Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در اتخاذ تصمیم‌های مختلف برای رفع مشکلات تولید و صنعت از دیدگاه‌های کارشناسی فعالان اقتصادی بهره نمی‌برد که این امر یک ضعف اساسی در رونق تولید در کشور با بیشترین خطرپذیری است.

وی اضافه کرد: دلیل کاربردی نبودن آیین‌نامه و قوانین موجود در بخش صنعت و تولید توجه نکردن به نظرهای صنعتگران در تنظیم این قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: دولت و مسوولان برای کاهش تاثیر تحریم در بخش تولید و صنعت به درد و دل‌های صنعتگران و فعالان اقتصادی توجه ویژه داشته باشد.
نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: قوانین بخش تولید و صنعت در کشور باید گره‌گشا باشد، اما قوانین موجود نه تنها دردی از دردهای صنعتگران را التیام نمی‌بخشد، بلکه این قوانین مخل تولید است.

علوی تصریح کرد: حمایت از بخش صنعت و تولید در کشور نباید در حد شعار باقی بماند و مسوولان پاسخگو باشند که برای تحقق شعار سال چه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حمایت از بخش صنعت در بلندمدت می‌تواند مسیر توسعه و آبادانی کشور را هموار کند، اما تنظیم قوانین ضدتولید توقف شکوفایی صنعت ایران را نشانه گرفته است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قوانین جامع حمایت از تولید با توجه به وضع موجود برای کاهش فشار تحریم ها تنظیم شود.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

برچسب‌ها صنعت و معدن سمنان رونق تولید تولید ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سمنان رونق تولید تولید ملی صنعت و معدن سمنان رونق تولید تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز، در نشست طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان، گفت: 370هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه 326 مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان هستند، اضافه کرد: 69 شبکۀ مراقبت با 420نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 24درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و 76 درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: 311 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزارها ثبت شده‌است.

هشدار برای مبارزه با «آفت سن» در گندمزارهای لرستان

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال 104درصد، جو صددرصد، نخود 73درصد، عدس 62 درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی 106درصد و گیاهان دارویی 71 درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: 51 هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ 30درصدی بقایای گیاهی 135درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب 102 درصد، کشت مستقیم بدون شخم 71 درصد، تبدیل آیش به کشت 115درصد ، رعایت تراکم بهینه 130 درصد و مصرف 80 درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده‌ است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم 93 درصد، جو‌ 55 درصد، نخود 54درصد، عدس 80 درصد، دانه‌های روغنی 45 درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده‌ است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح 113هزار هکتار گندم و 54 هزار هکتار جو انجام شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح 400 هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح 15هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزارها انجام شده‌ است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کودهای پتاسه 30 درصد و فسفاته 20درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته‌ است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • عملیات موشکی و پهبادی ایران اقدامی منطبق بر قوانین بین‌المللی بود
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد