Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:17:08 GMT

پیش‌بینی حذف کامل قبوض کاغذی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۵۹۲۲

وزیر ارتباطات اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال با هماهنگی‌های انجام شده تمامی قبوض کاغذی حذف و به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در سومین همایش تهران هوشمند با اشاره به توافقنامه سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی گفت: با عقد یک توافقنامه تلاش کردیم تهران به شهری سالم و امن تبدیل شود و در همین زمینه نیز توافقاتی انجام شد؛ با اقدامات انجام شده امروز شاهد کاهش زمان خدمت رسانی به مردم هستیم و با ارائه API به شهرداری، سازمان‌های تابعه شهرداری توانستند اطلاعات جدیدی را دریافت کنند که تا به امروز دسترسی با آن با مشکل همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز با توسعه مسیریاب بومی و سرمایه گذاری بر داده‌ها دیگر درگیر یک مسیریاب خارجی به نام waze نیستیم و شرکت‌هایی همچون بلد و نشان را داریم که اطلاعاتی از ترافیک را دارند که اپراتورها، مسیریاب‌های خارجی و غیره را ندارند و توانسته‌اند کیفیت بسیار خوبی را ارائه دهند.

وی افزود: امروز فضای استارت آپی کشور به جایی رسیده که اشراف و تخصص آنها در تحلیل اطلاعات از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بسیار قوی تر است و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم. جهرمی تاکید کرد: شهرداری تهران یکی از دستگاه‌های برتر در حوزه  دولت الکترونیک است و امیدواریم تا پایان سال با هماهنگی‌های انجام شده تمامی قبوض کاغذی حذف و به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

آذری جهرمی ادامه داد: شهرداری توانسته تا اکوسیستم خوبی را در زمینه هوشمند سازی ایجاد کند و از کسب  و کارهای استارت آپی حمایت کند. وی ادامه داد: وزارت ارتباطات شعار ندارد و در زمینه همکاری عمل کرد و امروز باید بر توسعه مشارکت بین دستگاهی بگذاریم تا هوشمندسازی تهران با سرعت حرکت کند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری ضمن اینکه می‌تواند ساختارهای کهنه را پیشرو کند، می‌تواند ساختار ها را تغییر کند؛ شرکت پست به هوشمندسازی تهران با پست پلاس خواهد پیوست و در همین زمینه بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد و پست به موتور برقی، دوچرخه برقی و خودرو برقی خواهدد داشت.

آذری جهرمی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز پنج‌شنبه هفته جاری یک سوپرایز در حوزه هوشمندسازی برای مردم دارد که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد و از شهرداری نیز می‌خواهیم به ما بپیوندند. وی ادامه داد: ما به عنوان یکی از لوکوموتیوهای هوشمندسازی با پست پلاس به این موضوع خواهیم پیوست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 آذری جهرمی وزیر ارتباطات قبوض کاغذی انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • کیفیت هوای تهران امروز چطور است؟
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت