Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:06:40 GMT

نمایشگاه بین‌المللی بجنورد در شان استان نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۴۹۲۱

نمایشگاه بین‌المللی بجنورد در شان استان نیست

دکتر احمد مقر روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی، اظهار داشت: یکی از نکات اجتماعی حائز اهمیت هر نمایشگاهی، پر کردن اوقات فراغت خانوادهها است و آنان تمایل دارند در کنار یک هدف تخصصی و فناورانه، در محیطی قرار بگیرند که در شان یک خانواده باشد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه ها تاکنون به صورت ارائه محصولات یا عرضه فناوری، جذابیت لازم را برای مخاطبان نداشته است و در طول ۴ سال گذشته کوچکترین اقدامی برای زیباسازی فضای این نمایشگاه صورت نگرفته و در حقیقت فضای نمایشگاه و به ویژه ورودی آن علاوه بر محتوای نمایشگاه باید فضایی جذاب و زیبا برای بازدیدکنندگان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: فضای کنونی نمایشگاه به هیچ وجه زیبنده استان نیست و همه دستگاه های ارائه دهنده خدمت به نمایشگاه استان، بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت که با این نمایشگاه بیشترین ارتباط را دارد، باید بتوانند انگیزه های لازم را برای بازدید خانواده ها، از این نمایشگاه خارج از شهر ایجاد کنند.

رییس دانشگاه بجنورد اضافه کرد: نقطه نظرات گوناگونی در خصوص مکان برگزاری همایش هفته پژوهش وجود داشت که پیش از این به صورت ادواری در فضاهای مختلف دانشگاهی برگزار می شد اما امسال به این نتیجه رسیدیم که همایش هفته پژوهش باید در محل ثابت نمایشگاه بین المللی خراسان شمالی برگزار شود.
محقر در عین حال افزود: با وجود کاستی ها در خصوص فضای نمایشگاه و دور بودن مکان آن از شهر، باید به این باور برسیم که استان خراسان شمالی باید در قامت یک استان ظاهر شود که این امر مستلزم توسعه شهر در ضلع جنوبی آن است.
نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار خراسان شمالی روز دوشنبه، به مناسبت هفته پژوهش با مشارکت دستگاههای اجرایی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، ‌ مراکز آموزش عالی، پارک علم و فناوری و بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری استان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه در ۷۲ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی استان در سایت تخته ارکان، در حدود ۸ کیلومتری بجنورد گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید به مدت ۴ روز برای بازدید علاقه مندان گشوده خواهد بود.

در این رویداد پژوهشی علاوه بر حضور بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها به نمایندگی از بخش علم و فناوری استان نشست های تخصصی گردشگری، الکترونیک، اکوسیستم فناوری و نوآوری و نشست روستای خلاق را برگزار می کنند.

برچسب‌ها بجنورد نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه خراسان شمالی بجنورد نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: این نمایشگاه در ۱۰ غرفه تولیدات سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی و گره چینی برای بازدید علاقمندان دایر شد.
حمید رازقی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی تا ۱۳ فروردین ماه دایر است، افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، آداب و رسوم و صنایع دستی شهرستان شیروان به گردشگران برپا شده است.
در این نمایشگاه تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خراسان شمالی به نمایش گذاشته شده و برخی از غرفه نمایشگاه‌ها نیز در زیر سیاه چادر‌ها دایر شده است.
انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • محور شیروان - بجنورد پرترددترین جاده خراسان شمالی در ایام نوروز
  • سفره افطاری ۱۱۸ متری و پخت آش نذری در شب میلاد امام حسن (ع) در بجنورد
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد
  • بازگشایی محور بجنورد به جنگل گلستان
  • جاده بجنورد به جنگل گلستان مسدود شد