Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال مکاتبه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس جمهور در خصوص پیش بینی جایگاهی برای گواهینامه مهارتی و صلاحیت شغلی در نظام استخدامی کشور به منظور تحقق مهارت گرائی به جای مدرک گرائی و در نتیجه افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و کاهش نرخ بیکاری در کشور، دستور رئیس جمهور با موضوع استانداردسازی و ارتقای آموزش های مهارتی به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه شریعتمداری به رئیس جمهوری آمده است: در نظام استخدامی کشور جایگاهی برای گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی پیش بینی نشده و همواره مبنای در نظر گرفته شده در حقوق و دستمزد مستخدمین در بخش های دولتی و خصوصی ، مدارک صادر شده در نظام آموزش متوسطه و عالی است. به عبارت دیگر به گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی بهایی داده نمی شود و همین امر یکی از دلایل سوق جوانان و نیروی کار کشور به مدرک گرائی است. لذا لازمه تحقق منویات حضرت¬عالی بر مهارت¬گرائی به جای مدرک گرائی ، مستلزم رفع این نقیصه در نظام استخدامی کشور است.

.  شایان ذکر است پی نوشت رئیس  جمهور به شرح زیر است؛

«مسأله حائز اهمیت است. بررسی فوری و گزارش شود. در برخی از مشاغل، گواهی نامه مهارت باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد.»

کد خبر 4793579 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مهارت آموزی مهارت آموزش های مهارتی مهارتهای فنی و حرفه ای بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت بنزین قیمت دلار بنزین بانک مرکزی ایران مالیات اوپک وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو لایحه بودجه سال 99 کل کشور طرح ملی مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت کمک معیشتی خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دیدار محمد رئیس‌زاده رئیس کل این سازمان با اشاره به دیدار نوروزی رئیس کل این سازمان با رئیس قوه قضاییه از تسلیم کارزار 16 هزار نفری جامعه پزشکی برای اعمال مجازات جایگزین حبس به قوه قضاییه خبر داد.

بر اساس این گزارش رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تحویل متن کارزار مذکور، توضیحات لازم را در خصوص درخواست اعمال جایگزین مجازات حبس به رییس محترم قوه قضاییه ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه