نامزدهای «گلدن گلوب ۲۰۲۰» مشخص شدند
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۲۹۴
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) نامزدهای هفتاد و هفتمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب را در دو بخش سینما و تلویزیون اعلام کرد.
اخبار فرهنگ و هنر - امسال تیم آلن، داکوتا فانینگ و سوزان کلچی واتسن در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز، فهرست این نامزدها را خواندند.
هفتاد و هفتمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۱۶ دی به وقت ایران) در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز، کالیفرنیا برگزار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امسال ریکی جرویس برای چهارمین بار مجری مراسم خواهد بود.
نامزدهای بخش سینمایی جوایز گلدن گلوب چنین است:
بهترین درام
«ایرلندی»، «داستان ازدواج»، «۱۹۱۷»، «جوکر»، «زنان کوچک»
بهترین فیلم کمدی یا موزیکال
«روزی روزگاری در هالیوود»، «جوجو خرگوش»، «چاقوها بیرون»، «راکتمن»، «اسم من دولمایت است»
بهترین کارگردان
بونگ جون هو برای «انگل»
سم مندس برای «۱۹۱۷»
تاد فیلیپس برای «جوکر»
مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»
کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل
تام هنکس برای «یک روز زیبا در محله»
آنتونی هاپکینز برای «دو پاپ»
آل پاچینو برای «ایرلندی»
جو پشی برای «ایرلندی»
برد پیت برای «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین بازیگر مرد نقش اصلی فیلم موزیکال یا کمدی
دانیل کریگ برای «چاقوها بیرون»
رومن گریفین دیویس برای «جوجو خرگوش»
لئوناردو دیکاپریو برای «روزی روزگاری در هالیوود»
تیرون اجرتون برای «راکتمن»
ادی مورفی برای «اسم من دولمایت است»
بهترین بازیگر مرد نقش اصلی فیلم درام
کریستین بیل برای «فورد در برابر فراری»
آنتونیو باندراس برای «درد و افتخار»
آدام درایور برای «داستان ازدواج»
خواکین فینیکس برای «جوکر»
جاناتان پرایس برای «دو پاپ»
بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم موزیکال یا کمدی
آوکافینا برای «وداع»
آنا دیآرماس برای «چاقوها بیرون»
کیت بلانشت برای «کجا بودی برنادت؟»
بِینی فلداشتاین برای «درسخوان»
اما تامپسون برای «دیروقت شب»
بهترین بازیگر زن نقش مکمل
کیتی بیتس برای «ریچارد جول»
آنت بنینگ برای «گزارش»
لورا درن برای «داستان ازدواج»
جنیفر لوپز برای «شیادان»
مارگو رابی برای «بامبشل»
بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم درام
سینتیا اریوو برای «هریت»
اسکارلت جوهانسون برای «داستان ازدواج»
سیرشا رونان برای «زنان کوچک»
شارلیز ترون برای «بامبشل»
رنه زلوگر برای «جودی»
بهترین انیمیشن بلند
«یخ زده ۲»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید»، «حلقه گمشده»، «داستان اسباب بازی ۴»، «شیر شاه»
بهترین ترانه اوریجینال
«روحهای زیبا» از فیلم «گربه ها»
«دوباره خودم را دوست خواهم داشت» از فیلم «راکت من»
«درون ناشناخته» از فیلم «یخ زده ۲»
«روح» از فیلم «شیر شاه»
«بر پاخیز» از فیلم «هریت»
بهترین فیلمنامه
نوآ بامباخ برای «داستان ازدواج»
بونگ جون-هو و هان جین-وون برای «انگل»
آنتونی مککارتن برای «دو پاپ»
کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»
استیو زیلیان برای «ایرلندی»
بهترین موسیقی
«زنان کوچک»، «جوکر»، «داستان ازدواج»، «۱۹۱۷»،«بروکلین بیمادر»
بهترین فیلم خارجیزبان
«وداع»، «انگل»، «درد و افتخار»، «بینوایان»، «پرتره بانو در آتش»
نامزدهای بخش تلویزیونی جوایز گلدن گلوب عبارت است از:
بهترین سریال درام
«دروغهای کوچک بزرگ»، «تاج»، «کشتن ایو»، «برنامه صبحگاهی»، «میراث»
بهترین سریال موزیکال یا کمدی
«بری»،«فلیبگ»، «روش کامینسکی»، «خانم میزل شگفتانگیز»، «سیاستمدار»
بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
«تبصره ۲۲»، «چرنوبیل»، «فاسی/وردون»، «بلندترین صدا»، «باورنکردنی»
بهترین بازیگر مرد سریال درام
برایان کاکس برای «میراث»
کیت هرینگتون برای «بازی تاج و تخت»
توبیاس منزیس برای «تاج»
بیلی پورتر برای «ژست»
رامی مالک برای «آقای روبات»
بهترین بازیگر زن سریال درام
جنیفر آنیستون برای «برنامه صبحگاهی»
اولیویا کلمن برای «تاج»
جودی کامر برای «کشتن ایو»
نیکول کیدمن برای «دروغهای کوچک بزرگ»
رییس ویترسپون برای «برنامه صبحگاهی»
بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی
مایکل داگلاس برای «روش کامینسکی»
بیل هدر برای «بری»
بن پلات برای «سیاستمدار»
پل راد برای «زندگی با خودت»
رامی یوسف یرای «رامی»
بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی
کریستینا اپلگیت برای «مرگ بر من»
فیبی والر-بریج برای «فلیبگ»
ناتاشا لیون برای «عروسک روسی»
کریستن دانست برای «درباره خدا شدن در فلوریدای مرکزی»
ریچل برازنان برای «خانم میزل شگفتانگیز»
بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
راسل کرو برای «بلندترین صدا»
جرد هریس برای «چرنوبیل»
سام راکول برای «فاسی/وردون»
کریستوفر آبوت برای «تبصره ۲۲»
ساشا بارون کوهن برای «جاسوس»
بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
جوئی کینگ برای «اکت»
کتلین دیور برای «باورنشدنی»
هلن میرن برای «کاترین کبیر»
میشل ویلیامز برای «فاسی/وردون»
مریت ویور برای «باورنشدنی»
بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
آلن آرکین برای «روش کامینسکی»
کایران کالکین برای «میراث»
اندرو اسکات برای «فلیبگ»
استلان اسکارسگارد برای «چرنوبیل»
هنری وینکلر برای «بری»
بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
پاتریشیا آرکت برای «اکت»
مریل استریپ برای «دروغهای کوچک بزرگ»
امیلی واتسون برای «چرنوبیل»
هلنا بونهام کارتر برای «تاج»
تونی کولت برای «باورنشدنی»
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: گلدن گلوب سینما و تلویزیون گلدن گلوب هالیوود
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بهترین فیلمهای ایرانی دهه شصتی (+عکس)
شاید بتوان دهه ۶۰ را یکی از تاریخسازترین دهههای فیلم و سینمای ایران دانست. دههای که کارگردانانی مانند علی حاتمی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و بهرام بیضایی به سینمای ایران معرفی شدند و راه جدیدی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای بقیه کارگردانان باز کردند تا سینمای ایران را به جایی که امروز هست برسانند.
به گزارش ویجیاتو، سینمای دهه ۶۰ تفاوت بسیاری با فیلم های دوره ما دارد؛ پیروزی انقلاب اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی، سینما را برای فیلمسازان آن دوره سختتر کرد. اما با این حال کارگردانان ما فیلمهای ماندگاری ساختند. حال امروز با ما همراه باشید تا ۱۰ تا از بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 را با شما مرور کنیم.
مادر (۱۳۶۸)
کارگردان | علی حاتمی |
بازیگران | رقیه چهره آزاد، اکبرعبدی، محمدعلی کشاورز، امین تارخ، فریماه فرجامی، اکرم محمدی، جمشید هاشم پور، حمید جبلی، حمیده خیرآبادی |
فیلم مادر به نویسندگی و کارگردانی علی حاتمی، یکی از بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 به حساب میآید، که البته در زمان اکران خودش، با تمام فروش فوق العادهای که داشت مورد نقد منتقدان نیز قرار گرفت و به گذشتهگرایی و سنتپردازی متهم شد. اما به نظر من میتوان مادر را جز آن دسته از فیلمهایی دانست که به مرور زمان ارزششان بیشتر معلوم میشود.
خلاصه فیلم: پیرزنی (رقیه چهره آزاد) که در سرای سالمندان زندگی میکند؛ برای آخرین روزهای عمرش، به خانهی قدیمی خود، پیش فرزندانش که هر کدام دل مشغولیهای خودشان را دارند، بازمیگردد. داستان روایتگر روزهای آخر زندگی مادر، و حال و هوای فرزندانش است.
هامون (۱۳۶۸)کارگردان | داریوش مهرجویی |
بازیگران | خسرو شکیبایی، عزتالله انتظامی، بیتا فرهی، فتحعلی اویسی |
برعکس فیلم مادر، هامون از همان بدو اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت؛ این فیلم در نظرسنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامه سینمایی فیلم، به عنوان یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران انتخاب شدهاست.
میتوان گفت که فیلم هامون به مرور زمان به یک «کالت» در ایران تبدیل شد. فیلم کالت به اثری میگویند که طرفداران پر و پا قرصی دارد که مدام دیالوگها و صحنههای فیلم را مرور میکنند و اتفاقات فیلم را در زندگی واقعی بازتاب میدهند. احتمالا دیالوگ معروف «این زن سهم منه، حق منه، عشق منه، من طلاق نمیدم» را از طرفداران این فیلم زیاد شنیده باشید.
جالب است که بدانید خسرو شکیبایی قبل از ایفا نقش در این فیلم، بازیگر معروفی در سینما نبود و فیلم هامون، سکوی پرتاب وی به سینمای ایران شد.
خلاصه فیلم: فیلم هامون پیرامون مردی به نام حمید هامون (خسرو شکیبایی) میگذرد که با توجه به عشق فراوانی که نسبت به همسرش مهشید (بیتا فرحی) دارد؛ زندگیاش در حال فروپاشی است.
در همین حین حمید در حال نوشتن رسالهای با عنوان «عشق در ادیان ابراهیمی» است که آن هم به نتیجهی مطلوبی نرسیده است. تمام این مشکلات باعث شده هامون به شکل ویژهای درگیر تأمل و تعمق در این موضوع شود و دنبال راه حلی برای حل مشکلات عاطفیاش باشد.
باشو، غریبه کوچک (۱۳۶۴)کارگردان | بهرام بیضایی |
بازیگران | سوسن تسلیمی، عدنان عفراویان، پرویز پورحسینی |
فیلم باشو غریبه کوچک، ساخته سال ۱۳۶۴ است که بعد از چند سال توقیف نهایتا سال ۱۳۶۸ روی پرده سینما رفت. بیضایی میگوید که ایده این فیلم را وقتی به شمال سفر میکرده و مهاجران جنوبی را میدیده به ذهنش رسیده است و از خود میپرسیده یعنی اولین جنوبی که به اینجا آمده چه احساسی داشته و چگونه با محیط سازش پیدا کرده؟
این فیلم در رایگیری های مختلف بین المللی جز بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران قرار گرفته است.
داستان فیلم: باشو (عدنان عفراویان) نوجوانی است که در جنگ تحمیلی خانواده خود را از دست داده و مجبور است جنوب را به قصد خانهای جدید ترک کند. او، بدون آنکه بداند، سر از منطقهای در شمال در میآورد. زنی بنام نایی (سوسن تسلیمی) سرپرستی باشو را برعهده میگیرد. باشو که حتی زبان این منطقه را بلد نیست، کم کم راه و رسم زندگی جدید را یاد میگیرد.
گلنار (۱۳۶۷)کارگردان | کامبوزیا پرتوی |
بازیگران | غزل شاکری، شهلا ریاحی، محرم بسیم، اکبر دودکار |
کامبوزیا پرتوی تا مدتها به عنوان کارگردان سینما کودک و نوجوان شناخته میشد. وی در فیلم گلنار نگاه فانتزی زیبایی به دنیای کودکان دارد. فضای رنگی و بهره بردن از طبیعت در شمال کشور، همراه با موزیکهای شاد و ماندگار باعث شده این فیلم تا ۳۰ سال بعد، هنوز برای کودکان و بزرگسالان جذابیت داشته باشد. میتوان گفت که گلنار الهام گرفته شده از داستان فولکلور انگلیسی «دختر گیس طلا و سه خرس» است که با نمادهای ایرانی ادغام شده است.
داستان فیلم: گلنار دختر یتیمی است که با مادربزرگ و پدربزرگش زندگی میکند. روزی باد دستمال دستبافی که مادربزرگش برایش دوخته بود را به جنگل میبرد. گلنار به دنبال دستمال در جنگل گم میشود و خود را در خانهی خرسها مییابد.حال باید راهی برای رهایی و بازگشت به خانه پیدا کند.
اجاره نشینها (۱۳۶۵)کارگردان | داریوش مهرجویی |
بازیگران | عزتالله انتظامی، اکبر عبدی، حسین سرشار، حمیده خیرآبادی، رضا رویگری، فریماه فرجامی، ایرج راد |
به راحتی میتوان گفت که ساخت فیلم طنز در دهه ۶۰ با توجه به شرایط ملتهب موجود، خیلی کار آسودهای نبود و مهرجویی با ساخت اجاره نشینها به بی توجهی به شرایط روز متهم شد؛ تا جایی که محسن مخملباف نوشت« حاضر بودم به خودم نارنجک ببندم و مهرجویی را بغل کنم و با هم به آن دنیا برویم» و او را یک فیلم ضد انقلابی میدانست.
اما با این حال اجاره نشینها تنها فیلم طنز داریوش مهرجویی، یک فیلم اجتماعی بود؛ که مشکلات آن روزهای ایران را به خوبی به تصویر کشید. و امروز با توجه به اینکه بیشتر از ۳۰ سال از ساخت این فیلم میگذرد، همچنان میتوان به راحتی بارها و بارها، اجازه نشینها را تماشا کرد. این فیلم را جز بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 خواند.
داستان فیلم: ساختمانی در حاشیه شهر، بدون وارث مانده است. عباس آقا (عزتالله انتظامی) مباشر ساختمان که خودش ساکن آنجاست سعی دارد با همکاری مشاور املاک، آن ملک را تصاحب کند. اما ساختمان اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این مدت کسی به آن رسیدگی نکرده است.
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵)کارگردان | عباس کیارستمی |
بازیگران | بابک احمدپور، احمد احمدپور، خدابخش دفاعی |
فیلم (خانه دوست کجاست؟) را میتوان یکی از بهترین کارهای عباس کیارستمی و همچنین یکی از بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 دانست. این فیلم حول محور کودکی دبستانی و دنیای بچگانه او میگذر. اما به جرات میتوان گفت که این فیلم فراتر از یک فیلم شاعرانه بچگانه است که میتوان دنیای کودکی را در آن یافت.
در نهایت (خانه دوست کجاست؟) توانست موج جدیدی را درصنعت فیلمسازی راه بیاندازد و تقلید از این سبک فیلم زیاد شد. فیلمهایی که بجز چند استثنا، نتوانستند به کیفیت و تکامل کیارستمی دست یابند.
داستان فیلم: یک کودک مدرسهای روستایی متوجه میشود که دفتر مشق دوستش را اشتباه برداشته است؛ برای جلوگیری از اخراج او، به بهانه خرید نان از خانه خارج میشود و راهی دشوار را پیش میگیرد تا دفتر را در روستای کناری به صاحبش برساند.
دونده (۱۳۶۳)کارگردان | امیر نادری |
بازیگران | مجید نیرومند، موسی ترکیزاده، علیرضا غلام زاده، علی پاسدارزاده |
دونده اولین فیلم ایرانی بعد از انقلاب بود که مورد توجه جشنوارههای خارجی قرار گرفت. به جرات میتوان این فیلم را اگر بهترین نه، یکی از بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 خواند. دونده در سال ۱۳۶۴ اکران شد و با نقدر مثبت اکثر منتقدان مواجه شد. شاید نادری سعی داشت با این فیلم بفهماند که «آزادی در رهایی است».
داستان فیلم: امیرو (مجید نیرومند) پسرک تنهایی است که رویای مهاجرت به آن سوی خلیج فارس را دارد؛ اما اوضاع بد و نابسامان مالی او را وادار به جمع کردن قوطیهای خالی، واکس زدن کفش و فروش آب یخ و این قبیل کارها میکند. تا اینکه امیرو متوجه میشود برای این که بداند اون سوی آبها چه خبر است باید بیشتر بیاموزد. پس به مدرسه شبانه میرود تا الفبا یاد بگیرد.
بایسیکل ران ( ۱۳۶۷)کارگردان | محسن مخملباف |
بازیگران | محرم زینال زاده، اسماعیل سلطانیان، محمدرضا کسرایی، مهشید افشار زاده |
بایسیکل ران (به فارسی: دوچرخه سوار) به نویسندگی و کارگردانی محسن مخملباف در سال ۱۳۶۷ به اکران درآمد. مخلمباف با یک فیلم غنی و عمیق به مشکلات مردمانی از سرزمینی پرداخته است که به ندرت آنها را درک میکنیم. نحوه بیان تلخ و دردناک این داستان ظالمانه به دنبال اثبات جبر تغییر ناپذیر چرخ زندگی، است. همچنین محرم زینال زاده با بازی خوب و کامل خود، احساسات عمیقی در بیننده برمیانگیزد.
داستان فیلم: نسیم (محرم زینال زاده) مهاجر افغانی است که با خانوادهاش به پاکستان پناه برده. نقره همسر نسیم، بیمار است و به جراحی نیاز دارد ولی نسیم هزینه کافی برای درمان وی را ندارد و سر هر کاری که میرود هزینه درمان جور نمیشود. مرد دورهگردی (اسماعیل سلطانیان) به وی پیشنهاد میدهد که دور میدان شهر را به مدت یک هفته، بدون توقف رکاب بزند؛ و در برابر، هزینه عمل همسرش را دریافت کند. نسیم که در گذشته قهرمان دوچرخه سوار بوده، این شرط را میپذیرد.
شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶)کارگردان | بهرام بیضایی |
بازیگران | سوسن تسلیمی، داریوش فرهنگ، علیرضا مجلل |
بیشترین نقدی که همیشه بر بهرام بیضایی وارد بوده، اشتباه گرفتن قاب سینما با صحنه تئاتر است که این اتفاق برای فیلم شاید وقتی دیگر نیز، افتاه است. اما میدانیم که سینمای بیضایی، سینمایی است غیرقابل تقلید و منحصر به فرد. اما با این حال میتوان گفت شاید وقتی دیگر یکی از آسانترین فیلمهای بیضایی باشد. در رایگیری سال ۱۳۸۷ مجله صنعت سینما، موسیقی متن این فیلم ساخته بابک بیات، بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.
داستان فیلم: مدبر (داریوش فرهنگ) گوینده مستندهای تلویزیونی است.در جریان صدا گذاری مستند جدید، همسرش کیان (سوسن تسلیمی) را سوار ماشین مرد دیگری که عتیقه فروش است و حق نگر نام دارد میبیند. مدبر بدگمان میشود و به تحقیق میپردازد و در پس رفتارهای کیان متوجه نگرانی و اضطراب وی میشود و میفهمد که او رازی را پنهان میکند.
عروس (۱۳۶۹)کارگردان | بهروز افخمی |
بازیگران | ابوالفضل پورعرب، نیکی کریمی، عباس امیری مقدم |
میتوان عروس را فیلمی دانست که جریان تازهای به سینمای ایران در دهه 70 بخشید. در دههای که فیلمها پر از نماد و نصیحت بودند و پردهی سینما شبیه به سن تیاتر بود، بهروز افخمی فیلمی ساخت که حال و هوای تازهای به سینمای ایران بخشید. سید مرتضی آوینی در این رابطه در نقد خود نوشته «افخمی تماشاگر را دست کم نگرفته است. نه با افاضات خودبینانه خواسته است که خودش را به رخ مردم بکشد و نه به مردم طعنه زده است که شما نمیفهمید».
داستان فیلم: حمید خوشمرام (ابوالفضل پورعرب) جوانی است که تازه از دانشگاه فارق التحصیل شده است و عاشق دختری به نام مهین (نیکی کریمی) است. اما پدر مهین به علت اوضاع مالی بد حمید با ازدواج آنها مخالفت میکند، پس حمید به سمت قاچاق دارو میرود تا بتواند اوضاع مالیاش را بهتر کند. در نهایت رضایت پدر مهین را به دست میآورد.
حمید و مهین ماه عسل به شمال سفر میکنند. اما در راه با زنی تصادف میکنند و حمید از ترس فرار میکند. این تصادف باعث میشود بحرانی در زندگی حمید ایجاد شود که منجر به یک تحول درونی میشود.
جمع بندیسعی کردیم ۱۰ تا از بهترین فیلمهای ایرانی دهه 60 که شاید این روزها کمتر راجع به آن٬ها صحبت می٬شود را به شما معرفی کنیم. دوست داشتید چه فیلمهای دیگری را نام ببریم؟ در مقاله بعدی به فیلمهای کدام دهه بپردازیم؟
بهترین فیلم های دهه ۶۰ کدامند؟هامون، اجاره نشینها، مادر، باشو غریبه کوچک، خانه دوست کجاست؟و…
بهترین کارگردانان دهه ۶۰ کدامند؟بهرام بیضایی، علی حاتمی، عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی…
بهترین بازیگران دهه 60 که بودند؟عزت الله انتظامی، علیرضا خمسه، فریماه فرجامی، علی نصیریان، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز
کانال عصر ایران در تلگرام