Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@04:51:18 GMT

پشت پرده اغتشاشات در عراق چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۵۲۸۸

پشت پرده اغتشاشات در عراق چیست؟

خبرگزاری میزان- معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه طرح مثلث شوم در عراق و لبنان کنش نیست بلکه واکنش نسبت به موفقیت‌های جبهه مقاومت است، گفت: اقدامات‌ آنها واکنشی نسبت به اراده، ایمان، شهادت طلبی و موفقیت در فناوری نظامی محور مقاومت در منطقه است. تاریخ انتشار: 22:12 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۳۸۸ حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین وضعیت اعتراضات در عراق و دلایل پشت پرده آن گفت: وجود ثبات درکشور عراق به ضرر آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: اگر عراق دارای استقلال یاشد، آمریکا زمینه حضورش در این کشور را از دست می‌دهد، رژیم صهیونیستی هم می‌خواهد کشور‌های عرب و مسلمان همواره ضعیف باشند تا او به آدمکشی و تجاوزات خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه دهد.   معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از سوی دیگر سعودی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه نمی‌خواهند یک نمونه موفق مردم سالاری در کشور‌های عربی باشد تا چشم مردم‌شان به این کشور‌ بیفتد و هوس  استقلال و دموکراسی در سر بپرورانند.    بیشتر بخوانید:  تحولات عراق؛ بیش از ۲۶۰۰ نفر از افراد بازداشت شده در ناآرامی‌های عراق آزاد شدند شیخ الاسلام یادآور شد: نباید این نکته را هم  از یاد ببریم که قدرت و نقش گیری عراق در منطقه و جهان عرب، نقش عربستان سعودی را تضعیف می‌کند.   این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: مثلث شوم منطقه با اقدامات خود قصد دارد عراق را از خط مقاومت و همکاری با ایران منع کند تا منافع سیاسی و اقتصادی خود در این کشور را دنبال کنند. اخیرا این کشورها از نارضایتی‌های داخلی در عراق سواستفاده کرده و این تجمعات را به خشونت می‌کشند؛ آنها هسته‌های کوچکی را برای آشوب آفرینی در عراق تجهیز مالی و آموزشی کرده‌اند.    وی اضافه کرد: همزمانی این مشکلات در عراق و لبنان، گواه دخالت‌های خارجی است که باید هرچه سریعتر دست این مستکبران و مداخله جویان از کشورهای منطقه کوتاه شود.    بیشتر بخوانید:  تحولات عراق؛ حکم بازداشت چندین مقام عراقی صادر شد شیخ الاسلام با بیان اینکه طرح آنها در عراق و لبنان کنش نیست بلکه واکنش نسبت به موفقیت‌های جبهه مقاومت است، گفت: اقدامات‌شان واکنشی نسبت به اراده، ایمان، شهادت طلبی و موفقیت در فناوری نظامی محور مقاومت در منطقه است. 
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اخیرا یک  جمعیت میلیونی در عراق به پشتیبانی از مرجعیت به میدان آمده‌اند. ملت عراق مانند گذشته پشتیبان مرجعیت هستند و قطعا این اغتشاشات کور در عراق راه به جایی نخواهد برد چراکه بیگانگان و مداخله جویان در برابر حضور میلیونی مردم عراق مقهور شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین شیخ الاسلام مرجعیت دینی عراق اغتشاش عراق مثلث شوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردان‌های حزب‌الله عراق عملیات «وعده صادق» را تبریک گفت

گردان‌های حزب‌الله عراق عملیات «وعده صادق» را تبریک گفت و تاکید کرد که «دشمن صهیونیستی-آمریکایی و طرفدارانش فقط زبان سلاح را در خصوص مهار ظلمشان می‌فهمند».

به گزارش ایسنا، گردان‌های حزب‌الله عراق، عملیات «وعده صادق» را به‌عنوان نشانی آشکار از ضرورت تداوم معادله بازدارندگی دشمن در برابر تجاوزات و خصومت‌هایش دانست.

طبق گزارش المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه خود ضمن تبریک عملیات ایران تاکید کرد: دشمن صهیونیستی- آمریکایی و حامیانش فقط زبان سلاح را برای مهار سرکشی‌، در هم شکستن ظلم‌شان و محدود کردن جنایات خود علیه مردم می‌فهمند.

این گروه مقاومت عراق ادامه داد: اگر سلاح مقاومت نبود سرزمین ما در مرحله اول اشغالگری آزاد نمی‌شد و آنچه داعش، ساخته دست اشغالگران، به بار آورده بود، شکست نمی‌خورد و بدون آن حاکمیت کشور اشغال شده بازنمی‌گشت. 

در این راستا مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله نیز روز یکشنبه با تاکید اینکه عملیات نظامی ایران «وعده صادق» دقیقاً به اهداف خود رسید، افزود که این امر علی‌رغم مشارکت آمریکا و متحدان بین‌المللی و ابزارهای منطقه‌ای آن در تلاش برای رهگیری حملات ایران، انجام شد و این حمله «خیره کننده» بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • موفقیت‌های نظامی ایران مرهون امثال حاج قاسم‌ها و طهرانی‌مقدم‌ها بود
  • گردان‌های حزب‌الله عراق عملیات «وعده صادق» را تبریک گفت
  • پشت پرده پیامک «آذوقه جمع آوری کنید»
  • ببینید | پشت‌پرده شایعه نسبت محمود دینی با خواننده لس آنجلسی!
  • مقاومت عراق هم به موج حملات موشکی به اسرائیل پیوست
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق