Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس‌جمهور به وزیر کار برای عدم‌سخت‌گیری در پرداخت یارانه معیشتی خبر داد و گفت: هنرمندان پردرآمد هم باید مالیات بدهند ولی در قانون فعلی معاف هستند که باید اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت که دیشب به‌منظور تشریح سیاست‌های بودجه‌ای دولت در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور داشت، سخنان مهمی درباره تورم، یارانه معیشتی مردم، مالیات هنرمندان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشت.

وی با تأکید بر ادامه سیاست‌های مهار تورم دولت در سال آینده در پاسخ به این گلایه مردم مبنی بر اینکه دولت 15 درصد حقوق را اضافه می‌کند ولی تورم الآن 40 درصد است، بنابراین افزایش حقوق نصف تورم را هم جبران نمی‌کند، گفت: اجرای سیاست‌های دولت باعث شد تورم 40درصدی که ابتدای امسال بالای 50 درصد بود کاهش یابد؛ بنابراین تورم نقطه به نقطه، میانگین و ماهانه آذر ماه نشان می‌دهد که تورم در حال کاهش است، البته این به‌معنای کاهش قیمت‌ها نیست بلکه به‌معنای کاهش رشد قیمت‌هاست.

نوبخت با بیان اینکه "حتماً می‌دانیم که قدرت خرید مردم کاهش یافته است"، در پاسخ به چرایی محرومیت مستمری‌بگیران از یارانه معیشتی، افزود: این افراد به سامانه‌ای که وزارت رفاه معرفی کرده، مراجعه فرمودند؟ چون امروز آقای رئیس جمهور در دولت به آقای وزیر رفاه گفتند که "ما گفتیم 60 میلیون نفر یارانه معیشتی بگیرند، برآوردمان این است، شاید تعداد از این هم بیشتر شد ولی شما سخت‌گیری نکنید و اجازه دهید مشکل مردم حل شود"؛ بنابراین خواهشم این است که اگر کسانی درخواست نداده‌اند، درخواست بدهند و ما این را بررسی می‌کنیم.

همزمان با انتقادهای فراوان برای معافیت مالیاتی هنرمندان، رئیس سازمان برنامه و بودجه موضع دولت در این خصوص را اعلام کرد و گفت: اینها در مأموریت بودجه نیست و باید قانون مالیاتی اصلاح شود، در طرح اصلاح ساختار بودجه، بنا داریم بخشی از موارد مالیاتی را هم اصلاح کنیم؛ بخشی از تخفیف‌های مالیاتی را قرار است اصلاح کنیم البته نه چشم‌بسته! آیا درست است معافیت مالیاتی مطبوعات را کم کنیم؟ این‌که می‌گویید "هر مقدار می‌خواهید از هنرپیشه پردرآمد مالیات بگیرید" یک بحث است و این‌که به‌صورت کلی بگویید "از هنرمندان باید مالیات بگیرید" بحث دیگری است.

نوبخت گفت:‌ 200 هزار هنرمند داریم که طبق اعلام وزارت ارشاد متوسط حقوق آنها زیر 2 میلیون تومان است، شما 20 هنرپیشه را نبینید که پرآوازه هستند و درآمد بالایی دارند، اینها تعدادشان محدود است؛ نمی‌توانیم به‌طور کلی تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: یک پیشنهادی آمده بود که در تبصره بودجه بیاوریم که 50 درصد باید مالیات بدهند این اصلاً برای بودجه نیست بلکه در سران قوا مطرح کردیم که در یک لایحه مجزا که برای اصلاح قانون مالیات است این موارد را اصلاح کنیم، نه در بودجه یک‌ساله قانون مادر را که برای 50 سال قبل است اصلاح کنیم. اگر بگوییم همه باید مالیات بدهند باید مطبوعات و انتشاراتی هم بدهند اگر هم نه که باز همه هستند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: هنرپیشه‌های پردرآمد هم باید مالیات بدهند و چه‌کسی می‌گوید که نباید بدهند؟! البته در قانون فعلی این افراد هم معاف هستند ولی در اصلاح قانون مالیات‌ها حتماً تغییراتی در این خصوص اعمال خواهد شد.

این اظهارات نوبخت در حالی است که چندی پیش به‌دستور محمدباقر نوبخت، اعلام شده بود در بودجه سال 99 نیز مانند سال‌های گذشته، هنرمندان میلیاردر معاف از پرداخت مالیات به دولت هستند.

در ادامه این معافیت مالیاتی موجی از اعتراض‌ها بار دیگر روانه دولت و هنرمندان شد که برخی از هنرمندان موضع گیری کرده و اعلام کردند حاضرند مانند بقیه مردم مالیات بپردازند اما غالب هنرمندان در این خصوص سکوت پیشه کردند.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

وجیه‌الله ذکوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در سال 1402 بالغ بر 3 هزار و 491 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان همدان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 54 درصد رشد داشته و نسبت به بودجه مصوب 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: از مجموع درآمدهای مالیاتی استان 5 هزار و 537 میلیارد تومان نیز سهم شهرداری و دهیاری‌های استان همدان بوده که 177 میلیارد تومان آن مربوط به شهر همدان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: تمامی گزارشات ثبت شده در سامانه‌های مربوط به امور مالیاتی استان با دقت پیگیری و رسیدگی می شود و در پرونده مالیاتی افراد نیز ثبت خواهد شد.

ذکوری افزود: اکثر شرکت های فعال در استان، مالیاتشان را در استان واریز می کند و البته این منابع به خزانه واریز می شود.

وی با بیان اینکه مالیات مطمئن‌ترین منبع برای تامین هزینه های اداره کشور است، بیان کرد: نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند و باید از سیاست اتکای به نفت، تغییر رویه بدهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان همچنین لزوم جا انداختن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و گفت: وقتی مالیات در جامعه نهادینه شود، این موضوع پاسخگویی نهادهای اجرایی را در هزینه کرد منابع، افزایش می دهد.

ذکوری همچنین در خصوص مالیات پزشکان نیز گفت: اینکه برخی پزشکان در مطب خود دستگاه کارت خوان ندارند در زمینه حسابرس امور مالیاتی فاقد اهمیت است چراکه گردش مالی حساب این افراد به صورت کلی(کارت به کارت، دستگاه پوز و واریز نقدی) محاسبه و مبنای دریافت مالیات قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: نسخه الکترونیک پزشک در دسترس امور مالیاتی قرار می گیرد ضمن اینکه ابزارهایی برای رصد درآمد وجود دارد و با گسترش سامانه های الکترونیکی مسایل و فعالیت های مالی افراد به صورت شفاف قابل رصد و بررسی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی استان همدان در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند، ادامه داد: ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهرها و آبادانی با پرداخت مالیات ممکن می شود اما با این حال در مالیات ستانی به دنبال فشار و سنگینی بار پرداخت بر فعالان اقتصادی، کسبه، واحدهای تولید، افراد حقیقی و حقوقی نیستیم.

ذکوری همچنین در پایان تاکید کرد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را در دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش داده و برای امسال نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده، لذا هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲