Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@16:46:32 GMT

تشخیص سرطان پروستات با آزمایش خانگی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۶۳۹۲

سرطان پروستات سلامت نیمی از مردان بالای پنجاه سال را در جهان تهدید می‌کند، ولی روش‌های مقابله با آن هنوز دقیق و سریع نیستند. حال محققان انگلیسی برای اولین بار آزمایش ادراری را ابداع کرده اند که سرطان پروستات را شناسایی می‌کند.

اخبار اجتماعی-درمان سرطان پروستات باید در زمانی آغاز شود که رفتار تهاجمی آن آغاز شده باشد و تا قبل از آن ضرورتی برای این کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز دو روش برای تشخیص این سرطان در قالب یک نوع آزمایش مقعدی دیجیتال و یک نوع آزمایش خون در دسترس بوده است. اما دقت این روش‌ها رضایت بخش نبوده است.

آزمایش جدید ادرار که شناسایی سرطان پروستات تهاجمی را ممکن می‌کند، پی یو آر نام دارد و از طریق بررسی ژن‌های موجود در ادرار درجه پیشرفت سرطان پروستات را با دقت بالایی مشخص می‌کند. بر اساس همین آزمایش می‌توان سرطان پروستات را به سه دسته دارای خطر کم، متوسط و بالا تقسیم بندی کرد.

این آزمایش فعلا بر روی ۱۴ داوطلب صورت گرفته و دو نمونه ادرار آن‌ها به فاصله یک ساعت از یکدیگر جمع آوری و بررسی شده که نتایج حاصل از آن مثبت بوده است. البته آزمایش مذکور باید به فاصله ۶ تا ۱۲ ماه تکرار شود تا دقت نتایج حاصل از آن افزایش یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان سرطان پروستات سرطان پروستات درمان ژن سرطان سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد

 یک آزمایش اثبات شده در آزمایشگاه برای اولین بار نشان داده است که چگونه انتقال برق خورشیدی از فضا می‌تواند محقق شود.

به گزارش ایرنا از «اسپیس»، این آزمایش اثبات شده که توسط شرکت استارتاپ انگلیسی «اسپیس سولار» انجام شده است، یک دستگاه خاص پرتوافکن را آزمایش کرده که می تواند بطور بی‌سیم برق را بطور ۳۶۰ درجه انتقال دهد.

این کار برای نیروگاههای بالقوه فضایی در آینده دارای اهمیت خواهد بود زیرا که موقعیت (آن نیروگاه) نسبت به خورشید و زمین در طول روز به علت چرخش زمین تغییر می‌کند.

این آزمایش یک بخش کلیدی از مفهوم نیروگاه خورشیدی مستقر در فضای CASSIOPeiA است که در حال توسعه یافتن توسط شرکت اسپیس سولار است. این شرکت پیش بینی کرده است که نیروگاه CASSIOPeiA میتواند تا یک دهه آینده در فضا استقرار پیدا کند و چندین گیگاوات انرژی پاک با بهره‌وری‌ بالاتر از نیروگاههای خورشیدی بر روی زمین فراهم سازد. بر خلاف پنل‌های خورشیدی بر روی زمین، یک نیروگاه برق خورشیدی در فضا می‌تواند بطور مداوم و بدون وقفه برق تولید کند.

«مارتین سولتا» مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار هیجان زده شدیم که توانستیم مرحله بعدی در توسعه این فناوری‌مان را به اثبات برسانیم. آزمایش موفقیت آمیز این فناوری پرتوافکنی انرژی ۳۶۰ درجه‌ای یک لحظه مهم و تاریخی در ماموریت ما برای متحول کردن انرژی خورشیدی فضایی است.

نیروگاه CASSIOPeiA در مدار زمین هم‌ گرد (geostationary) در مسیری حدود ۳۶ هزار کیلومتر بالای زمین قرار خواهد گرفت. یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر در بالای یک منطقه مشخص بر روی زمین ثابت است.

هر چند نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه تنها نیم متر پهنا داشت اما نیروگاه اصلی در نهایت یک ساختار گسترده با پهنایی در حدود ۱.۷ کیلومتر خواهد بود. این نیروگاه متشکل از پنل‌های بزرگ و سبک و مجموعه‌ای از آینه‌ها در فضا توسط ربات‌ها سر هم خواهد شد و انتقال تمام قطعات آن به فضا مستلزم استفاده از ۶۸ راکت‌های نسل بعدی «استارشیپ» شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند 
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند