Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری‌راد اظهار داشت: به دلیل بارش ۳ متری برف جاده سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان توریستی‌ترین شهر جنوب ایران به پادنای سمیرم استان اصفهان مسدود شده است.

وی این جاده را کوهستانی، سخت گذر و نا ایمن دانست و افزود: با هماهنگی فرمانداران دو شهرستان سمیرم و دنا، دادستان سمیرم و پلیس راه این جاده تا اطلاع ثانونی مسدود بوده و البته در صورت بارش مستمر برف تا فرودین و اردیبشهت ماه سال ۹۹ امکان بازگشایی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نصیری‌راد ابراز کرد: به دلیل بارش برف روز‌های اخیر راه ارتباطی ۳۰ روستای بخش‌های مارگون، لوداب و دیشموک قطع شد که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته به دلیل خاکی بودن مسیر ارتباطی برخی روستا‌ها از جمله مورزرد زیلایی، برخی روستا‌های سیلاب و کلوار و رون مارگون تردد به کندی و سختی صورت می‌گیرد.

نصیری‌راد با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر جاده خاکی در استان داریم، افزود: ۷۹ گردنه برف‌گیر به طول ۳۲۷ کیلومتر و ۶۶ محور برف‌گیر به طول ۳ هزار ۴۶۸ کیلومتر در نقاظ مختلف این استان واقع شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی راهداری در محور‌های مواصلاتی این استان، ادامه داد: ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار در این استان مستقر بوده که از این تعداد ۲۰ پایگاه ثابت و ۴ مورد نیز سیار است و در واقع مسافران مانده در جاده در صورت نیاز می‌توانند برای اسکان از آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ راهدار در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راهداری زمستانه فعال بوده و ۲۱ هزار تن نمک و ماسه مورد نیاز نیز خریداری شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش برف جاده پادنا سی سخت وضعیت جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های فارس باز است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: به رغم بارش باران در تمام نقاط استان، تردد در همه محور‌های مواصلاتی فارس به شکل روان جریان دارد و راه‌ها باز است.
محسن عمادی افزود: طی روز‌های اخیر تاکنون که شاهد بارش باران در اکثر نقاط استان هستیم هیچ مشکلی برای تردد خودرو‌ها ایجاد نشده و تردد در تمام محور‌ها جریان دارد.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای وگزارش‌های اعلام شده از همکاران راهداری مستقر در محورها، در محور‌های منتهی به شیراز، مرودشت، آباده، اقلید، خرامه، ارسنجان، دشت ارژن، کوه چنار، کازرون، نورآباد، رستم، سپیدان، جهرم، فراشبند، قیر و کارزین، فیروزآباد، کوار، فسا، سروستان، پاسارگاد، زرین دشت، داراب و استهبان سپیدان به اقلید شاهد بارش باران هستیم.
طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ١٤٣ تردد شمار فعال در محور‌های برون شهری، نسبت به روز قبل ١٢ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به گفته او: ۵۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ به همراه ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری برای برقراری ترددی ایمن و روان در تمام محور‌ها به حالت آماده باش حضور دارند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: ۵۲ راهدارخانه بعلاوه ۶۵ مجتمع خدماتی رفاهی در محور‌های مواصلاتی استان آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای هستند.
عمادی، به رانندگان توصیه کرد که با توجه به بارش باران و لغزنده بودن جاده‌ها، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی، خودرو خود را در مکانی ایمن متوقف کنند و پس از استراحت و رفع خستگی سفر خود را ادامه دهند.

 

دیگر خبرها

  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • آبگرفتگی منازل در روستای دشتبال سمیرم بر اثر بارش‌ باران
  • جاده بجنورد به جنگل گلستان مسدود شد
  • جاده جنگل گلستان تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • تمام محورهای استان مرکزی باز است
  • برف روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد
  • جاده‌های فارس باز است