Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری نزدیک از سیاره مشتری به ثبت رسانده است. تاریخ انتشار: 19:32 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۴۹۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ناسا با انتشار تصویری از سیاره مشتری نوشت می‌توان ابر‌های سیاره مشتری را به لطف دوربین‌های فضاپیمای جونو ناسا با جزئیات مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

⁣این تصویر توسط فضاپیمای جونو و هنگامی که این فضاپیما در فاصله ۳۲۰۰ مایلی (۵۲۰۰ کیلومتری) از عرض جغرافیای شمالی این سیاره غول پیکر قرار داشت و در حال انجام پرواز نزدیک خود بود در ۳ نوامبر ۲۰۱۹ ثبت شد. "بیورن جانسون" (Björn Jónsson) این تصویر را با استفاده از داده‌های ابزار تصویربردار فضاپیمای JunoCam ایجاد کرده است.

فضاپیما جونو

جونو نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در چهارم ژوئیهٔ ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمان‌کار هدایت آن هستند. این فضاپیما در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته تا ترکیب، میدان گرانشی، میدان مغناطیسی و مگنتوسفر مشتری را بررسی کند.

جونو همچنین تلاش‌هایی برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد چگونگی تشکیل این سیاره، از جمله احتمال داشتن یک هستهٔ سنگی، مقدار آب موجود در ژرفای جو آن، توزیع انبوه جرمی، و باد‌های عمیق آن که سرعت آن می‌تواند تا ۶۱۸ کیلومتر (۳۸۴ مایل) در ساعت برسد، خواهد داشت. پس از فضاپیمای گالیله که از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ این سیاره را دور زد، جونو دومین فضاپیمایی است که مدار مشتری را دور می‌زند.

 

بیشتر بخوانید: کهکشان مارپیچی از نگاه ناسا +عکس

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عکس دیدنی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم

چالکندی نام دره ای است که آب خروجی از سد دز از این محل می‌گذرد. این دره بدلیل داشتن عمق بالای آب و دیواره های بلند در دو طرف در فصل تابستان، هوایی خنک و فضایی آرامش بخش و دل نشین برای گردشگران به ارمغان می آورد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم
  • شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری/ فیلم