Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@01:30:16 GMT

الیزه، مشکل میان پوتین و زلنسکی را کمی حل کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۷۳۵

الیزه، مشکل میان پوتین و زلنسکی را کمی حل کرد

به گزارش سایت شبکه الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او روز دوشنبه در پاریس دیدار کردند. این مذاکرات با میانجیگری رهبران فرانسه و آلمان انجام شد.

 

دو رئیس‌جمهوری روسیه و اوکراین بر تلاش جهت برقراری آتش‌بس جامع و فراگیر در شرق اوکراین قبل از فرارسیدن سال نوی میلادی توافق کردند، این بعد از اولین دیدار این دو در پاریس در نشست چهارجانبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین و ماکرون و مرکل تبادل تمام زندانیان با جدایی‌طلبان نزدیک به روسیه را قبل از پایان سال جاری میلادی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: طرف‌ها برای تبادل زندانیان قبل از ۳۱ دسامبر جاری طبق اصل همه مقابل همه تلاش خواهند کرد.

در بیانیه پایانی اجلاس چهارجانبه آمده است، طرف‌ها به آتش‌بس کامل و فراگیر و تقویت آن با اجرای تمام تدابیر ضروری در حمایت از آتش قبل پایان ۲۰۱۹ متعهد شدند.

در این بیانیه آمده است، توافق باید درباره سه منطقه دیگر در شرق اوکراین با هد ف عقب‌نشینی نیروها و تجهیزات همزمان با پایان ماه مارس ۲۰۲۰ باشد.

ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز اظهار کرد، نشست جدید سران طی چهار ماه آینده برگزار خواهد شد.

ماکرون در کنفرانس خبری مشترک بعد از پایان نشست گفت: ما در زمینه جدا کردن نیروها، تبادل زندانیان، آتش‌بس و تحولات سیاسی پیشرفت داشتیم.

ماکرون همچنین افزود: از وزیران خود درخواست کردیم طی مدت چهار ماه آینده با هدف برگزاری انتخابات محلی و برگزاری اجلاس جدید سران تلاش کنند.

امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مشترکا میزبان این گفت‌وگوها در کاخ الیزه بودند.

این اولین مذاکرات سطح بالا در سه سال اخیر میان دو کشور در جهت تلاش برای پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین و اولین دیدار رودررو میان ولادیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین بود.

طی پنج سال و نیم درگیری میان شورشیان مورد حمایت روسیه و نیروهای دولتی در شرق اوکراین بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

این گفت‌وگوها پس از یک رشته اقدامات برای اعتمادسازی از جمله مبادله زندانیان و عقب‌نشینی سربازان اوکراین از سه ناحیه در خط مقدم درگیری‌ها صورت می‌گیرد.

اما این گام‌ها موجب خشم برخی از اوکراینی‌ها شده که زلنسکی را متهم کرده‌اند بیش از حد به روسیه امتیاز می‌دهد.

زلنسکی که در اوایل سال جاری با اکثریت بالای آرا در انتخابات پیروز شد، در کمپین انتخاباتی خود برقراری صلح در شرق کشور را از اولویت‌هایش اعلام کرده بود.

او پس از رسیدن به قدرت، تلاش کرده مذاکرات با روسیه را از سر بگیرد.

اما او برای رسیدن به این هدف با برخی از شرایط روسیه موافقت کرده است که واکنش‌های خشم‌آلودی را در بین مخالفان برانگیخته است.

طرح توافق صلح جدایی‌طلبان با دولت اوکراین و برگزاری انتخابات در شرق این کشور که زلنسکی از آن حمایت کرده، به فرمول اشتاینمایر معروف است چون این طرح را در سال ۲۰۱۵ فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر وقت امور خارجه آلمان پیشنهاد کرده بود.

روز یکشنبه هزاران نفر با شعار "تسلیم نمی‌شویم" به خیابان های کی‌یف، پایتخت اوکراین رفتند.

ناتو و کارشناسان مستقل اطلاعاتی در غرب مکررا روسیه را به انتقال سلاح‌های سنگین و نیروهای رزمی به شرق اوکراین برای کمک به شورشیان متهم کرده‌اند.

روسیه این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید "داوطلبان" روس به شورشیان اوکراین کمک می کنند.

پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴، بخش‌های بزرگی از مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین به کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه درآمد.

درگیری زمانی آغاز شد که ارتش اوکراین سعی کرد مناطق تحت کنترل شورشیان را پس بگیرد. در پنج سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر کشته و ۴۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌ و حدود پنج میلیون نفر منطقه را ترک کرده‌اند.

310 310

کد خبر 1329621

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل امانوئل مکرون باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم عراق انتخابات مجلس یازدهم امیرحسین فتحی استان البرز ایالات متحده آمریکا استان آذربایجان شرقی محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: از اوکراین هم مثل اسراییل دفاع کنید

"ولودمیر زلنسکی" رییس جمهوری اوکراین می‌گوید اوکراین هم همانند اسراییل باید از سوی کشور‌های غربی مورد حمایت کامل قرار بگیرد.

به گزارش عصرایران، زلنسکی از متحدان غربی خود خواست، همان حمایتی را که به اسراییل در دفع حمله هوایی ایران کردند، به اوکراین هم نشان دهند.

ایالات متحده و متحدانش به اسراییل کمک کردند تا ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی را با پدافند مورد هدف قرار دهند، با این حال پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسراییل از گزند موشک‌های ایرانی در امان نماند و بنا به اعتراف مقامات اسراییلی و غربی دستکم ۹ موشک بالستیک ایرانی به ۲ پایگاه هوایی و امنیتی حساس اسراییل برخورد کرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای از تاخیر در کمک‌های غرب، از جمله دفاع هوایی که می‌گوید برای دفع حملات مرگبار روسیه ضروری است، ناامید شده است.

زلنسکی در پستی در تلگرام از متحدانی که به درخواست اوکراین برای دفاع هوایی بیشتر پاسخ دادند، تشکر کرد، اما گفت: "شدت حملات روسیه نیازمند اتحاد بیشتر است. "

او نوشت: "جهان آزاد با دفاع از اسراییل نشان داد که چنین وحدتی نه تنها ممکن است، بلکه صد در صد موثر است. "

وی همچنین خواستار "اراده سیاسی" متحدان اوکراین شد: "همین امر در دفاع از اوکراین که مانند اسراییل عضو ناتو نیست، در برابر ترور امکان پذیر است. "

"دمیتری کولبا" وزیر امور خارجه اوکراین نیز پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی به حمایت غرب از اسراییل اشاره کرد و در آن خواستار حمایت بیشتر "در اسرع وقت" شد.

کولبا در اظهاراتی مغایر با واقعیت‌های میدانی و تصاویر ماهواره‌ای که از اصابت دقیق موشک‌های بالستیک ایرانی دستکم به ۲ پایگاه هوایی و امنیتی اسراییل حکایت دارد، در نشست خبری با همتای نروژی خود گفت: "ما می‌بینیم که وقتی متحدان به‌صورت کاملا هماهنگ عمل می‌کنند، حتی یک موشک بر روی اهداف سقوط نمی‌کند و به اهدافی در اسراییل نمی‌رسد. "

وی افزود: "هر آن چیزی که ما از شرکایمان می‌خواهیم، این است که حتی اگر نمی‌توانید به شیوه‌ای که در اسراییل عمل می‌کنید، دستکم آنچه را که نیاز داریم به ما بدهید و ما بقیه کار را خودمان انجام خواهیم داد. "

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • زلنسکی: از اوکراین هم مثل اسراییل دفاع کنید
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم