Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه پایانه‌های مرزی این استان رویکرد صادرات‌گرا دارند، اظهار داشت: گاز مایع، میلگرد، هیدروکربن، حلال شیمیایی، قیر، سیمان، بنزین، تیرآهن و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۷۹۲ هزار و ۹۶۷ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در هشت ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میرجاوه و ۶۰۸ هزار و ۹۷۸ تن نیز سهم پایانه مرزی میلک است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت رشد ۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است که این امر نشان از اهمیت آن پایانه و تاثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

کرد با بیان اینکه واردات کالا از طریق پایانه های مرزی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، بیان کرد: ۹۸ هزار و ۶۵۰ تن کالا در این مدت از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه وارد استان شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی عملکرد کلی پایانه های مرزی زمینی رسمی میلک و میرجاوه و بندر چابهار در بخش های صادرات، واردات و ترانزیت در این مدت گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های مرزی این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است که مواردی همچون کاهش هزینه و زمان حمل، گسترش تجارت ایران با کشورهای همسایه و توسعه اقتصاد ملی از جمله مزایای آنها بشمار می رود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۶۳۹ هزار و ۲۰ نفر مسافر در هشت ماهه سال جاری از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۵۴ هزار و ۱۶۹ مسافر، افزایش ۴۱ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی اعم از تردد مسافر و جابجایی انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط موثر بین کشورهای همجوار محسوب شده و نیز فرصت اقتصادی مطلوبی برای مرزنشینان فراهم می آورد،  از این رو توسعه و بهسازی پایانه های مرزی در اولویت این اداره کل قرار دارد.

کد خبر 4793652

منبع: مهر

کلیدواژه: ایوب کرد پایانه مرزی صادرات کالا انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها بارش برف قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران

استاندار ایلام گفت: با هدف رفاه حال زوار اربعین، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین، اظهار کرد: در آینده نزدیک با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم عملیات این پارکینگ در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 745729

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار