Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

افزایش ۳۶ درصدی سهم زنان در بودجه سال ۹۹

معاون رییس جمهوری در امور زنان با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان خوزستان، از افزایش ۳۶ درصدی سهم زنان در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه ابتکار به ایرنا گفت: زنان در بودجه همه دستگاه ها سهم دارند و این بودجه در یک دستگاه متمرکز نیست اما بودجه خاص برای عدالت جنسیتی و کاهش عقب ماندگی ها در حوزه زنان و خانواده امسال رشد ۳۶ درصدی داشته که یکی از بیشترین رشدها در بودجه سال ۹۹ است.
وی با اشاره به توجه ویژه رییس جمهوری به زنان و خانواده افزود: همچنین بودجه ای برای اجرای سند توسعه زنان در هر استان پیش بینی شده که نحوه توزیع آن اعلام خواهد شد.

واریز ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب مرزنشینان کردستان 

از محل سود حاصل از صادرات سوخت به منطقه شمال عراق، ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب مرزنشینان کردستانی واریز شده است.
علی اصغر عباسی معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اعلام این خبر، یادآور شد: این مبلغ از سال ۱۳۹۵ در قالب کمک به معیشت مرزنشنیان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای این استان و به حساب ۲۸ هزار و ۴۰۰ خانوار واریز شده است.

سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی وزارت دفاع در پیشوا 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:  وزارت دفاع در طول حدود سه سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در بخش تولید شهرستان پیشوا سرمایه گذاری کرده است. ‌
امیر سرتیپ امیر حاتمی که به منظور سرکشی از مجموعه های متعلق به وزارت دفاع در پیشوا به این شهرستان سفر کرده بود، افزود: در طول حدود ۳ سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری صورت گرفته که هم به مجموعه وزارت دفاع و نیروهای مسلح خدمت رسانی شده و هم برای مردم عزیز منطقه اشتغال و سرمایه گذاری خوبی به همراه داشته است.

رشد ۳۰ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۴۵ تن کالا بوسیله ۵۷ هزار و ۴۱۹ دستگاه کامیون از ابتدای امسال تا پایان آبان از طریق پایانه‌های مرزی و مرزهای زمینی این استان صادر شد که افزایش ۳۰ درصدی در تناژ و تعداد کامیون‌ها را نشان می‌دهد.
به گفته ایوب کرد، گاز مایع، میلگرد، هیدروکربن، حلال شیمیایی، قیر، سیمان، بنزین، تیرآهن و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت بوده است.

شناسایی هزار و ۱۰۰ بازی بومی و محلی در ایران

 رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی گفت: یک هزار و ۱۰۰ نوع بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده که در قالب یک اطلس تاکنون ۳۴۰ بازی با یک هزار صفحه به چاپ رسیده است.
غلامرضا جعفری روز  اظهار داشت: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد

بازگشت هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخه تولید 

اصغر مصاحب معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در همایشی در البرز گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و تعطیل کشور تا پایان امسال به چرخه تولید باز می گردند.
همچنین به گفته مدیرتوسعه بازار و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، صنایع کوچک  و متوسط  شهرک های  صنعتی کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است.
احمد جوانمرد افزود: این میزان صادرات توسط ۵۹۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مستقر در شهرک های صنعتی در سراسر کشور صورت گرفته است.

آغاز طرح توسعه ۴۰ هکتاری بزرگترین معدن طلای خاورمیانه 

طرح توسعه ۴۰ هکتاری معدن طلای «زرشوران» تکاب /بزرگترین معدن طلای خاورمیانه/ آغاز شده است.
پریسا عابدپور معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر  اظهار داشت: طی سال‌های قبل عملیات معدنی و احداث واحد فرآوری طلا در مساحت ۱۰۰ هکتار از معدن طلای «زرشوران» تکاب شروع شده بود که هم‌اکنون طرح توسعه ۴۰ هکتاری به این میزان افزوده شده است.

خسارت ۱۰ میلیارد ریالی توفان شن به زیرساخت های ریگان 

گرد و غبار شدید به همراه توفان شن بیش از ۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های ریگان خسارت وارد کرد.
به گفته امین باقری  فرماندار ریگان، گرد و غبار شدید از دیروز همچنان در این شهرستان ادامه دارد و علاوه بر ایجاد اختلال در روند عادی زندگی اهالی این منطقه، موجبات بروز مشکلات تنفسی را نیز برای شهروندان ریگانی فراهم کرده است.

 ۳ میلیون کارگر در کشور ورزش مستمر دارند

 رییس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به وجود ۱۴ میلیون کارگر در کشور، گفت: از این تعداد ۳ میلیون نفر فعالیت‌های ورزشی مستمر دارند.
جواد رمضی در هیات ورزش کارگری چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌های اخیر ورزش کارگری تحول مطلوبی داشته است و تلاش می‌شود با ترویج فرهنگ ورزش همگانی در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی کارگران بیشتری را به فعالیت‌های ورزشی ترغیب کنیم

برنامه توسعه کبدی در روستاهای کشور 

رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران بابیان این‌که بهترین و شاخص‌ترین قهرمانان کبدی از مناطق روستایی کشور هستند، گفت: کبدی به‌سرعت در حال گسترش است و به‌زودی این رشته در روستاهای کشور توسعه می‌یابد.
عباس اورسجی در مجمع سالیانه هیات کبدی قم بابیان اینکه کبدی راه خود را به‌عنوان رشته‌ای ممتاز در کشور پیداکرده است، ‌تعامل ایجادشده میان فدراسیون کبدی و وزارت آموزش‌وپرورش را نقطه عطفی برای توسعه این رشته ورزشی دانست و تاکید کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی را ملزم به فعالیت در کبدی و فعال‌سازی این رشته در مدارس کشور کرد که این موضوع دستاوردهای بسیار زیادی برای این رشته طی سال‌های اخیر داشته است.

سرانه هزینه‌ یک زندانی ۲۰ برابر یک دانش‌آموز است

مدیرکل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سرانه هزینه کرد در کشور برای یک زندانی ۲۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز است بنابراین ایجاد شبکه‌هایی برای اجرای پروژه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

ارتقای بهره‌وری در کشاورزی با پیوند آموزش و تحقیقات تسریع می‌شود

 رییس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور گفت: کاهش فاصله بین آموزش و تحقیقات نقش مستقیمی بر ارتقای راندمان تولید بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره‌برداران دارد.

حسین جعفری در آیین تودیع و معارفه رییس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تحقیق و توسعه نقش عمده‌ای در نوآوری، افزایش بهره‌وری و بهبود رشد اقتصادی ایفا می‌کند.

ساخت مدارس غیردولتی برای اتباع خارجی در تهران

 معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد با همکاری استانداری تهران مدارس خیریه غیردولتی برای اتباع خارجی کم برخوردار احداث شود و خیران نیز هزینه‌های آموزشی نظیر کتاب و پوشاک دانش آموزان این مدارس را تامین کنند.

استاندار: نظام آموزشی برخی شهرستان‌ها و منطقه ۲۲ تهران بغرنج است

استاندار تهران با بیان اینکه در منطقه ٢٢ تراکم جمعیت وجود دارد گفت: نظام آموزشی در برخی شهرستان‌ها و منطقه ۲۲ بغرنج است و حضور ٣۴ دانش آموزش در هر کلاس درس زیبنده استان نیست.

۲۵۳ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۲۵۳ میلیون دلار کالا به وزن ۱.۶ میلیون تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان و صادرات ماده ۱۱۶ صادر شده است.

گزارش ها: 

بازیافت بهینه پسماند یا طلای کثیف در خراسان نیازمند فرهنگ‌سازی
مشهد-بازیافت پسماند می‌تواند طلای کثیف و زباله را به یک فرصت اقتصادی سودآور تبدیل کند اما به دلایل مختلف از جمله پایین بودن سرانه تفکیک زباله از مبدا در خراسان رضوی، این صنعت سودآور عقیم مانده‌ است.

تنبیه دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش
کرج - کارشناسان بهداشت روان براین باورند که رفتارهای هیجانی و شیطنت آمیز و گاهی با خشم و بدرفتاری در واقع خاص دوران کودکی و نوجوانی بوده و اصلاح این رفتارها در محیط خانه و مدرسه از جمله در استان البرز باید با روش ها و اسلوب مناسب انجام شود.

دیپلماسی اقتصادی؛ راهبرد جدید سیاست خارجی
مشهد- حضور ۲۷ سفیر و سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌ "فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد شهری" مشهد، بیانگر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به عنوان یک راهبرد جدید و اساسی در جنگ اقتصادی و گذر از تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی است.

خواب زمستانی گردشگری مازندران در فصل سرد
ساری - همه ساله همزمان با آغاز فصل سرد، ورود گردشگر به مازندران به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و زمستان که از راه می‌رسد همراه با سکوت و سکون طبیعت، بازار داغ گردشگری این استان گویی یخ می‌زند و تعطیل می‌شود.

اعتماد زیربنای تحقق ازدواج پایدار

مشهد- اعتماد در ازدواج و اهمیت کسب این عامل بنیادین می‌تواند در دنیای پرتلاطم امروز و تاثیرات گسترده شبکه‌های مجازی بنیاد یک زندگی مشترک را به درستی بنا نهاده و موجب پایداری آن شود.

۷ متهم به فساد مالی در پرونده قیر خراسان شمالی دستگیر شدند

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون هفت نفر از متهمان و متخلفان اصلی پرونده قیر در این استان دستگیر شده‌اند که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان