Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده که نشستی درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی و احتمال اقدام تحریک‌آمیز از سوی پیونگ یانگ پس از انجام آنچه "آزمایش مهم" خوانده شد، جلسه تشکیل دهد.

این نشست روز چهارشنبه در حالی برگزاری خواهد شد که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ افزایش یافته و مذاکرات دو طرف برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره به بن‌بست رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست کم 8 عضو شورای امنیت خواستار برگزاری نشستی درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی در روز سه‌شنبه بوده‌اند، اما آمریکا که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه دسامبر به عهده دارد، تصمیم گرفته این نشست روز چهارشنبه و درباره آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ برگزار شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور یک آزمایش "بسیار مهم" را در سایت پرتاب ماهواره «سوها» انجام داده است؛ کره شمالی اصرار دارد سوها یک سایت پرتاب ماهواره است، اما مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که از این مرکز برای پرتاب موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا همان روز در یک رشته توئیت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تهدید کرد در صورتی که "به‌ نحوی خصمانه اقدام کند، همه چیز را از دست می‌دهد".

«کیم یونگ چول» مقام ارشد کره شمالی که نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای داشته است در پاسخ به ترامپ او را "پیرمردی عجول" توصیف کرد و نسبت به پایان قریب‌الوقوع ضرب‌الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای احیای مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد.

او گفت: ترامپ چیز زیادی در مورد کره شمالی نمی‌داند، ما چیزی برای از دست دادن نداریم.

سران کره شمالی و آمریکا سال ۲۰۱۸ میلادی برای نخستین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و توافقی دو صفحه‌ای امضا کردند که هرگز اجرایی نشد.

دیدار دوم ترامپ و کیم در ویتنام برگزار شد اما به دلیل اختلاف میان انتظارات و درک طرف‌ها از مفاهیم کلیدی در توافقات خلع سلاح، دیدار نیمه‌کاره رها شد.

برچسب‌ها خلع سلاح هسته ای کره شمالی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلع سلاح هسته ای کره شمالی ایالات متحده آمریکا خلع سلاح هسته ای کره شمالی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان در نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» که تیرماه در شهر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علی‌اکبر احمدیان» بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «نیکولای پاتروشف» در رأس یک هیأت بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقا و توسعه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشور‌های روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویداد‌های امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، به ویژه آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل و نهادینه‌کردن روایت‌گری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت می‌باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات به دست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن‌پترزبورگ آغاز به کار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت‌ها، مسوولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد