Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مختاری، فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون ۳۹۴ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم این شهرستان در قالب دو اردوی راهیان نور به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

او افزود: دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور شامل ۷۴ نفر پسر و ۳۲۰ نفر دختر هستند که به مناطق غرب و جنوب اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: دانش آموزانی که به مناطق جنوب اعزام شده اند به مدت سه روز از مناطق عملیاتی کربلای ۵ در شلمچه، خرمشهر، طلائیه، چزابه و هویزه بازید می‌کنند.

مختاری ادامه داد: اعزام کاروان دانش آموزان دختر در قالب هشت اتوبوس به همراه تدارکات لازم صورت گرفت که در داخل هر اتوبوس یک نفر از راویان جنگ برای بازگو کردن ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

او به تاثیر برگزاری اردو‌های راهیان نور در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دانش آموزان علاقه زیادی به حضور در این کاروان دارند و از برگزاری آن استقبال می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در شرایط کنونی اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند دانش‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند که همین مساله توطئه‌های فرهنگی دشمن را نقش بر آب می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهیان نور مناطق عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه

به گزارش پارس نیوز،  سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که بر اساس آن ثبت سفارش کتاب­‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب­‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌­آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌­های درسی دانش‌­آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir  یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.

بر این اساس ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

همچنین اصلاح سفارش کتابهای تمامی دوره‌های تحصیلی از دهه سوم تیرماه، توزیع به منطقه و سپس به مدارس نیز از شهریورماه صورت می‌گیرد.  

مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.

‌همچنین مدارس باید ضمن اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی یاد شده، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش‌آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

‌دانش‌آموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

لازم به ذکر است که هر نوع تغییر در تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی از طریق سایت روابط عمومی سازمان پژوهش و سامانه فروش فروش و توزیع موارد آموزشی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان ادارات فارس در سال ۱۴۰۳ به مناطق جنگی
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد
  • کتب درسی از سه‌شنبه ثبت سفارش می‌شود
  • زمان ثبت سفارش کتب درسی اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب های درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتاب ها در شهریور
  • ثبت سفارش کتب درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتب در شهریور
  • اعلام جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی آینده
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند