Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:20:27 GMT

بورس پسته در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۴۸۶۶

بورس پسته در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان یکی از قطب‌های تولید پسته کشور است بنابراین برای حمایت از کشاورزان بورس این محصول در خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

محمدرضا اورانی در نخستین جشنواره پسته که در شهرستان خوشاب برگزار شد، عنوان کرد: بورس پسته با همکاری بورس کالای ایران در خراسان رضوی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی بورس پسته، پسته‌کاران می‌توانند از طریق بورس محصول خود را به بازار عرضه کنند و دغدغه آن‌ها نیز برای فروش محصولات برطرف شده است.

اورانی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بورس سایر محصولات استراتژیک در استان ادامه داد: البته باید دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان بورس کشور با همکاری اداره‌های جهاد کشاورزی برای کشاورزان و بهره‌برداران برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جشنواره پسته خوشاب به تکنولوژی و توسعه ادوات کشاورزی در باغ‌ها و مزارع این شهرستان کمک می‌کند و با  کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان، درآمد کشاورزان را بالا می‌برد.

اورانی بیان کرد: در سال جاری ۷۰ هزار تن پسته از ۹۰ هزار هکتار باغ‌های استان خراسان رضوی برداشت شد.

وی با اشاره به اهمیت صنایع فرآوری پسته، ادامه داد: از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حوزه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با ارائه تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ و سامانه کارا حمایت می‌شود.

فرماندار خوشاب نیز در این جشنواره گفت: این شهرستان از قطب‌های تولید پسته خراسان رضوی است که با مشکل فرآوری پسته روبه‌رو است.

امان‌الله خدمتگزار افزود: در حالی بخشی از محصول پسته خوشاب به صورت غیرفرآوری از این شهرستان خارج می‌شود که شرکت‌های پسته با برند بین‌المللی نیز در این شهرستان دایر هستند .

وی عنوان کرد: پسته از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی خوشاب است بنابراین جشنواره پسته در این شهرستان با همین هدف برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب نیز گفت: این شهرستان با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

ابراهیم رودسرابی افزود: خوشاب در حوزه کشاورزی به ویژه تولید پسته از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است به طوری که با جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی می‌تواند به قطب پسته خراسان تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: در سال جاری ۲۴ هزار تن پسته از هشت هزار هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس پسته کشاورزی جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ طی سفر هیات دولت به خراسان رضوی با توجه به مشکل آلودگی‌های زیست محیطی استان به ویژه در شهرستان‌های سرخس و خواف، با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اعتباری برای خرید ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل منابع ملی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مصوب شد و سه ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور محترم خریداری و تحویل شهرستان‌های خواف، نیشابور و سرخس شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: تا کنون با هزینه اعتباری به میزان ۶۰ میلیارد ریال طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از محل اعتبارات ملی، مجموعا ۶ شهرستان استان خراسان رضوی به ایستگاه سنجش گرد و غبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهوری مجهز شده‌اند.

وی گفت:در اجرای مصوبات قرارگاه تحول محیط زیست و به منظور گسترش و توسعه استقرار ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در استان و اعمال نظارت مطلوب‌تر و بهره‌برداری در تدوین و اجرای برنامه‌های اجرایی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و با مساعدت استاندار، برای توسعه ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی ابلاغ و تأمین ایستگاه‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

اله پور افزود: پیگیری و راه‌اندازی و آموزش و سایر اقدامات فنی توسط کارشناسان شرکت در دست پیگیری است که در آینده نزدیک نسبت به راه‌اندازی کامل ایستگاه‌ها با قابلیت تولید و انتقال داده اقدام خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت‌ها در زمان بروز گرد و غبار در مشهد و شهرستان‌ها و کسب دقیق داده‌ها و اطلاعات، این ایستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور خریداری و تأمین شده است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن
  • تحویل ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد