Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:29:18 GMT

دروغ‌های آمریکا درباره جنگ در افغانستان افشا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۶۲۳۶

دروغ‌های آمریکا درباره جنگ در افغانستان افشا شد

روزنامه واشنگتن پست بامداد سه‌شنبه گزارش داد که به بیش از 2 هزار صفحه سند درباره دروغ‌گویی دولت‌های مختلف آمریکا درباره 18 سال جنگ در افغانستان که در مصاحبه با بیش از 400 مقام مطلع و مرتبط حاصل شده، دست یافته و پس از سه سال توانسته است حکم انتشار این اسناد را از دادگاه بگیرد.

خبر تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها افغانستان ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری مذاکرات صلح افغانستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا افغانستان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟

امروزه جنگ روانی به یکی از ابعاد جدایی ناپذیر جنگ‌ و درگیری‌های نظامی مبدل شده است. هرچه میزان دستیابی واحدهای سیاسی به اهداف تعیین شده در میدان نبرد پایین‌تر بیاید، منطقاً میزان توسل و نیاز به جنگ روانی و دروغ‌پردازی هم بیشتر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در ماه‌های اخیر و با تبدیل شدن جنگ غزه به یک باتلاق برای رژیم صهیونیستی بارها شاهد طرح ادعاهایی از سوی مقامات اسرائیل به خصوص ژنرال «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش این رژیم در توجیه اقدامات اشغالگرانه و وحشیانه ارتش اسرائیل و یا ضربات و آسیب‌های وارده به آن بوده‌ایم.

اما عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی در 14 آوریل 2024 نیاز رژیم صهیونیستی به پنهانکاری و توجیهات دروغین را تشدید کرد. هاگاری برای توجیه این شکست استراتژیک و خدشه دار شدن قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی ایران، تا به این لحظه دروغ‌های جالبی را مطرح کرده که انسان را به یاد جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات دولت هیتلر در آلمان نازی می‌اندازد.

گوبلز مدعی بود در صنعت پروپاگاندا هرچه دروغی بزرگ‌تر باشد، باورپذیرتر خواهد بود. به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل و به ویژه دانیل هاگاری نیز همین تکنیک را مبنای فعالیت‌های خود قرار داده اند.

شاید گزافه نباشد اگر بگوییم ادعای «رهگیری 99 درصدی موشک‌ها و پهپادهای ایران» در همان ساعات نخست عملیات وعده صادق، بزرگ‌ترین دروغی بود که در طول نزدیک به 200 روزی که از شروع جنگ می‌گذرد از زبان هاگاری مطرح شد.

این ادعا از طریق بررسی کَمی تعداد موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله انتقامی 14 آوریل کاملاً قابل راستی‌آزمایی است. بنابر ادعای رسانه های غربی تعداد کل موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در این عملیات بین 320 تا 350 عدد بوده است. با چنین فرضی در صورت قبول ادعای هاگاری باید به خود بقبولانیم که تنها سه موشک یا پهپاد ایرانی به اهداف برخورد داشته است. اما حتی رسانه‌های بین المللی غربی و برخی رسانه‌های اسرائیلی از برخورد موشک‌های ایرانی دست‌کم در 6 نقطه سرزمین های اشغالی خبر داده اند؛ این 6 نقطه عبارتند از پایگاه رامون، پایگاه نواتیم، منطقه عراد، اطراف شهر قدس غربی، ام الفهم و جولان اشغالی. همچنین تعداد برخوردها براساس ویدیوها نیز بسیار بیشتر از ادعای هاگاری است. تنها در یکی از ویدیوها که به پایگاه نواتیم اختصاص دارد، 7 برخورد به تصویر کشیده شده است.

دومین دروغ قابل توجه هاگاری و اسرائیلی‌ها در ایام نبرد طوفان الاقصی و لشکرکشی ارتش اسرائیل به غزه به ویژه مراکز درمانی و بهداشتی این باریکه، ادعای وجود مقر اصلی فرماندهی حماس در زیر بیمارستان الشفا بود. دستگاه‌ پروپاگاندای ارتش اسرائیل تبلیغات زیادی در این مورد انجام داد و برای ذهنیت سازی در این مورد یک ماکت کارتونی هم توسط ارتش اسرائیل پخش شد که نشان از وجود مقر فرماندهی در زیر این بیمارستان داشت. این تلاش‌ها با هدف توجیه حمله بعدی ارتش اشغالگر به این بیمارستان انجام پذیرفت. اما پس از اتمام حمله و اشغال بیمارستان، اسرائیلی‌ها نتوانستند ادعای وجود مقر فرماندهی مرکزی در زیر این بیمارستان را ثابت کنند.

سومین دروغ بزرگ و شوکه کننده هاگاری و ارتش اسرائیل در این مدت ادعای سر بریدن 40 نوزاد توسط اعضای گروه های مقاومت فلسطینی در روز اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر بود. هاگاری تصاویری را در این رابطه نشان داد که مدعی بود نوزادان مذکور سر بریده شده اند اما به دلایل انسانی تصاویر کودکان مزبور محو و تیره و تار شده بود. این دروغ هاگاری و ارتش اسرائیل نیز از طریق جست‌وجوی معکوس در موتورهای جست‌وجو برملا شد؛ چرا که تصاویر مورد ادعای هاگاری از قبل در اینترنت موجود بودند و ارتش اسرائیل سعی در رتوش و سوءاستفاده از آنها برای بهره برداری های تبلیغاتی خود علیه حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی داشت.

پنهانکاری در زمینه اعلام تلفات انسانی اسرائیل و در پیش گرفتن تایید قطره‌چکانی کشته‌ها و زخمی‌ها نیز، یکی دیگر از دروغ های بزرگ در کلکسیون دروغ های هاگاری در این مدت بوده است. از ابتدای جنگ در هر درگیری ابتدا خبرهایی که گروه‌های مقاومت از کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی ارائه می دادند توسط هاگاری و تیم اطلاع‌رسانی ارتش اسرائیل تکذیب می‌شد، ولی در موارد بسیاری دیده شده که با گذشت چند روز شمار کشته‌شدگان به صورت روزانه افزایش می‌یابد و به عدد اعلام شده از سوی گروه های فلسطینی نزدیک‌تر می شود. همین رویداد درباره فاز نخست حمله طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) نیز به شکلی بارز رقم خورد، به طوری که تا چند روز اسرائیلی‌ها حاضر به تایید کردند تعداد کشته‌شدگان این روز (بیش از 1100 نفر) نبودند.

همچنین هاگاری در یک مرحله تعداد کشته‌شدگان را 100 نفر هم کاهش داد و مدعی شد، این 100 نفر جزو نیروهای فلسطینی بوده اند که به اشتباه اسرائیلی در نظر گرفته شده اند. این درحالی است که همه نیروهای فلسطینی که در عملیات هفتم اکتبر مشارکت داشتند، یونیفرم مخصوص گروه های مقاومت را بر تن داشتند.

افتضاح دیگری نیز در همین زمینه درباره تعداد زخمی‌های اسرائیلی رقم خورد. حدود 10 روز قبل هاگاری آمار کل صهیونیست‌های مجروح را 1593 نفر دانست. این درحالی است که روزنامه هاآرتص در گزارشی رقم اعلامی هاگاری را دروغ خواند و نوشت: از هفتم اکتبر 2023 تا کنون 1949 نفر فقط در بیمارستان برزیلای بستری شده اند. همچنین 137 نفر در بیمارستان «اسوتا» در اسدود، 148 نفر در «ایخیلوف»، 181 تن در «هارامبام»، 209 نفر در «هداسا»، 287 نفر در «بیلینسون»، 139 تن در «شعری تصدک»، 1000 نفر در بیمارستان «سوروکاه» و حدود 500 نفر در بیمارستان «شیباه» پذیرش شده‌اند که البته این لیست، مشتی از خروارها مجروحان نظامی اسرائیل است.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 

در مجموع به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با بهره گیری از تجربیات جنگ های بزرگ جهانی و تاثیر تبلیغات بر اذهان افکار عمومی تلاش دارد تا با طرح ادعاهای واهی و دروغین ضمن به حاشیه راندن جنایات نظامیان این رژیم در نوار غزه، تصویری پرابهت و با شکوه را از ارتش اسرائیل و ساختار نظامی این رژیم به جهانیان عرضه دارد. امری که تنها با مشاهده حجم آسیب های وارده بر ساختار ارتش رژیم صهیونیستی در روز عملیات طوفان الاقصی و تصاویر منتشرشده از داخل سرزمین های اشغالی از اصابت موشک ها و پهپادهای ایرانی به اهداف مختلف در جریان عملیات وعده صادق به آسانی قابل راستی آزمایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • ببینید | دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • 99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!
  • دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است