Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تأسی از تفکر والای رهبری در اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی را تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات جامعه قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، علیرضا منظری‌توکلی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «رژیم منحوس پهلوی با قربانی کردن جوانان و دانشجویان در برابر آمریکایی‌ها ماهیت ضد‌مردمی خود را نشان دادند و تاریخ روز شانزدهم آذر را تا ابد در سینه خود محفوظ نگه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: «شهدای دانشجو در راه عدالت، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی جان گران‌بهای خود را فدا کردند و دانشجویان و جوانان ایران اسلامی هر سال در 16 آذر با آرمان‌های این شهدا تجدید بیعت می‌کنند.»

منظری‌توکلی با بیان اینکه تاکنون بیش از شصت مرتبه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف در متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید داشته‌اند، تصریح کرد: «امید ایشان بعد از خداوند متعال به ایمان، عقیده و توان جوانان انقلابی و مسلمان است.»

وی گفت: «مقام معظم رهبری بر‌اساس الگوگیری از سیره نبی مکرم اسلام(ص) اعتماد به جوانان را سرلوحه امور قرار داده‌اند و دانشجویان و جوانان باید این فرصت را مغتنم بشمارند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گردانندگان اصلی جبهه‌های جنگ تجمیلی را جوانان دانست و افزود: «اعتقاد همه این است که اگر بخواهیم اقتصاد و فرهنگ کشور اصلاح شود باید به جوانان فرصت حضور در میدان‌های مختلف داده شود.»

منظری‌توکلی یادآور شد: «حضور جوانان در عرصه دفاع از تمام هجمه‌های دشمنان سبب پیروزی‌های مختلفی برای کشور شده است که زمینه ایستادن ایران اسلامی را بر قله‌های رفیع عزت و افتخار فراهم کرده است.»

وی گفت: «سیاست دانشگاه آزاد اسلامی و به‌ویژه دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بر مهیا کردن شرایط مهارت‌افزایی و اشتغال جوانان بنا شده است و این موضوع را افتخاری برای خود می‌دانیم.»

محمدعلی سعادتی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم با ارائه آمار به فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی و دانشجویی استان کرمان پرداخت.

انتهای پیام/4117/

مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان مراسم روز دانشجو در واحد کرمان

منبع: آنا

کلیدواژه: رهبری کرمان پهلوی 16 آذر روز دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم

حسین هاشمی‌پور دانشجوی مقطع ارشد مهندسی صنایع و مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح چگونگی تشکیل شرکت دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این شرکت از دانشجویان و محصلان نخبه کرمانی که اکثر آنان در دوران دانش‌آموزی خود در جشنواره خوارزمی یا در مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه‌ای رتبه نخست را داشته‌اند، تشکیل شده و هر کدام درباره یکی از اصول رباتیک اطلاعات کاملی دارند.

وی افزود:‌ این شرکت از سال ۱۳۹۳ به‌صورت حرفه‌ای آغاز به ساخت ربات صنعتی یا کارخانه‌ای در سایز کوچک برای شرکت در مسابقات رباتیک زیر نظر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی کرمان کرده و از همان سال تا سال ۱۳۹۸ موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی مسابقات آسیایی و اقیانوسیه شده است که این موفقیت‌ها زمینه ساخت بازوی رباتیک فراهم کرد.

طراحی، برنامه‌نویسی و ساخت بازو‌های صنعتی

مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان گفت:‌ زمینه فعالیت شرکت دانش‌بنیان «بوتیا صنعت آبی» مستقر در این واحد دانشگاهی، طراحی، برنامه‌نویسی و ساخت بازو‌های صنعتی بوده و محصول تولیدشده بازوی رباتیک پنج درجه آزاد در دو سایز کوچک و بزرگ صنعتی و پلتفرم حرکتی آن است.

هاشمی‌پور عنوان کرد:‌ همه مراحل آزمون، سعی و خطا و ساخت نمونه اولیه بازوی رباتیک پنج درجه آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان انجام شده و برای راه‌اندازی خط تولید آن با چند کارخانه خودروسازی و صنایع تولیدی که نیاز شدید به این نوع بازو دارند و با هزینه زیاد از خارج وارد می‌کنند،‌ مذاکراتی صورت گرفته است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

وی مطرح کرد:‌ بازوی رباتیک پنج درجه آزاد قطعاً  سال‌های آینده جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود به‌طوری‌که اکنون در خیلی از کارخانه‌ها کار‌های دشوار و سخت یا خطرناک را بازو‌های رباتیک انجام می‌دهند. این محصول باعث افزایش تولید و سرعت کار شده و خطرات و اشتباهات را به حداقل می‌رساند.

نواقص و کمبودها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور

مسئول رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان، نداشتن اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم حمایت از جوانان نخبه و علاقه به جنس خارجی فقط به دلیل گرفتن حق دلالی از شرکت‌های خارجی را ازجمله نواقص و کمبودها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور دانست.

هاشمی‌پور بیان کرد:‌ وقتی در فاز تحقیق و ساخت نمونه اولیه بازوی رباتیک پنج درجه آزاد بودیم حمایت خوبی از سوی دانشگاه شد؛ اما زمانی که محصول ساخته شد، دیگر حمایتی نشده است.

وی توضیح داد:‌ در مراکز رشد دانشگاه محصولات خیلی خوبی تولید شده؛ اما فقط در حد نمونه اولیه بوده و دیگر از آنها حمایت نمی‌شود. برای پیشرفت و شکوفایی مراکز رشد باید حمایت مالی بیشتر مالی و معنوی از محصولات در دستور کار مسئولان باشد.

انتهای پیام/

حسین عقابی

دیگر خبرها

  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد
  •  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان منصوب شد
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد
  • ایجاد و تقویت مراکز نیکوکاری در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل
  • کاشت ۳۰۰ اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس