Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:54:37 GMT

آموزش صنایع‌دستی به زندانیان آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۹۰۷

آموزش صنایع‌دستی به زندانیان آذربایجان‌غربی

جلیل جباری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اشاره به عقد این تفاهم‌نامه طی روز گذشته، افزود: این نهاد می‌تواند علاوه بر ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در سطح زندان‌های استان از محکومینی که دارای مهارت‌های لازم صنایع‌دستی باشند برای مهارت‌آموزی دیگر زندانیان حمایت خواهد کرد. 

وی با تاکید بر نیازسنجی تمایل زندانیان به رشته‌های مختلف صنایع دستی، اضافه کرد: رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای مختلف با فرمانداران و شهرداران استان انجام شده و امکان فروش محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان در نمایشگاه‌های متعدد فراهم شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و ترویج صنایع‌دستی و افزایش کیفیت آموزش‌ها را مهم بیان و اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه بر ارتقای کیفی آموزش‌ها تاکید شده و در صددیم تا از تجربه و تخصص اساتید مطرح استان برای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی هنرجویان بهره‌مند شویم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به همکاری‌های موجود در این زمینه، گفت: انجمن‌هایی در استان وجود دارد که در زمینه حمایت از خانواده زندانیان فعالیت می‌کنند و می‌توان با کمک آنها، خانوده‌های زندانیان را نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند کرد.  

حمزه علی بروجنی علیخانی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه همکاری به مدت یکسال و در پنج ماده با هدف ارتقای برنامه‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان و اداره‌کل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی منعقد شد.  

صنایع‌دستی در زمینه‌های مختلف شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوب، پوشاک سنتی، صنایع‌دستی فلزی و روی شیشه و دیگر پیشه‌های سنتی وابسته به صنایع‌دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی در آذربایجان‌غربی فعال است.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان غربی صنایع دستی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان غربی صنایع دستی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گردشگری آذربایجان غربی صنایع دستی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند

ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: در سال گذشته ۶۷۳۰ نفر در دوره‌های عمومی و تخصصی صنایع‌دستی استان آموزش‌دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، محمد محسنی امروز ۲۶ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷۳۰ نفر در دوره‌های عمومی و تخصصی صنایع‌دستی استان آموزش‌دیده‌اند که از این تعداد ۶۱۵۹ نفر در دوره‌های عمومی در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، رودان، بندر خمیر و قشم آموزش‌ دیده‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: این تعداد در رشته‌های البسه محلی، حصیربافی، چاپ مهری و قلمکار، خوس دوزی، قلاب‌بافی، چرم‌دوزی، احجام چوبی، پولک و منجوق‌دوزی، گلابتون دوزی و خوس بافی آموزش‌دیده‌اند. 

محسنی با اشاره به اینکه همچنین ۵۷۱ نفر در دوره‌های تخصصی آموزش‌دیده‌اند، اذعان کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های بندرعباس،  میناب و بندرلنگه برگزارشده است. 

وی ادامه داد: گردشگری صنایع‌دستی و راهکارهای حمایت از توسعه صنایع‌دستی، آشنایی با مهر اصالت و ویژگی‌های آن، قیمت‌گذاری کالاهای صنایع‌دستی، شناخت صنایع‌دستی و فرهنگ استفاده از آن، آشنایی با اصول حرفه‌ای شرکت در نمایشگاه‌ها، قیمت‌گذاری محصولات صنایع‌دستی حصیری، شیوه‌های تولید محصولات حصیری، اصول و مبانی طراحی محصول، اصلاح و عیوب محصولات حصیربافی، ارگونومی منابع انسانی و حضایه بافی، دوره‌های آموزشی ویژه شاغلین صنایع‌دستی در سال گذشته بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: دوره‌های آموزشی باهدف ارتقا کیفیت محصولات صنایع‌دستی، ترویج هنرهای دستی، احیای رشته‌های بومی استان و همچنین ایجاد اشتغال برگزارشده است.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند