Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:08:40 GMT

اعطای گرنت ۱۰۰ میلیون تومانی به فناوران برتر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۴۰۶۱

اعطای گرنت ۱۰۰ میلیون تومانی به فناوران برتر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با اشاره به جوایز برگزیدگان فناوری در هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: علاوه بر تقدیر و لوح افتخار برای برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری، ۱۰۰ میلیون تومان نیز در قالب گرنت فناوری به فناورانی که در ارزیابی‌ها به عنوان برتر انتخاب شوند اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحقق جوان‌گرایی در انتصابات مدیران پارک‌های علم و فناوری کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم مدیران پارک‌های علم و فناوری را یک نسل جوان‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست خبری دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (دوشنبه، ۱۸ آذر) با حضور جمعی از مدیران این معاونت با محوریت ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری این وزارت در سال گذشته و برنامه‌های پیش روی هفته پژوهش و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

دکتر کشمیری در این نشست اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، در بخش فعالان پارک‌های علم و فناوری، از حدود ۵۶ هزار نفری که در این صنعت فناورانه فعالیت می‌کنند، ۴ هزار نفر و به عبارتی دیگر ۷ درصد دارای مدرک دکترا و ۲۵ درصد از آنها اعضای هیئت علمی هستند.

وی با اشاره به جوانگرایی در مدیریت پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ مدیر در یک‌سال و نیم گذشته تغییر کرده‌اند. متوسط سن مدیرانی که تغییر کرده اند حدود ۱۶.۵ سال جوان‌تر شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: تلاش ما استفاده از مدیران جوان و افراد دارای سابقه در فعالیت‌های فناورانه بوده است، به طوری که گاهی مدیری ۷۰ ساله با مدیری ۳۵ ساله جایگزین شده است. عمده این افراد هیئت‌علمی‌های جوان هستند که در صنایع مختلف مشغول به کار شده‌اند. این آمار، بخشی از آمارهای طرح وزارت علوم درخصوص فرصت‌های مطالعاتی اعضای جوان هیئت علمی در صنایع محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرنت فناوری هفته پژوهش پارک های علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم

مریم بحرینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تک‌­نوران (تولیدکننده محصولات دقیق و ارائه دهنده خدمات در حوزه میکروسکوپی و طیف سنجی کاربردی) محسوب می‌شود و به عنوان پژوهشگر برتر و چهره شاخص علمی کشوری در سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان معرفی شده است.

از او بیشتر از ۲۰ مقاله خارجی و ۵۰ مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

از جمله سوابق اجرایی ایشان، بنیان گذاری آزمایشگاه طیف سنجی مواد نورا، مشاور فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال ۱۴۰۰ و موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آذران پلاسما است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف