Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه اجرای سه کیلومتر کمربند حفاظتی عرصه منابع طبیعی در روستای چنداب گرمسار آغاز شد، ابراز داشت: هدف از اجرای آن کاهش تصرفات و تجاوز به عرصه‌های جنگلی و مرتعی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه این طرح به روش بنچ مارک یا قرارگیری اسکلت سازه بتنی در (چاله) اجرایی خواهد شد، افزود: این سازه بتنی در فواصل مختلف بسته به شرایط منطقه احداث می‌شود که اجرای آن در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه این کمربند حفاظتی حائل میان اراضی ملی و مستثنیات مردم خواهد بود، ابراز داشت: قطعا این طرح‌ها می‌تواند حدومرزها را مشخص کرده و مانع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی شود.

عرب معصومی  بابیان اینکه تاکنون در این شهرستان چهار کیلومتر کمربند حفاظتی ایجادشده است، اضافه کرد: این کمربند حفاظتی با حفر کانال و ایجاد خاکریز، حصار سیمی و فنس کشی و ایجاد نوار سبز یا گارد بلوک اجرا می‌شود.

کد خبر 4793570

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمسار منابع طبیعی استان سمنان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین ثبت نام کاندیداها بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق

فرشید سنجری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی آشنایی با نحوه اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی در روستا‌های استان، گفت : کارگاه‌های آموزشی اطفای حریق با اولویت روستا‌های دارای پوشش جنگلی بیشتر برگزار خواهد شد و در این کارگاه‌ها روستاییان آموزش اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را می‌بینند.

سنجری ادامه داد: تجربه نشان داده روستائیانی که در دوره‌های آموزشی اطفای حریق شرکت داشته اند، در مواقع بروز حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان سریعتر ورود کرده و نمی‌گذارند دامنه آتش گسترده شود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به شروع برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از بروز و اطفای حریق در سطح روستا‌های استان، گفت: پیش بینی می‌شود این آموزش‌ها حدود ۱۰ هزار روستایی استان ارائه شود.

سنجری افزود: سال گذشته در مجموع ۸۲۰۰ نفر از روستائیان استان در کارگاه‌های آموزشی اطفای حریق شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همه ساله از اوایل خرداد تا اوایل آبان شاهد وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان هستیم، گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های خوب بهاره و ادامه دار بودن این بارندگی‌ها احتمالا پوشش مرتعی خوبی در استان داشته باشیم که این موضوع احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان را بالا خواهد برد، لذا باید از همین الان برای مقابله با حریق در منابع طبیعی استان آماده شویم.

سنجری اشاره‌ای هم به حریق‌های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته ۵۳ فقره حریق در منابع طبیعی استان رخ داد که در جریان این آتش سوزی‌ها ۱۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان دچار حریق شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد