Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بالا، شامگاه دوشنبه در نشست گفتار عصر با عنوان خمینی آفریقا که در حسینیه هنر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کنونی نیجریه که در اخبار منتشر شده، حاکی از آن است که شیخ از حبس خانگی به زندان منتقل‌ شده‌اند. بعد از انتقال به هندوستان به دلیل سم داخل بدن، اجازه درمان داده نشد و ایشان به نیجریه بازگشتند و اکنون به زندان مرکزی منتقل‌ شده‌اند که وضعیتشان در آنجا بسیار اسفناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شیخ تبلیغ کردند تا مردم، اسلام حقیقی را بشناسند و وقتی به ایران آمدند و جمهوری اسلامی را دیدند، متوجه شدند که می‌شود اسلام را گسترش داد. 

مسئول دفتر شیخ زکزاکی در مشهد افزود: دوستان شیخ در نیجریه هر روز تظاهرات می‌کنند و این تنها کاری است که از دستشان بر می آید.

وی ادامه داد: ۲۰۰سال پیش انگلستان تمام رهبران نیجریه را کشت و به اصطلاح دموکراسی را آوردند و حتی زبان انگلیسی برای مردم آوردند و فرهنگ را تغییر دادند. شیخ با این تغییرات کاملا مخالف بوده، مبارزه کرده و طی این سال‌ها شیخ چندین بار زندانی شدند.

شاگرد شیخ زکزاکی با بیان اینکه، شیخ اولین نفر هست که علما را دور هم جمع می‌کند، بیان کرد:  ایشان گفتگوی بین ادیان را مطرح کردند و باعث شدند مسیحیان زیادی مسلمان شوند.

وی بیان کرد: مسئولان نیجریه از نفوذ ایران در نیجریه  واهمه دارند و از صدور جمهوری اسلامی به آفریقا می‌ترسند و بنابراین شیخ را آزاد نمی‌کنند ولی به دعای مردم روند تغییر خواهد کرد.

حسن بالا با بیان اینکه، مسیحیان که حرکت اسلامی را نمی‌شناختند اکنون خود را جزء حرکت اسلامی می‌دانند، افزود: از بزرگان کلیسای مسیحیان به دیدار شیخ زکزاکی رفتند و در دیدار با شیخ، از وضعیت ایشان ابراز نگرانی کردند، اما  شیخ آنها را دعوت به صبر کرده اند.

رابعه زکزاکی، دختر رهبر شیعیان نیجریه نیز در این نشست بیان کرد: بعد از آمدن شیخ به ایران و دیدن انقلاب اسلامی، خود را مکلف به تبلیغ دانستند. افراد همراه ایشان از سختی راه ترسیدند و کنار کشیدند ولی شیخ به راه خود در دانشگاه ادامه دادند.

حسین کمیلی، فعال بین الملل نیز بیان کرد: امروز با پدیده عادی مواجه نیستیم، مولفه های انقلاب اسلامی در سراسر جهان مشهود است.

وی بیان کرد: در دیدار آقای شجره با شیخ زکزاکی، باتوجه به اینکه شیخ هفت مورد بیماری دارند، به ایشان گفته اند که درمان را هر چه سریعتر شروع کنید، اما شیخ در پاسخ گفته‌اند: «اگر من به عنوان رهبر، ذره ای ظلم و سختی را نپذیرم، چیزی از انقلاب و حرکت باقی نمی ماند».

کمیلی با انتقاد از عدم مداخله دولت ایران در موضوع شیخ زکزاکی، بیان کرد: اولین درسی که از آرمانهای انقلاب و امام یاد گرفتیم، این بود که دغدغه ها را معطوف به مرزها نکنید، امام راحل، تعریف هویتی را عوض کردند.

وی ابراز کرد: بیانیه گام دوم فرصت مناسبی را پیش رو قرار داده تا هر کدام از ما دایره هویتمان تغییر کند،  آیا در ایران یک نهضت مردمی داریم که برای نیجریه کار کند؟ باید از ظرفیتهای بیانیه گام دوم در این مورد استفاده کنیم.

کد خبر 4793621

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ زکزاکی حسینیه هنر نیجریه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: هیچ قطار تجاری و ترانزیتی از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت راه‌آهن اعلام‌کرد: خبر توقف قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایران کذب است و اساسا هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

همچنین شایان ذکر است طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و در نهایت صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد