Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@17:12:51 GMT

ایندیپندنت: امارات خواهان کاهش تنش با ایران است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۶۳۲۳

به گزارش فارس،  به دنبال تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در روزهای گذشته، یک نشریه انگلیسی روز دوشنبه به نقل از یک دیپلمات غربی از نقش کشورهای امارات عربی متحده و عمان در راستای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا در روزها و هفته‌های گذشته خبر داد.

روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی که نامی از او برده نشده، نوشت: «بیان این موضوع (تنش زدایی بین ایران و آمریکا) با توجه به این‌که آمریکایی‌ها هیچ مطلبی را با ما در میان نمی‌گذارند، دشوار است، اما واضح است که انگیزه‌ای برای آرام کردن اوضاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات غربی در ادامه گفت، تغییر رویکرد امارات در قبال ایران در ایران در ماه‌های اخیر، به طور قابل توجهی میل کاخ سفید برای رویارویی با ایران را کاهش داده است.

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود. (جزئیات بیشتر)

به نوشته ایندیپندنت، این دیپلمات غربی در ادامه افزود: «امارات متحده عربی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد و هفته‌های گذشته به آمریکا گفت که در هیچ اقدام نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.»

 «تئودور کاراسیک» تحلیلگر ویژه امور منطقه نیز بر این باور است که امارات با توجه به درگیری‌های لیبی، خواستار کاهش فشار ایران و تمرکز کردن بر «لیبی» است.

ایندیپندنت در خاتمه نوشت، تحلیلگران بر این باورند که با وجود اغتشاشات اخیر در ایران بابت افزایش بهای بنزین، ایران به این نتیجه رسیده که قادر است از فشار اقتصادی آمریکا رهایی یابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته هایی از عملیات وعده صادق

به گزارش جام جم آنلاین،آمریکا با استفاده از ظرفیت تقریبا همه کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه برای ایران پیام میفرستاد و تلاش می‌کرد ایران را از انجام این عملیات مصرف کند. در مقابل، پاسخ ایران هشدار به آمریکا نسبت به عدم ورود به این موضوع و دور نگه داشتن خود از درگیری با ایران بود.  

سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا همزمان با شلیک موشک های ایران در ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به سپاه احضار و هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا در باره تبعات بسیار سنگین و جدی هرگونه ورود آمریکا به درگیری با ایران به وی ابلاغ شد.
رژیم صهیونیستی که همچنان در گیجی این سیلی سنگین ایران به سر می‌برد تلاش می‌کند در جنگ تبلیغاتی عملیات ایران را ناموفق نشان دهد.  این در حالی است که تمام هدف گیری های تعیین شده توسط موشک‌های بالستیک ایران با موفقیت انجام شد و حتی یک مورد هم سامانه‌های دفاعی رژیم قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک ایران نشدند. ‌آنچه توسط پدافند هوایی رژیم و آمریکا هدف قرار گرفت پهپادهای نسل قدیم و موشک‌های نسل قدیم بودند که ماموریت آنها صرفا مشغول سازی پدافند و تخلیه موشک‌های گران قیمت آنها بود که به اعتراف رژیم خسارت وارده فقط بابت استفاده از موشک‌های دفاعی در سامانه‌های مختلف رژیم ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

آمریکا و کشورهای غربی چهار لایه دفاعی از خاک ایران تا سرزمین های اشغالی،  دو لایه دفاعی در غرب سرزمین های اشغالی در شرق دریای مدیترانه و یک لایه دفاعی در شمال اسرائیل و بر فراز آب‌های جنوبی قبرس در دریای مدیترانه برای مقابله با حرکت پهپادها، موشک‌های هدایت شونده کروز و موشک های بالستیک ایجاد کرده بودند. همه این لایه های دفاعی بجز سامانه های دفاع هوایی پیشرفته رژیم صهیونیستی اعم از پاتریوت، گنبد آهنین،  فلاخن داود، باراک و ... بود که در خاک فلسطین اشغالی مستقر است.  در واقع آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آن، رژیم را برای حفاظت در برابر حمله ایران در یک حفاظ مستحکم چند لایه نفوذناپذیر قرار داده بودند.

مثلث هشدار سریع که در غرب آسیا ایجاد شده که یک راس آن در پایگاه اینجرلیک ترکیه،  یک راس آن در پایگاه آمریکا در قطر و راس سوم آن در فلسطین اشغالی است، می‌تواند پرواز موشک های بالستیک را در ارتفاع ۵ تا ۱۰ کیلومتری زمین رصد دهد و با تقریب ۹۰٪ نقطه فرود موشک را مشخص کند. همچنین امریکا ۵ ماهواره جاسوسی ویژه جدید برای اشراف بر تحرکات ایران در مدار قرار داده بود.  با این وجود موشک‌های بالستیک ایران تمام این موانع پیشرفته را پشت سر گذاشت.
خبرنگار جام جم آنلاین به برخی موارد ناگفته از عملیات پیروزمندانه وعده صادق دست پیدا کرده است .

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • ناگفته هایی از عملیات وعده صادق