Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@14:41:05 GMT

روابط با سوریه به نفع اقتصاد ماست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۴۸۴

منصور بطیش، وزیر اقتصاد لبنان  اعلام کرد این کشور در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و برقراری روابط با سوریه به نفع این کشور خواهد بود.

اخبار بین الملل - سعد الحریری ، نخست وزیر موقت لبنان از برخی کشور‌ها، مانند آمریکا و عربستان سعودی برای کمک به لبنان برای تأمین اعتبار واردات درخواست کمک کرده است. اوضاع اقتصادی لبنان به گونه بی سابقه‌ای بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد دولت موقت لبنان در گفت‌وگو با العهد گفته است: سعدی الحریری در خصوص ارسال نامه برای کشور‌های عربی و غربی با ما مشورت نکرده است.

او گفت البته اگر این اقدام به نفع لبنان باشد با آن مخالفتی ندارد. اگر چه وی اساساً ترجیح می‌دهد از وام گرفتن و اتکا به خارج فاصله بگیرد. به نظر وی بهترین راه، ترغیب مردم به تولید است. مردم باید به مزارع و دیگر بخش‌های تولیدی بروند. بطور مثال باید گردشگری تقویت و فضای امنی در لبنان ایجاد شود تا لبنانی‌ها بتوانند در کشور خودشان به تولید بپردازند و دستشان را پیش کسی دراز نکنند و از اقتصاد رانتی فاصله بگیرند، زیرا رانت و فساد مکمل یکدیگرند.

بطیش افزود: ما خواهان برقراری بهترین روابط با همه کشور‌ها در چارچوب حاکمیت لبنان و احترام متقابل هستیم. ما نباید به کسی کینه داشته باشیم. ما باید در‌های ارتباط با سوریه را در چارچوب نهاد‌ها و بر اساس مصوبه هیئت وزیران باز کنیم، زیرا این اقدام پیامد‌های مثبتی برای لبنان خواهد داشت.

او از اینکه برخی با این اقدام مخالفت می‌کنند ابراز شگفتی کرد و گفت: ما درباره مسائل اقتصادی و نه سیاسی سخن می‌گوییم. از نظر وزیر اقتصاد لبنان، نباید در پرونده‌های اقتصادی که مورد علاقه مشترک لبنان و سوریه است مشکلی وجود داشته باشد. می‌توان آمریکا و چین و پرونده‌های اقتصادی مشترکشان را در این خصوص مثال زد.

او اضافه کرد: شوربختانه فرهنگ مبتنی بر کار و تولید به فرهنگ استقراض و جستجوی کمک تغییر کرده است. ما ۳۰ سال است که در این راه افتاده ایم. اکنون ما به مرحله سخت و حساسی رسیده ایم.

بطیش در ادامه تصریح کرد: وزارت اقتصاد لبنان علیرغم آنکه در وضعیت دولت موقت بسر می‌برد همچنان به وظایف خود به صورت کامل عمل می‌کند و توانسته است پرونده‌های اقتصادی را در وضعیت بحرانی همچنان پیگیری کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لبنان اخبار بین الملل سعد الحریری اقتصاد چین سوریه لبنان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود