Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@22:25:46 GMT

جزئیات درآمد نفت و گاز در سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۵۸۳

جزئیات درآمد نفت و گاز در سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با تحمیل تحریم‌ها و به دنبال آن کاهش صادرات نفت در سال جاری پیش‌بینی بر این است که صادرات نفت در سال آینده از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به حدود یک میلیون بشکه برسد.

هر بشکه نفت معادل ۵۰ دلار پیش‌بینی شده که در سال جاری حدود ۵۵ دلار بوده است، البته طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت در ماه‌های اخیر به ۶۳ دلار نیز رسیده ست و بر خلاف برخی اظهارات، پیش‌بینی ها خوشبینانه نیست و باید بتوان نفت فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مبنای تبدیل دلار به ریال و به عبارتی نرخ تسعیر دلار ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با میانگین موزون نرخ ۵۴۰۰ تومانی که برای سال جاری در نظر گرفته شده بود کاهش دارد، اما در مجموع برابر با همان نرخ ۴۲۰۰ تومانی است که دولت برای کالاهای اساسی مورد استفاده قرار داد.

در سال آینده مجموع درآمد نفت و گاز به ۲۲.۲ میلیارد دلار می‌رسد که از محل ۱۸.۲ میلیارد دلار صادرات نفت و چهار میلیارد دلار صادرات گاز به دست خواهد آمد.

این در حالی است که در آمد ریالی صادرات نفت حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در مقایسه با درآمد ناشی از صادرات نفت مصوب در بودجه سال جاری که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش دارد.

از رقم ۲۲.۲ میلیارد دلاری ناشی از درآمد نفتی باید ۳۶ درصد معادل هشت میلیارد دلار به سهم صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کند، ۱۴.۵ درصدی برای شرکت ملی نفت با ۳.۲ میلیارد دلار پرداخت می‌شود و ۴۹.۵ درصد برای دولت باقی‌ می‌ماند که حدود ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود.

البته دولت در لایحه واریز ۲۰ درصدی سهم صندوق توسعه ملی را مطرح کرده که در این حالت از سهم ۳۶ درصدی ۱۶ درصد پرداخت نخواهد شد و از هشت میلیاردی که سهم صندوق توسعه ملی استد، ۱۶ درصد در قالب تسهیلات به دولت باز خواهد گذشت.

از درآمدهای نفتی که برای دولت ایجاد می‌شود برای پروژه‌های عمرانی و همچنین تامین کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت دلار درآمد نفتی صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بازار کار و درآمد و آینده شغل باریستایی در سال 1403

خبر خوب برای کسانی که به محیط کار کافی شاپ ها علاقه مند هستند و دوست دارند در آینده ای نزدیک به این عرصه ورود پیدا کنند؛ این است که دنیای قهوه همچنان در سال 1403 داغ است! در واقع؛ با رشد روز افزون تعداد کافه ها و کافی شاپ های مدرن در سراسر کشور، تقاضا برای باریستاهای حرفه ای و ماهر بیش از گذشته افزایش یافته است.

آمارها نشان می دهد که سال پیش رو، بازار کار باریستایی شاهد رونق چشمگیری خواهد بود. کافی شاپ ها به دنبال جذب باریستا های خلاق و خوش ذوق هستند که قادرند نوشیدنی های بر پایه قهوه را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بازار کار، درآمد و آینده شغل باریستایی را در سال 1403 بررسی کنیم.

بازار کار و چشم انداز شغلی باریستاها در سال 1403

همانطور که می دانید؛ در سالهای اخیر با گسترش فرهنگ نوشیدن قهوه در میان اقشار مختلف جامعه، کافه های کوچک و دنج در جای جای کشورمان رونق تازه ای یافته اند. بدون شک این موضوع، فرصتهای شغلی جدیدی را برای باریستاهای جوان و پر انرژی فراهم کرده است. از سوی دیگر، با افزایش آگاهی مردم نسبت به کیفیت قهوه، باریستاهای متخصص و آموزش دیده می توانند درآمد قابل توجهی را از این شغل کسب کنند.

آمارها نشان می دهد در سال 1403، شاهد افتتاح صدها کافی شاپ جدید در سراسر کشور خواهیم بود. این کافی شاپ ها به دنبال استخدام باریستاهایی هستند که بتوانند تجربه ای متفاوت از نوشیدن قهوه را برای مشتریان رقم بزنند. اما این تنها یک بخش از داستان است!

روند رو به رشد تعداد کافه تریاها و کافه های تیک اوی (بیرون بر) دنج در محله های مختلف تهران و سایر شهرها، فرصتهای بی نظیری را برای باریستاهای جوان و خلاق فراهم می کند که می توانند با ارائه قهوه های منحصر به فرد در کوتاه ترین زمان، رضایت مشتریان را جلب کنند و آنها را به استفاده مجدد از خدمات خود ترغیب نمایند.

پس در مجموع می توانیم ادعا کنیم که بازار کار باریستایی در سال جدید شاهد رقابت سالم و فرصتهای متنوعی بوده است. بدین معنی که باریستاهای جوان و با انگیزه می توانند با کسب تجربه و مهارتهای لازم، آینده درخشانی را در این شغل پر از چالش و هیجان برای خود رقم بزنند.

فرصتهای شغلی و درآمد باریستاها در سال 1403

همانطور که در بخش قبلی گفتیم؛ رشد فزاینده صنعت قهوه در ایران، فرصتهای شغلی متعددی را برای باریستاها در سال 1403 به وجود آورده است. افزایش محبوبیت قهوه در بین مردم، به خصوص نسل جوان، تقاضا برای کافه ها و قهوه فروشی ها را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این امر، نیاز به باریستاهای ماهر و باتجربه را برای ارائه قهوه های باکیفیت و خوشمزه به مشتریان، بیش از پیش آشکار کرده است.

علاوه بر کافه ها و قهوه فروشی ها، باریستاها می توانند در مشاغل دیگری مانند رستورانها، هتلها، شرکتها و حتی به صورت مستقل در زمینه ارائه خدمات قهوه فعالیت کنند. با توجه به تنوع و گستردگی این مشاغل، باریستاها با فرصتهای شغلی متنوعی روبرو هستند که می توانند با توجه به مهارتها، علایق و تجارب خود، شغل مناسب خود را انتخاب کنند.

میزان درآمد باریستاها در سال جدید به عوامل مختلفی مانند تجربه کاری، مهارت، محل کار، نوع کار و میزان تقاضا برای قهوه در آن منطقه بستگی دارد و می تواند بین بیست الی پنجاه میلیون تومان در ماه را شامل شود. علاوه بر حقوق ثابت، باریستاها می توانند از طریق انعام (به ویژه در کشورهای خارجی) نیز درآمد خود را افزایش دهند.

نحوه ورود به بازار کار شغل باریستایی

برای کسانی که همیشه رویای آن را داشته اند که پشت پیشخوان یک کافه دنج بایستند و با مهارت خود، قهوه های خوش طعم را برای مشتریان تهیه کنند، خبر خوبی داریم. همانطور که مطلع هستید و به دفعات در این مطلب تکرا شد؛ با رشد چشمگیر فرهنگ قهوه نوشی در کشور، تقاضا برای باریستاهای ماهر و حرفه ای به اوج خود رسیده است. اما راز موفقیت در این حرفه چیست؟ پاسخ کاملا روشن است: آموزش عملی و کسب تجربه زیر نظر اساتید برجسته.

بدون شک، بهترین و موثر ترین راه برای یادگیری مهارتهای باریستایی، شرکت در کلاسها و ورکشاپهای عملی است. در این کلاسها، شما فرصت آن را خواهید داشت تا زیر نظر اساتید حرفه ای، تکنیکهای مختلف تهیه قهوه های اسپرسو، کاپوچینو، لته و دیگر انواع قهوه های گرم و سرد را فرا بگیرید.

آموزشگاه دنیز، کلاس باریستا را به صورت کاملا عملی زیر نظر اساتید مجرب همراه با اعطای مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای برگزار می کند و شما را تا رسیدن به یک موقعیت شغلی عالی راهنمایی و پشتیبانی می کند. از دیگر دوره های آموزش برجسته این موسسه در حوزه باریستایی می توانیم به کلاس کافی شاپ و کافه داری (تدریس صفر تا صد چگونگی راه اندازی انواع کافه) اشاره کنیم.

لازم است بدانید؛ آموزش باریستایی حرفه ای، بسیار فراتر از آشنایی با دستگاه های قهوه ساز است. در این کلاس ، شما با دانش تخصصی لازم از جمله شناخت انواع دانه های قهوه، روشهای مختلف رست و آسیاب کردن قهوه، ترکیبات مناسب و حتی نحوه ارائه و سرو قهوه آشنا خواهید شد.

به علاوه؛ موسسه دنیز برای علاقه مندان قهوه، کلاس رستری نیز برگزاری می نماید که شرکت در آن می تواند میزان تخصص و مهارت شما در تهیه دانه های قهوه با کیفیت بالا و طعم فوق العاده را افزایش داده و به شما در یافتن موقعیتهای شغلی متنوع تر و بهتر کمک شایانی نماید. برای ثبت نام در دوره هایی که به آن ها اشاره کردیم؛ می توانید به آدرس اینترنتی آموزشگاه دنیز یعنی https://denizedu.com/ مراجعه کنید.

منبع :

https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-925800

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • بررسی بازار کار و درآمد و آینده شغل باریستایی در سال 1403