Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمستان با گاری‌هایی برای ما تداعی می‌شود که بوی لبو از آن سر به فلک می‌کشد. لبوهای داغ و خوشبویی که لذتش به خوردن در هوای سرد و برفی است. این لبوها را اما می‌توان تبدیل به ترشی هم کرد و برای باقی روزهای سال از آن لذت برد.

مواد لازم:

آب: ۴ لیوان
نمک: به اندازه کافی
چغندر قرمز: ۵۰۰ گرم
سرکه سفید: ½ لیوان

طرز تهیه و دستور پخت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تهیه ترشی لبو خانگی ابتدا چغندرها را تمیز می‌کنیم و با دقت می‌شوییم سپس در قابلمه‌ای قرار می‌دهیم و روی آن به مقداری که تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح چغندر قرمزها آب باشد، آب می‌ریزیم. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

۲. اجازه می‌دهیم چغندرها به مدت۳۰ دقیقه به آرامی بپزند. پس از اینکه چغندرها به طور کامل پخت، به آرامی آنها را از داخل قابلمه خارج می‌کنیم و در یک صافی قرار می‌دهیم و با آب سرد لبوها را می‌شوییم و اجازه می‌دهیم تا کمی خنک شوند.

۳. آب لبوها را نیز کنار می‌گذاریم. بعد از خنک شدن لبوها را پوست می‌گیریم و روی تخته آشپزخانه می‌گذاریم. ۱ لیوان از آب لبو را با سرکه سفید و کمی نمک در قابلمه‌ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا به جوش بیاید.

۴. باقی آب لبو را در ظرف پلاستیکی در بسته می‌توانید بریزید و در یخچال برای مدت کوتاه و در فریزر برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید و از آن برای انواع تزئینات غذا مثل رنگی کردن پلو ، کشک و … استفاده کنید.

۵. تا جوش آمدن مخلوط سرکه و آب لبو مجددا به لبوهای روی تخته آشپزخانه سر می‌زنیم و آنها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می‌دهیم یا از قالب‌های متفاوت برای این کار استفاده می‌کنیم.

۶. به مخلوط سرکه گه گاه سر می‌زنیم تا اگر به جوش آمده است از روی حرارت برداریم و کنار بگذاریم تا کمی خنک شود. لبوهای برش خرده را در شیشه‌ای کاملا خشک می‌ریزیم و مخلوط سرکه و آب لبو خنک شده را روی لبوهای داخل شیشه می‌ریزیم و در شیشه را محکم می‌بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند و به مدت ۱ هفته شیشه ترشی لبو را در جای خنک و خشک قرار می‌دهیم تا آماده مصرف شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ترشی ترشی لبو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه توت‌فرنگی را بشوییم که برای خوردنش نگران میکروب‌ها نباشیم؟

زی‌سان: توت فرنگی یکی از میوه‌های پرخاصیت، خوشمزه و جذاب تابستانی است. این میوه حاوی منابع غنی ویتامین C، آنتی اکسیدان، فیبر و اسید فولیک است، اما چیزی که افراد کمی به آن توجه می‌کنند این است که توت فرنگی در لیست سالانه ۱۲ محصول کشاورزی آلوده، هر سال رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد و به این معنی است که باید در شست و شو و ضد عفونی کردن آن دقت کنید. در این مطلب راه‌های ساده و در دسترس برای شستن و ضد عفونی کردن توت فرنگی به شما آموزش داده‌ایم؛ پس با زی‌سان همراه شوید.

+ بیشتر: این ویدئو به شما می‌گوید که چرا شُستن توت فرنگی انقدر مهم است!

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

زمان شستن توت فرنگی روش شستن توت فرنگی با محلول آب و نمک روش شستن توت فرنگی با سرکه سفید روش شستن توت فرنگی با آب روش ضد عفونی کردن توت فرنگی با محلول شوینده سبزیجات

+ پیشنهاد: خواص توت فرنگی این میوه جذاب و خوش قیافه بهاره را می دانید؟

زمان شستن توت فرنگی

توت فرنگی را باید قبل از مصرف بشویید. شستن آن خیلی زودتر از زمان مصرف باعث جذب آب و خراب شدن توت فرنگی می‌شود.

روش شستن توت فرنگی با محلول آب و نمک

درون یک ظرف مناسب مقداری آب بریزید و چند قاشق غذاخوری نمک به ظرف حاوی آب اضافه کنید سپس توت فرنگی‌ها را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه درون ظرف بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه خواهید دید که توت فرنگی مگس‌ها و کرم‌های میوه‌ای که در سطح و داخل بافت آن قرار گرفته‌اند را از منافذ خود بیرون می‌اندازد. حدود ۷ دقیقه صبر کنید سپس توت فرنگی‌ها را به خوبی آبکشی کنید.

روش شستن توت فرنگی با سرکه سفید

به گزارش زی‌سان، شستن توت فرنگی با سرکه نیز می‌تواند آن را تمیز و ضد عفونی کند. برای این کار درون یک ظرف مناسب به نسبت ۱ به ۳ سرکه سفید و آب سرد بریزید سپس توت فرنگی‌ها را درون ظرف حاوی محلول سرکه و آب بریزید. در این روش توت فرنگی‌ها نباید مدت زمان زیادی درون محلول سرکه بمانند؛ زیرا باعث نفوذ سرکه در توت فرنگی و بدطعم شدن آن می‌شود. پس حدود ۱ الی ۲ دقیقه صبر کنید سپس توت فرنگی‌ها را آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید این ۸ میوه‌ را بخورید تا باهوش‌تر شوید

روش شستن توت فرنگی با آب

ساده‌ترین روش شستن توت فرنگی، شستن آن با آب است. برای این کار یک ظرف را از آب سرد پُر کنید سپس توت فرنگی‌ها را درون ظرف آب بریزید. حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خاک و آلودگی‌های سطح توت فرنگی در ظرف ته‌نشین شود. پس از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه توت فرنگی‌ها را به آرامی از سطح آب بردارید و آبکشی کنید.

روش ضد عفونی کردن توت فرنگی با محلول شوینده سبزیجات

به گزارش زی‌سان، یکی از مؤثر‌ترین روش‌های ضد عفونی کردن توت فرنگی، شستن آن با محلول شوینده سبزیجات است. در این روش مانند سایر روش‌ها یک ظرف را با آب سرد پُر کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری محلول شوینده سبزیجات درون ظرف بریزید. توت فرنگی‌ها را درون ظرف حاوی محلول شوینده سبزیجات بریزید. چند ثانیه صبر کنید سپس آنها را به خوبی آبکشی کنید.

سخن پایانی

نکته‌ای که در آخر باید به آن دقت کنید این است که روش‌های صحیح شستن و ضد عفونی کردن توت فرنگی فقط روش‌هایی است که در این مطلب توضیح داده شد؛ برخی به اشتباه فکر می‌کنند، می‌توانند توت فرنگی را با مایع ظرفشویی بشویند در صورتی که این کار اشتباه باعث نفوذ مواد شیمیایی مایع ظرفشویی به درون میوه می‌شود و در طولانی مدت عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی فرد خواهد داشت.

tags # توت فرنگی ، مواد غذایی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • چگونه توت‌فرنگی را بشوییم که برای خوردنش نگران میکروب‌ها نباشیم؟
  • این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید
  • از «ایلی کوهن»‌های داخلی نباید غافل باشیم
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید
  • با این سه روش دندان‌های سفیدتری داشته باشید
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندر قند در شهرستان نهاوند
  • ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه