Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:47:46 GMT

انحراف رودخانه کرخه مشکلی جدی در شهرستان شوش

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۷۰۸

انحراف رودخانه کرخه مشکلی جدی در شهرستان شوش

عدنان غزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار رسیدگی به انحراف‌های رودخانه کرخه در شوش با دستور استاندار خوزستان به سازمان آب و برق سپرده شده است لذا امیدواریم این سازمان، رودخانه را در بخش‌هایی که از مسیر خود خارج شده به مسیر اصلی بازگرداند.

وی با تشریح سیل فروردین سال جاری در خوزستان گفت: حدود ۶۹ روستای شهرستان شوش و ۲ شهر شوش و الوان در  محاصره سیل قرار گرفتند و چندین روستا زیر آب رفتند که خساراتی به راه‌های روستایی، منازل مسکونی و اراضی کشاورزی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شوش با اشاره به آبگرفتگی بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این سیل افزود: سه هزار و ۳۵۵ پرونده  برای خسارت‌های کشاورزی تشکیل شد که به همه پرونده‌ها رسیدگی شده و فقط ۳۰۰ پرونده در پژوهشگاه فضایی تایید نشده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: پس از سیل با تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در خوزستان، یکهزار و ۷۲۴ واحد تعمیری اعلام و همه آن‌ها تعمیر شدند، منازل احداثی نیز  هنوز در حال ساخت هستند.

غزی با بیان اینکه ۵۰ درصد خسارت‌های کشاورزی پرداخت شده‌اند، گفت: راه سازی و راهداری در حوزه راه‌ها در اغلب مسیرها در حال احداث‌ راه‌ها هستند، مدارس نیز  از سوی خیران، بانک ها، شرکت نفت و سازمان نوسازی مدارس، بازسازی می‌شوند.

وی افزود: درمجموع روند نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیلاب در شهرستان شوش به خوبی پیش می‌رود و در کنار آن در حوزه سیل‌بندها نیز اقداماتی انجام شده است.

فرماندار شوش با اشاره به بیمه منازل مسکونی روستایی گفت: یکی از انتظارات و خواسته‌های ما از دهیاران این است که بیمه روستایی را جدی بگیرند چراکه در سیل اخیر کسانی که بیمه بودند خسارت آن‌ها از سوی بیمه پرداخت شد.

 وی ادامه داد: روستاییان با رفتن به سوی بیمه در حوزه منازل مسکونی و خسارات کشاورزی درمقابل حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و ... نگرانی نخواهند داشت و می‌توان از این فرصت استفاده لازم را برد.

سیل بهار امسال در حوضه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که در اثر این سیلاب ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

برچسب‌ها اسماعیل نجار خسارت سیل شوش خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار خسارت سیل شوش خوزستان اسماعیل نجار خسارت سیل شوش خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است

سازمان هواشناسی درخصوص تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگف وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان طی فردا (پنجشنبه) هشدار زردرنگ صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

در این خصوص، سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی؟

سازمان هوانشناسی همچنین امروز و پیش از هشدار زرد، درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرده بود که براساس آن نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان فردا (پنجشنبه) دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی