Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:02:55 GMT

دیدار پوتین و رئیس‌جمهور اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۵۲۶۴

 «ولادیمیر پوتین» و «ولادمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ، برای اولین در روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در حاشیه نشست چهارجانبه نرماندی در پاریس انجام شد.

اخبار بین الملل - در این نشست، آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حضور داشتند. گفتنی است، هدف دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین یافتن راهی برای کاهش تنش‌ها عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری مسلحانه در اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه اعتراضات گسترده در کی‌یف، پایتخت این کشور، منجر به یک کودتای خشونت آمیز شد و در نتیجه آن رئیس جمهور «یانوکوویچ» از کشور فرار کرد آغاز گشت. در واکنش به این اتفاقات، مناطق «دونتسک» و «لوگانسک» از به رسمیت شناختن دولت جدید خودداری کردند و از طریق همه پرسی اعلام استقلال نمودند. سپس کی‌یف با اعزام ارتش و نیرو‌های شبه نظامی خود به جنوب شرقی این کشور، عملیات نظامی را علیه مناطق جدا شده آغاز کرد.

مذاکرات در قالب نرماندی، که شامل روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین است، در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و این چهار دولت تصمیم گرفتند روند صلح در شرق اوکراین را در میان جنگ داخلی تسهیل کنند. آخرین نشست در این قالب در سال ۲۰۱۶ در برلین برگزار شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوکراین اخبار بین الملل آنگلا مرکل پایتخت روسیه ولادیمیر پوتین اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو