Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:35:55 GMT

برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۲۹۸

برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان‌غربی

ارسلان شکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح زمستانی راهداری امسال همزمان با سراسر کشور از فردا /چهارشنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود ولی اکیپ‌های راهداری از اوایل پاییز در مسیرهای مختلف شمال و جنوب استان مستقر شدند و به راهداری و برف‌روبی پرداختند.

وی اضافه کرد: علاوه بر برف‌روبی، نگهداری از جاده‌ها نیز در طول فصل زمستان بر عهده اکیپ‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در این راستا مقدار مورد نیاز ماسه و نمک در بیش از سه‌هزار کیلومتر مسیر اصلی و هزاران کیلومتر مسیر فرعی و روستایی انباشته شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای راهداری زمستانی حدود ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در استان وجود دارد که بیش از ۳۰۰ دستگاه فعال بوده و مابقی نیازمند تعمیر و تجهیز است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۶۸ اکیپ برای فصل زمستان ساماندهی شده که با ۹۰۰ نیرو در سطح استان در ۱۸ گردنه راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی و فرعی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

«شکری» از شن‌ریزی موضعی تسطیح و رگلاژ چهارهزار کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: علاوه بر آن ۳۷ نقطه فاقد دید و پرخطر در استان خاک‌برداری، خاک‌ریزی و ایمن شده‌است.

فصل برفی در آذربایجان‌غربی از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود و تا نیمه نخست اردیبهشت ادامه می‌یابد؛  این استان کوهستانی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که شامل راه روستایی، فرعی، اصلی و بزرگراه است.

برچسب‌ها راهداری آذربایجان غربی بهسازی راه ها بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری آذربایجان غربی بهسازی راه ها بارش برف راهداری آذربایجان غربی بهسازی راه ها بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت:معادنی که از جاده‌ها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، علی عبداللهی در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه‌های روستایی گفت: بعضی از راه‌های روستایی استان در گذشته با عملکرد و ظرفیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده و متصل به جاده‌های اصلی یا مراکز شهری بوده، اما اکنون به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آن‌ها تغییر کرده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان افزود: اکنون تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در این جاده‌ها تردد می‌کنند لذا در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راه‌ها را ارتقا داد و جاده‌های محل عبور بار‌های معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را نیز داشته باشد.

او اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راه‌ها این کار را مجدانه پیگیری تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کند و معادنی که از این جاده‌ها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث و آسفالت شد.

 

*وجود بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان اظهارداشت: این استان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است لذا کرمان به علت وسعت زیاد و عملکرد در راه‌های روستایی، آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

او با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های نگهداری راه‌های کشور را در سطح استان کرمان داریم و این پروژه‌ها سال‌ها معطل مانده بودند که حالا به بهره برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد - نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است.

وی ادامه داد: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد - انار - سیرجان به سمت بندرعباس یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان است.

 

*ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی

او اعلام کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری‌های این اداره کل به بهره برداری خواهند رسید؛ در این خصوص با توجه به اینکه این استان دارای جاده‌های طولانی و کویری است و افراد با رانندگی‌های طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری می‌شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.

وی در ادامه به طولانی بودن و گستردگی طول راه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی جاده‌های استان کرمان در حال نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های بسیار ذی‌قیمت استان را حفظ کنیم، زیرا این حوزه در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.

عبداللهی گفت: یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان کرمان تعریف شده، جاده سیرجان - بندرعباس، سیرجان - شهربابک، شهربابک - انار و در نهایت به یزد است که کریدور کالای استان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است