Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از فعالان سابق و جوان جنبش دانشجویی برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی روز شنبه با شرکت بیش از 14 هزار داوطلب رسیدن به کرسی بهارستان پایان یافت. تنور ثبت نام این دوره از انتخابات مجلس بسیار داغ بود و شخصیت‌های مختلفی از جناح‌های متنوع سیاسی وارد گود انتخابات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوره اول تاکنون شاهد حضور جوانان زیادی بوده است. از زمانی که برخی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) بعد از تسخیر لانه جاسوسی به مجلس راه یافتند تا این دوره که نسل جدید فعالان سابق جنبش دانشجویی برای حضور در بهارستان ثبت نام کردند. بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از فعالان عرصه دانشجویی وارد رقابت‌های سیاسی شده‌اند. افراد مختلفی از تشکل‌های دانشجویی در سابق نیز توانسته بودند وارد حوزه اجرایی و قانون‌گذاری شوند.

بر اساس این گزارش؛ برخی از فعالان سابق دانشجویی که هنوز مسیر فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی آنها ادامه دارد در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند که کمتر شاید به چشم رسانه‌ها بیاید. اغلب رسانه‌ها به‌دنبال چهره‌های سیاسی و حزبی می‌روند تا خبرهای آنان را پوشش رسانه‌ای دهند، ولی در انتخابات اخیر برخی از فعالان سابق دانشجویی که بیشتر نسل بعد از انقلاب و دهه شصتی هم هستند برای حضور در مجلس ثبت نام کردند. اسامی برخی از معروف‌ترین افراد فعال سابق دانشجویی که در انتخابات مجلس ثبت نام کردند در ذیل آمده است.

1-مجتبی ابراهیمی: او دارای دکتری مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملی بوده و در سابق معاون بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده است و مسئولیت‌های زیادی در وزارت کشور، وزارت ارشاد و نهاد دفتر رهبری در دانشگاه داشته است.

2-وحید یامین‌پور: او پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده، فعال رسانه‌ای و مجری برنامه‌های معروف صدا‌و‌سیماست. یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق و مدرس دانشگاه امام صادق(ع) نیز هست. وی سال ۱۳۸۵ به عنوان دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری انتخاب شد. او در فعالیت‌های دانشجویی نقش بسیار پررنگی داشت و عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بود.

3-وحید اشتری: او از ادوار جنبش عدالتخواه دانشجویی و در سابق مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده است. اشتری بیشتر به فعالیت‌های عدالت‌خواهی در سطح کارگری و خصوصی‌سازی در کشور شناخته می‌شود و بارها در برنامه‌های مناظره درباره مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد سخنرانی کرده است. او از  فعالان دانشجویی دهه 60 است که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.  او  یکی از افشاگران تخلفات ویلاسازی در لواسان است.

4-علی جعفری: این فعال سابق دانشجوی کارشناسی فارغ‌التحصیل کارشناسی دانشگاه شیراز و مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه علامه طباطبایی پشت‌سر گذاشته است و به‌عنوان دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در سال 94 سخنران دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب بوده است. او از فعالان سیاسی نزدیک به سعید جلیلی است.

5- علی خضریان: این فعال سابق دانشجویی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه مفید قم است. عضو شورای مركزی و دبیر انجمن اسلامی دانشجويان دانشكده فنی كرمانشاه به مدت ۳ دوره (از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴)، عضو شورای مركزی اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر كشور به مدت ۴ دوره (از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷)، عضو اتحاديه بين‌المللی دانشگاهيان مسلمان (سال ۱۳۸۶)، دبير، عضو شورای سياستگذاری و مدیرعامل مركز مطالعات و بررسی‌های استراتژيک جنبش دانشجويی مسلمان (از سال ۱۳۸۴ تاکنون)، مديرمسئول پایگاه خبری «خبرنامه دانشجويان ايران» (از سال ۱۳۸۸ تاکنون) در کارنامه او دیده می‌شود. او هم‌اکنون عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.

6-محمدصادق شهبازی: او پژوهشگر، محقق و از دانشجویان فعال دهه ۸۰ دانشگاه تهران و دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی است که در انتخابات مجلس شرکت کرد. شهبازی به‌دلیل سخنرانی بسیار محکوم علیه دولت روحانی و برخی سیاستمداران دولت آن شناخته می‌شود. وی مسئول هماهنگ کننده ستاد دعوت از جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 بود. شهبازی نویسنده کتاب «تشکل دهه پیشرفت» نیز هست.

7- عماد بهارور: او از دانشجویان دهه 80 و عضو سابق شورای عمومی دفتر تحكیم وحدت است. بهاور مسئول شاخه جوانان و دانشجویی نهضت آزادی ایران نیز بوده است. البته بهارور در فتنه سال 88 به دلیل تحریک علیه نظام به 10 حبس محکوم شد که در سال 1393 آزاد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه بابل است.

8-مالک شریعتی: شریعتی عضو سابق شورای مركزی بسيج دانشگاه تهران است. او در سابق هم سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بود. شریعتی از فعالان برجسته حوزه انرژی کشور است که در مناظره و میزگردهای زیادی درباره عملکرد دولت در زمینه سوخت و انرژی سخنرانی کرده است.

9- مجتبی ثابتی: او عضویت در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد و در سابق مسئول سیاسی بسیج دانشگاه تهران بوده است. ثابتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد.

به نظر می‌رسد انتخابات مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی برای ورود جوانان دهه 60 به عرصه سیاست‌ورزی و حکمرانی جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره را  اینجا بخوانید .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟