Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:24:05 GMT

ارتفاع موج در تنگه هرمز به ۲ متر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۳۳۸

ارتفاع موج در تنگه هرمز به ۲ متر می‌رسد

سرپرست اداره هواشناسی قشم گفت: سامانه بارشی جدیدی از امروز به خلیج فارس وارد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در پی آن ارتفاع موج در تنگه هرمز به ۲ متر و شدت باد نیز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمد کاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز یک سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بیشترین شدت این سامانه از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا(چهارشنبه) است و رگبار، رعد برق و تند باد لحظه‌ای به همراه دارد.

هشدار هواشناسی به کشاورزان؛ مراقب باد شدید و بارش برف و باران باشیدهواشناسی ایران| کاهش قابل ملاحظه دما در 14 استاناخبار هواشناسی کشور| فعالیت قابل توجه سامانه بارشی در شمال‌شرق کشور، هشدار آبگرفتی در برخی استان‌ها صادر شد

سرپرست اداره هواشناسی قشم ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود سرعت باد به بیش از 20 نات معادل 45 کیلومتر بر ساعت برسد.

کاملی افزود: از این رو ارتفاع موج در خط دریایی قشم-بندرعباس به 1.5 متر و در تنگه هرمز نیز تا 2 متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ در نقاط دریایی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: شناورهای سبک صیادی باید از تردد خودداری کرده و آمد و شد سایر شناورها نیز باید با احتیاط و تمهیدات لازم انجام شود.

سرپرست اداره هواشناسی قشم تصریح کرد: با توجه به تقویت سامانه بارشی، مردم از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در غرب هرمزگان خودداری کنند.

انتهای پیام/7558/ح

R7558/P/S6,1433/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقت به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: سامانه فعال بر روی استان تا جمعه در ساعاتی از روز در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود و شدت باد در شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند و بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: پنجشنبه با تغییر سمت جریان هوا افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، امروز از شدت دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان