Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، موسسه SIPRI (انستیتو بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم) گزارش سالانه خود مربوط به سال 2018 را منتشر کرده است.

 

بر اساس این گزارش، تجارت سلاح در سال ۲۰۱۸ نیز از رونق بسیاری برخوردار بوده است. سود و درآمد یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سال گذشته میلادی مجددا افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش مجموعه فروش صد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۲۰ میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین درآمد ناخالص این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۸ در قیاس با سال پیش از آن، افزایشی بیش از چهار و نیم درصد داشته است.

 

پنج شرکت آمریکایی تولید جنگ‌افزار و از آن بین، شرکت بوئینگ در راس بزرگترین شرکت‌های تولید و فروش جنگ‌افزار در سطح جهان قرار دارند. بیش از یک سوم تجارت جنگ افزار در سطح جهان توسط این پنج شرکت آمریکایی صورت می‌گیرد.

 

برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ به این سو، پنج شرکت آمریکایی در صدر جدول بزرگترین شرکت‌های تولید کننده جنگ‌افزار قرار دارند.

 

شرکت لاکهید مارتین آمریکا در بین یکصد شرکت بزرگ تولید کننده جنگ‌افزار در صدر جدول قرار دارد. این شرکت در عرصه هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند. میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن رشدی بیش از پنج درصد داشته است.

 

شرکت بوئینگ نیز با فروشی بیش از ۲۹ میلیارد دلار در ردیف دوم یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار قرار دارد.

 

بازار فروش شرکت‌های تولید جنگ افزار اسرائیل نیز در سال گذشته میلادی از رونق بسیاری برخوردار بوده است. شرکت‌های اسرائیلی پس از شرکت‌های تولید سلاح کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان رشد را داشته‌اند. میزان فروش جنگ افزار توسط اسرائیل در سال ۲۰۱۸ در قیاس با سال پیش از آن رشدی معادل هشت و شش دهم درصد داشته است.

 

میزان فروش تسلیحات شرکت‌های اروپایی نیز در سال گذشته افزایش یافته و به ۱۰۲ میلیارد دلار رسیده است. در بین یکصد شرکت بزرگ تولید جنگ‌افزار در سطح جهان، ۲۷ شرکت اروپایی وجود دارند.

 

در بین کشورهای اروپایی، بریتانیا بیشترین میزان فروش جنگ افزار را دارد. پس از بریتانیا، فرانسه در تولید و فروش جنگ افزار بیش از سایر کشورهای اروپایی فعالیت داشته است.

 

در سال ۲۰۱۸ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه سیپری، میزان فروش تسلیحاتی کشورهای روسیه، هند و آلمان در قیاس با سال پیش از آن کاهش داشته است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تجارت سلاح سلاح آمریکا اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناو‌های خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که نیرو‌های نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟