Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت‌های استراتژیک توسعه صنعتی کشور شناسایی شده و واحدها برای تامین مالی مورد نیاز خود به ویژه برای تکمیل ظرفیت خالی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در جلسه هماهنگی تامین مالی صنایع پیشران با حضور مدیران عامل بانک‌ها، با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به صنایع پیشران افزود: امسال برای حفظ تولید و اشتغال کشور، تامین سرمایه در گردش واحدها و همچنین سرمایه ثابت مورد نیاز به منظور راه اندازی طرح های جدید اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت ادامه داد: در استراتژی تعریف شده برای تزریق منابع مالی به واحد صنعتی و همچنین طرح های در دست ساخت، روی بخش‌هایی برنامه‌ریزی شده است که در صورت عملیاتی شدن دارای بازار فروش مناسب بوده و می توانند به گردش مالی بانک‌ها نیز کمک کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: مسائل و محدودیت های بانک‌ها مورد توجه قرار دارد و درصددیم با بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود و هم افزایی دوطرفه بهترین نتایج ممکن را در راستای رونق تولید رقم بزنیم.

وی گفت: در این راستا، راهکارهای نوین تامین مالی نیز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با جدیت به دنبال ابزارهای جدید هستیم.

تکمیل ظرفیت خالی واحدهای فعال با تامین مالی مناسب

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برخی واحدهای صنعتی در سطح کشور، گفت:‌ در ۱۴ گروه کالایی شناسایی شده به طور متوسط ۵۰ درصد ظرفیت خالی تولید وجود دارد که بازار فروش لازم را نیز داشته و با تکمیل ظرفیت آنها می‌توان تولیدات داخلی را جایگزین واردات کرد.

رحمانی با اشاره به دیدار اخیر خود با تعدادی از هیات های تجاری - اقتصادی خارجی در کشورمان و برنامه سفر خود برای حضور در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان، افزود: تکمیل ظرفیت تولید این واحدها حتی روی حجم صادرات کالایی کشور تاثیر بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: محور اساسی دیگری که برای وزارت صنعت، معدن تجارت در تامین مالی واحدهای صنعتی دارای اهمیت است، توجه به تامین مالی واحدهایی است که با تولیدات خود می‌توانند کشور را در بخش های مهمی به خودکفایی برسانند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌ این ظرفیت از جمله در صنایعی همچون تولید چادر مشکی، لاستیک سنگین، پودر آلومینا و الکترود گرافیتی وجود داشته و امید می رود با همراهی بانک‌ها در این خصوص گام‌های مناسب تری برداشته شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید این وزارتخانه برای تامین نیاز صنعتی کشور از محل ساخت داخل، گفت: در این بخش نیز با توجه به برنامه طراحی شده در چارچوب داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری واردات صنعتی کشور تا سال ۱۴۰۰، تامین منابع بانکی مورد نیاز واحدهای فعال در این حوزه دارای اهمیت بالایی است.

رحمانی در پایان تاکید کرد: برخی واحدهای صنعتی کشور فرصت های صادراتی و بازارهای جدیدی برای تولید خود دارند که باید از نظر تامین نقدینگی مورد حمایت قرار گیرند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات انتخابات مجلس مسجد انتخابات مجلس شورای اسلامی کانون های مساجد رضا رحمانی رحمانی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در مطلبی در صفحه شخصی خود فضای مجازی نوشت: «طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در ⁧شورای نگهبان⁩، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها را یکی از مهم‌ترین قوانین مصوب مجلس یازدهم عنوان کرده و معتقد است: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها می‌تواند در حوزه تولید بسیار موثر باشد چرا که یکی از موضوعات اصلی تامین اعتبار و نحوه پشتیبانی از بخش تولیدی در زمینه تامین مالی بود و این قانون ظرفیت‌های بخش خصوصی بانک‌ها و ظرفیت‌های متعددی را با روش‌های نو فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • حمایت از زنجیره‌های تامین؛ با ارائه پلتفرم‌ها وابزارهای مالی تعهد