Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس دادستان مرکز فارس در واکنشی نسبت به اظهارات فرماندار این شهرستان و معاون سیاسی استانداری فارس، در خصوص ابهامات تایید اعضای هیئت اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، تاکید کرد که دادستانی همواره بر اجرای دقیق و صحیح قانون اصرار داشته است.

حیدر آسیابی، دادستان مرکز استان فارس گفت: مطابق ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاحی سال ۹۵ هیئت معتمدین باید با نظر مشورتی سه عضو اداری هیئت اداری یعنی فرماندار ‌دادستان و رئیس ثبت احوال مشخص و به هیئت نظارت معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری فارس، آسیابی با بیان اینکه در هیچ کجای قانون انتخابات ذکر نشده است که معتمدین هیئت اجرایی تنها باید توسط فرماندار تعیین و انتخاب شوند، افزود: مطابق قانون یاد شده برای تعیین این هیئت اعضای اداری هیئت اجرایی مرکب از فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال باید تشکیل جلسه داده و ۳۰ نفر از روحانیون و معتمدین اقشار مختلف مردم را از بین همه اقشار واجد شرایط انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیئت نظارت معرفی کنند اما در این خصوص فرماندار شیراز اصرار داشتند این افراد تنها از لیست مد نظر خودشان انتخاب شوند.

او اضافه کرد: نظر دادستانی بر این بود که باید انتخاب معتمدین هیئت اجرایی با تبادل نظر و همفکری هر سه عضو اداری هیئت اجرایی انتخاب شوند، لذا در شیوه انتخاب اتفاق نظری حاصل نشد و به ناچار دادستانی پیشنهاد داد هر کدام از اعضای هیئت اداری اجرایی ۱۰ نفر از معتمدین مد نظر را معرفی کنند تا در انتخاب افراد از اقشار مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون، توازن برقرار شود که متاسفانه این پیشنهاد مورد موافقت فرماندار قرار نگرفت و فرماندار اصرار داشتند معتمدین فقط از یک طیف سیاسی انتخاب شوند.

آسیابی افزود: بنابراین دادستانی به لحاظ در نظر گرفته نشدن نقش قانونی در تعیین معتمدین، از امضاء لیست معرفی شده توسط فرماندار امتناع کرده که متعاقب این امر و برای عدم امضاء دادستان هیئت نظارت لیست فرمانداری را عودت داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس عنوان کرد: در نهایت  ۱۰ نفر معتمد توسط دادستانی و ۲۰ نفر دیگر نیز توسط فرماندار و رئیس ثبت احوال معرفی و لیست جدید جهت طی مراحل قانونی به هیئت نظارت ارسال شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اعلام کرده بود که اعضای هیئت اجرایی انتخابات به دلیل آنکه دادستان از امضای لیست امتناع کرده، از سوی هیئت نظارت تائید نشده است.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان فارس نیز روز گذشته به خبرنگاران اعلام کرده بود که موضوع انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات شیراز برای اعلام نظر نهایی به وزارت کشور ایفاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادستان شیراز انتخابات مجلس یازدهم قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان، گفت : سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضا ستاد، اداره غله و جهادکشاورزی را شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت شود، افزود: از هم اکنون باید پیگیری‌ها برای پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان صورت گیرد تا شیرینی برداشت به کام کشاورزان تلخ نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عدم آتش زدن پس‌چر مزارع نیاز به آموزش و اطلاع رسانی همگانی به ویژه از طریق رسانه‌ها داریم، افزود: دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع توجه کنند.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از کمباین‌های استاندارد، ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع رسانی و آموزش داده شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • تاکید بر مشارکت مردمی در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال