Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:21:15 GMT

کم خطر بودن ۷۹ درصد سموم کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۴۳۹۲

کم خطر بودن ۷۹ درصد سموم کشاورزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از ۷۹ درصد از سموم کشاورزی در کشور جزو سموم کم خطر رایج می‌باشند.

مجید جوادی  اظهار داشت: بیش از ۱۷۰ کارگزار در استان وجود دارد که در خصوص تهیه و تدارک سموم فعالیت می‌کنند.

او  گفت: یکی از وظایف اداره حفظ و نباتات، تامین امنیت غذایی و نیل به سمت خودکفایی محصولات اساسی و صادراتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید به سمت گسترش روش‌های تلفیقی با نگاه به کنترل‌های غیر شیمیایی، زیستی و بیولوژیک برود که خوشبختانه اتفاقات خوبی در کشور در این راستا رخ داده است.

جوادی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و شرایط سخت اقتصادی در کشور، دولت نهاده‌های کشاورزی را با ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی توزیع می‌کند.

انتهای پیام/ب

۷۹ درصد سموم کشاورزی کم خطر هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سموم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: هفت هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا نهم فروردین در تعطیلات نوروزی به‌منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

وی افزود: در این راستا ۴۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۱۹ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان، بیان داشت: برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند؛ اما بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ مویدی، افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد خبر 6064772

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • لزوم پایش به‌موقع عوامل خسارت‌زا
  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان