Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در آیین گشایش نمایشگاه استانی «خراسان، سرزمین خورشید»،گفت: به درستی ما باید سرنوشت پیشینیان را مطالعه کنیم و آن را چراغ راه آینده خود قرار دهیم.
او با اشاره به اینکه محافل مهم فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای باید مردم را برای مطالعه تاریخ گذشتگان تشویق کنند، ادامه داد: فراز و فرود‌هایی در تاریخ وجود دارد که می‌تواند به ما درس بدهد و بگوید چطور از این افتخارات برای امروز و آینده خودمان استفاده کنیم و اشتباهات قبل را مرتکب نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرآن کریم ما را به عبرت گرفتن از پیشینیان سفارش کرده است، گفت: در سالیان پیش بسیاری از قلمرو‌های کشور‌های همسایه جزو خراسان رضوی و یا همان خراسان بزرگ بوده است و حتی برخی از نویسندگان معتقدند که خراسان مهد سیاست است، بعضی هم معتقدند که خراسان سرزمین مادری زبان فارسی ایران است، هر دو مورد شاید درست باشد، اما خراسان در حوزه‌های مختلف کمتر شناخته شده است.
 رزم حسینی با بیان اینکه خراسان سرزمین حاصلخیزی است و شخصیت‌های برجسته‌ای در آن پرورش یافته‌اند، افزود: ادیبان، شعرا، اندیشمندان، عالمان و متفکران دینی، نویسندگان و هنرمندان، ریاضیدان‌ها، مورخین، تجار و کارآفرینان بزرگ در این سرزمین پرورش یافته‌اند، اما موفق نشده‌ایم که این شخصیت‌های برجسته را به درستی برای نسل امروز معرفی کنیم.
او ادامه داد: انجمن خراسان شناسی و موسساتی که در این راه مسئولیت دارند، باید به عنوان رسالت خود برای معرفی مشاهیر و مفاخر خراسانی تلاش کنند تا جوانان ایران به این مهم افتخار کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: بسیاری از مشتاقان اهل بیت (ع) و میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا همه ساله به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و بارگاه منور امام رضا (ع) فرصت ارزشمندی را برای خراسان رضوی به وجود آورده است؛ اگر تحولی در نظام اداری کشور ایجاد شود، خراسان شایستگی این را دارد که به عنوان یک منطقه نمونه امن و دارای شاخص‌های مناسب رفاهی، اقتصادی، فرهنگ و یک الگو به دنیا معرفی شود.
رزم حسینی افزود: با وجود همه شخصیت‌های عالی مقام و مفاخر، شاهد هستیم که در عصر حاضر شخصیت‌های فاخر و فهیمی در خراسان رضوی وجود دارند که گمنام هستند و معرفی نشده‌اند درحالی که جامعه و جوانان امروز ما نیازمند یک هویت فرهنگی و ملی هستند.   او با بیان اینکه می‌توانیم به میراث پرافتخار ایران بپردازیم و آن را معرفی کنیم، تصریح کرد: این امر مهم می‌تواند چراغ راه خوبی برای اصلاح رفتار و روش‌هایمان در روزگار امروز باشد.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری ائمه اطهار اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر قدیمی و پرسپولیسی در بیمارستان بستری شد

یکی از بازیگران محبوب کشورمان که علاقه فراوانی هم به پرسپولیس دارد، حالا در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش مشرق، سعید راد از جمله بازیگران قدیمی سینمای ماست که بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف از جمله: عقاب‌ها و دوئل هرگز از یادمان نمی‌رود.

راد علاقه فراوانی هم به فوتبال داشته و هرگز پرسپولیسی بودن خودش را کتمان نکرده است. البته او رابطه بسیار خوبی هم با استقلالی‌ها دارد و در دوران بیماری ناصر حجازی فقید بارها بر بالین اسطوره استقلال حاضر شد به همین خاطر هواداران آبی هم همیشه حرمتش را نگاه داشته‌اند.

سعید راد چند روز قبل دچار شکستگی از ناحیه پا شد و به همین خاطر در بیمارستان بستری گردید. رابطه این بازیگر پرسپولیسی با برخی از چهره‌های قدیمی قرمزپوش نظیر محمود خوردبین و افشین پیروانی بسیار خوب است و حتماً آنها پیگیر وضعیت او شده‌اند.

برای این بازیگر قدیمی آرزوی سلامتی داریم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تاریخ معرفی گوشی‌های سری هواوی P70 لو رفت
  • اهتزاز پرچم عزای علوی بر فراز گنبد رضوی
  • معرفی بانوان مچ انداز ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴
  • راهپیمایی حمایت از غزه امروز در مشهد برگزار می‌شود
  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • ۳۰ فراز جزءمحور انس و الفت آیه‌های قرآنی با زندگی امروز
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • بازیگر قدیمی و پرسپولیسی در بیمارستان بستری شد