Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، اسناد دروغ‌گویی دولت‌های آمریکا درباره جنگ ۱۸ ساله در افغانستان را منتشر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این اسناد که بیش از ۲ هزار صفحه هستند در مصاحبه با بیش از ۴۰۰ مقام مطلع و مرتبط با جنگ افغانستان به دست آمده و واشنگتن پست پس از سه سال توانسته حکم انتشار آن‌ها را از دادگاه بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر اساس این اسناد، دولت‌های آمریکا از زمان «جرج بوش» تاکنون درباره روند جنگ در افغانستان از جمله هزینه‌ های سرسام‌آور و شمار نظامیان آمریکایی کشته شده، به مردم آمریکا دروغ گفته‌اند.   به نوشته واشنگتن پست مقامات و فرماندهان عالی رتبه آمریکا با وجودی که می‌دانستند لشکرکشی به افغانستان چیزی جز ناکامی نداشته، سعی می‌کردند همه چیز را مناسب جلوه دهند.   اسناد افشا شده همچنین تناقض در اظهارات روسای جمهور، فرماندهان نظامی و دیپلمات‌های آمریکا را نشان می‌دهد که هر ساله درباره پیشرفت در افغانستان و ارزشمند بودن این جنگ صحبت می‌کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آمریکا جنگ افغانستان دروغ گویی اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناو‌های خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که نیرو‌های نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم