دانش‌آموزان تامین شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت