Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:23:09 GMT

افزایش ۱۸.۷ درصدی بودجه ایلام در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۷۹۰

افزایش ۱۸.۷ درصدی بودجه ایلام در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، آیت قیصربیگی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه رایزنی های مسئولان استان و در راس آنها استاندار پرتلاش استان موجب شد که علی‌رغم شرایط سخت مالی کشور و منفک کردن سهم عمده درآمدهای نفتی از بودجه ۹۹، بودجه استان که از بعد جمعیت کوچک ترین استان کشور (با ۰.۷۳ جمعیت) در توزیع بودجه ۹۹ با رشد ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد در رتبه ۲۲ کشور و بالاتر از ۹ استان کشور قرار گیرد.   

وی ادامه داد: در این لایحه کل اعتبارات استان که از منابع مختلف در بودجه ۹۹ معادل یک هزار میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان بوده که این میزان نسبت به سال ۹۸ که یک هزار میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بوده ۱۸.۷ درصد رشد داشته است در حالیکه منابع عمومی بودجه ۹۹ کل کشور نسبت به سال گذشته ۸.۴ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه اعتبارات تملک دارایی های استان را ۵۱۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان با رشد ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرد و گفت: در این میان اعتبارات هزینه‌ای استان ۳۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۱.۳ درصد رشد داشته است.

قیصربیگی رشد اعتبارات اربعین را با ۳۴ درصد ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی نیز با رشد ۲۹ درصدی به ۴۲۹ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه به رشد قابل توجه طرح های ملی و ملی استانی شده در برخی حوزه ها اشاره کرد و گفت: در حوزه آب و خاک (منابع آب و کشاورزی) با رشد ۷۳.۳ درصد، راه و شهرسازی با رشد ۷۰.۱ درصد و بخش حمل و نقل با رشد ۲۴.۷ درصد بیشترین افزایش را نسبت به بودجه سال ۹۸ داشته اند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در ادامه به سهم اعتبارات استان از اعتبارات کشور در لایحه بودجه ۹۹ پرداخت و گفت: در بودجه سال ۹۹ سهم استان از محل اعتبارات هزینه ای استانی کشور ۲.۲، سهم استان از محل اعتبارات تملک دارایی های استانی ۲.۱ درصد، سهم استان از محل اعتبارات توازن ۱.۷ درصد، سهم استان از محل اعتبارات ملی استانی شده ۱.۸ درصد و سهم استان از محل اعتبارات ملی (مشخص) در کشور  ۲.۹ درصد چیزی بیش از سه برابر شاخص جمعیت استان نسبت به کل کشور است.

کد خبر 4793715

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتبارات لایحه بودجه ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور