Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:40:21 GMT

لزوم ساماندهی باغ گیاه شناسی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۹۰۸

لزوم ساماندهی باغ گیاه شناسی لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت ساماندهی باغ گیاه شناسی استان، گفت: در این راستان لازم است باغ گیاه شناسی لرستان تعییت ساختار شود.

عبدالرضا بازدار افزود:جهت رونق تولید در عرصه کشاورزی، باغداری و گیاهان دارویی باید باغ گیاه شناسی لرستان مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در این راستا لازم است با تاکید بر تقویت پژوهش محوری، باغ گیاه شناسی لرستان تشکیلاتی ایجاد شود.

او افزود: تقویت باغ گیاه شناسی و توسعه فرهنگ پژوهش محوری در عرصه کشاورزی می‌تواند بستر توسعه اقتصادی استان باشد.

بازدار اذعان داشت: توسعه پژوهش در عرصه کشاورزی و باغبانی بستر تقویت تولید سالم در استان خواهد شد.

او با تاکید به اینکه باید برای باغ گیاه شناسی ساختار تعیین شود، گفت: همچنین باید باغ گیاه شناسی به دستگاه‌های ارشد مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ اعتبار و توسعه متصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر توسعه باغ گیاه شناسی لرستان، افزود: برای توسعه باغات در اراضی شیب دار سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی اخذ شده است.

او  با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۶، یک ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده نداشتیم، ادامه داد: برخی از بخش‌های حوزه کشاورزی استان برای اخذ اعتبار ... پیگیری لازم را ندارند.

بازدار در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر فروش سموم و کود‌های شیمیایی در عرصه کشاورزی و باغبانی، افزود: تقویت نظارت در این عرصه بستر تولید محصولات سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه تحقیق و پژوهش در عرصه تولید سالم و کود‌های شیمایی، گفت: هم اکنون متاسفانه سموم و کود‌ها کشاورزی به خصوص در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که لازم است نظارت بیشتری اعمال شود.

انتهای پیام/ب

ضرورت ساماندهی باغ گیاه شناسی لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی باغ گیاه شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید احمد علوی اظهار کرد: در حال حاضر طرح جامع ساماندهی آرامستان‌های شهر تهران توسط شهرداری و شورای شهر تهران تدوین شده که به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: آخرین خبرها درباره احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت

وی ادامه داد: در این طرح تاکید شده تا کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نشود تا چهره شهر بهم نریزد ضمن اینکه در دراز مدت برای سرنوشت آنها تصمیم لازم گرفته می‌شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه متولی اجرای ساماندهی آرامستان‌های تهران، سازمان بهشت زهراست، افزود: برای تحقق طرح یاد شده اعتبار لازم نیز در نظر گرفته شده است.

علوی، آرامستان‌ها را هویت شهر خواند و اضافه کرد: هدف از ساماندهی این اماکن آن است تا با وجود همجواری خانه‌های مسکونی با این مکان‌ها، چهره شهر بهم نریزد.

رییس کمیسیون میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون این آرامستان‌ها در برخی مناطق همچون ۱۴، ۱۵، یک، سه، منطقه کن، ده چیذر یا ده ونک وجود دارند و جزیی از شهر تهران شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227984 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود