Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید " علی آقازاده" دوشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این نشست که امروز در تهران برگزار شد و معاونان وزرا، مدیران عامل بانک‌های ملی و کشاورزی، مدیرعامل مپنا، مدیرعامل سازمان خصوصی سازی، معاون وزیر کشور و سازمان‌های ذیربط و مدیر بورس اوراق بهادار نیز در آن حضور داشتند، با نتایج خوبی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این نشست مسایل صنعتی استان مرکزی با محوریت چهار کارخانه بزرگ هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی و واگن پارس مطرح شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مسایل مطرح شده در این نشست از قبل با وزارت صمت با کار کارشناسی هماهنگ شده بود تا مشکلی پیش نیاید.

آقازاده اظهار داشت: معاون اول رییس‌جمهوری برای هر پیشنهاد و موارد مطرح شده دستورات خوبی را صادر کرد.

وی بیان کرد: در این نشست تسهیلات ۳۵۰ میلیارد ریالی برای هپکو مصوب و مقرر شد تا ۲ هفته آینده این مبلغ پرداخت شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: البته شرط پرداخت این تسهیلات آن است که مدیرعامل هپکو برنامه کاری تا پایان سال جاری و سال آینده را در این مدت ارایه دهد.

آقازاده عنوان کرد: در این نشست مقرر شد ماشین‌آلات سازمان راهداری از طریق هپکو با ترک تشریفات تامین شود که در این راستا هپکو باید به تعهداتش که در طول سال‌های گذشته خوب نبوده، جامعه عمل بپوشاند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد سازمان راهداری با دستور معاون اول رییس جمهوری  ، نامه سه وزیر را اجرایی کند و این مهم در بودجه امسال برای خرید این دستگاه‌ها به سازمان راهداری از طریق سازمان برنامه و بودجه پرداخت و وزیر راه و شهرسازی نیز نظارت بر امر را عهده‌دار شد.

آقازاده تصریح کرد: سازمان شهرداری‌های کشور نیز مکلف شد تعداد ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را مشخص و بر اساس توافق گذشته البته با جدیت بیشتر قراردادها منعقد شود.

وی گفت: دهیاری‌ها قراردادی در استان مرکزی با شرکت هپکو منعقد کرده، که به زودی اجرایی می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: برنامه کار و تولید هپکو تا یک سال آینده با این مصوبات عملیاتی می‌شود و در ارتباط با پاداش، معوقات و سنوات بازنشستگان هپکو نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ حدود ۸۰ نفر در هپکو بازنشسته شدند که تاکنون هیچ مبلغی به آنها پرداخت نشده و امسال نیز بیش از ۱۰۰ نفر دیگر بازنشسته می‌شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این راستا ۴۰۰ میلیارد ریال از محل خزانه کشور در نظر گرفته شد و مقرر گردید با تصویب هیات وزیران در هفته جاری و یا حداکثر در هفته آینده این مبلغ پرداخت شود.

آقازاده عنوان کرد: معاون اول رییس جمهوری در این نشست به سازمان خصوصی‌سازی دستور دادند تا در مدت ۲ هفته آینده تکلیف مالکیت هپکو مشخص شود و تا این مدت مالکیت آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شد.

وی بیان کرد: مقرر شد وزارت صمت بر اساس اختیار و تشخیص؛ هپکو را در این مدت یا به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یا سازمان گسترش معدنی ایران تحویل و سازمان خصوصی سازی در ماه‌های آینده برای تعیین تکلیف قطعی این شرکت اقدام کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در این نشست مقرر شد اختلاف شرکت هیدرو و مپنا برای خرید آذرآب توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تا ۲ هفته آینده حل شود.

آقازاده تصریح کرد: در این نشست مقرر شد آذرآب در اختیار بانک کشاورزی بماند و سازمان بورس با نظر شورای تامین استان مرکزی و در چهارچوب قوانین و ضوابط بورس سهام بانک کشاورزی را واگذار کند.

وی اظهار داشت: این نشست بالاترین سطح مسوولیتی در کشور برای صنایع استان مرکزی بود که بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامید و هر کدام از مصوبات این نشست با دستور معاون اول رییس جمهوری به وزارتخانه‌های مربوطه اعلام شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ است.

برچسب‌ها صنعت و معدن ماشین سازی تبریز استان مرکزی هپکو شرکت صنایع آذرآب اسحاق جهانگیری شرکت واگن سازی پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن ماشین سازی تبریز استان مرکزی هپکو شرکت صنایع آذرآب اسحاق جهانگیری شرکت واگن سازی پارس صنعت و معدن ماشین سازی تبریز استان مرکزی هپکو شرکت صنایع آذرآب اسحاق جهانگیری شرکت واگن سازی پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این مقامات همچنین به این نشریه گفتند که واشنگتن درحال بررسی پیشنهادی برای تامین مالی نیرویی چندجانبه یا یک تیم صلح‌آفرینی فلسطین است.

مقامات آمریکایی به اطلاع نشریه پولیتیکو رساندند گزینه‌های تحت بررسی شامل حضور نیروهای آمریکایی در غزه پس از پایان جنگ نمی‌شود.

طبق گزارش منابع پزشکی، آمار شهدا در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به بیش از ۳۲ هزار تن رسیده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. تعداد زخمی‌ها نیز به ۷۵ هزار تن رسیده و هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • تشریح اولویت‌های سال ۱۴۰۳
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد