Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان هشدار می دهند خواب ناکافی یکی از علل اصلی این موضوع است که افراد دارای موقعیت بد اقتصادی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

افراد دارای وضعیت اجتماعی اقتصادی پایین تر، به دلایل گوناگون خواب کمتری دارند: در چندین زمینه شاغل هستند، کارهای شیفتی دارند، در محیط های پرسروصدا زندگی می کنند، و استرس مالی بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه نشان می دهد کم خوابی ۱۳.۴ درصد عامل ارتباط بین شغل و بیماری قلبی عروق کرونر در مردان است.

«دوزان پتروویک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی لوزان سوئیس، در این باره می گوید: «در زنان در مقایسه با مردان، رابطه بین کم خوابی با شغل ضعیف تر است.»

این مطالعه شامل ۱۱۱,۲۰۵ شرکت کننده از ۴ کشور اروپایی بود. وضعیت اجتماعی اقتصادی افراد بر اساس ضعیف، متوسط و عالی تقسیم بندی شد. سابقه بیماری قلبی عروق کرونر و سکته براساس ارزیابی بالینی، گزارشات پزشکی و خودگزارش دهی افراد بدست آمد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی فقر خواب ناکافی بیماری قلبی عروق کرونر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، رهام یوسف نژاد بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عفونت‌های حاد تنفسی در روزهای اخیر زیاد شده که در برخی از موارد منجر به بستری افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای شده است.

کارشناس بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ویروس‌های زیادی سبب ابتلای به عفونت‌های حاد تنفسی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها ویروس‌های آنفلوانزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها است.

یوسف نژاد با بیان اینکه گسترش عفونت‌های تنفسی بیشتر از طریق هوای آلوده به قطرات ریز تنفسی است، گفت: آلودگی هوا ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل است.

وی ادامه داد: همچنین تماس دست یا دهان و بینی با اشیا آلوده به ترشحات دهان یا بینی فرد بیمار به‌ویژه در کودکان، نقش اساسی در انتقال عفونت دارد.

وی با اشاره علائم این بیماری‌ها گفت: با ورود ویروس‌ها به بدن، مخاط ملتهب و آلوده می‌شود و سبب گرفتگی بینی و آبریزش بینی، خارش گلو و سرفه می‌شود، کاهش اشتها، بی‌حالی، سردرد و بدن‌درد از نشانه‌های معمول به‌ویژه در آنفلوانزا است.

این کارشناس بهداشتی در خصوص چرایی یکسان نبودن شدت و درجه بیماری در افراد مختلف اظهار کرد: این تفاوت به دلیل تفاوت مقاومت بدن یک فرد با فرد دیگر و یا به علت این است که ویروسی که وارد بدن فرد می‌شود دارای قدرت بیشتری است و این امر باعث می‌شود تا علائم بیماری به‌صورت مختلف مشاهده شود.

وی تأکید کرد: افرادی که دچار بیماری‌های خاص ازجمله بیماری‌های ریوی، کلیوی، روماتیسمی، زمینه‌ای نقص ایمنی و یا زنان باردار باید در زمان شیوع عفونت‌های تنفسی، اقدامات پیشگیرانه را حتماً با دقت رعایت کنند.

یوسف نژاد گفت: شستشویی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و ادارات و استفاده از ماسک در اماکنی که احتمال آلودگی وجود دارد ضروری است.

کد خبر 6076743

دیگر خبرها

  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند