Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:16:00 GMT

مجلس با معافیت مالیاتی هنرمندان مخالفت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۹۱۶

مجلس با معافیت مالیاتی هنرمندان مخالفت می‌کند

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹، گفت: بهتر است به جای آنکه معافیت‌های مالیاتی برای هنرمندان در نظر گرفته شود، خدمات دیگری به آنان عرضه شود چراکه هنرمندان خواسته‌های جدی‌تری دارند و برای مثال مسائلی همچون بیمه هنرمندان خاستگاه جدی‌تری تا معافیت مالیاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی بر خلاف برنامه ششم توسعه است و از سوی دیگر نظم درآمدهای دولت را بر هم می‌زند، ادامه داد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت است و نباید با معافیت‌های مالی متعدد دست دولت را خالی بگذاریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که معافیت‌های مالیاتی زیاد شود، نظم درآمدهای دولت برهم می‌خورد و دولت هم بدون توجه به مجلس و مردم قیمت بنزین را یک شبه سه برابر می‌کند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه اگر معافیت‌های مالیاتی نباشد دولت مجبور نمی‌شود قیمت بنزین را سه برابر کند، افزود: از سوی دیگر، به دنبال معافیت‌های مالیاتی، رانت و فساد به وجود می‌آید چراکه معافیت مالیاتی یک امتیاز است و افرادی هستند که به دنبال کسب این امتیاز هستند و با اقدامات غیرقانونی همچون مجوزهای کاذب به دنبال آن هستند که این معافیت‌ها را به دست آورند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده اقداماتی همچون تعیین معافیت‌های مالیاتی برای هنرمندان در لایحه بودجه نوعی عوام‌فریبی و با نگاه پوپولیستی است و سزاوار نیست که دولت این اقدام را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا صنوف مختلفی در جامعه فعالیت می‌کنند که نسبت به هنرمندان در اولویت بیشتری برای معافیت‌های مالیاتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعید است مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۹ به این پیشنهاد دولت یعنی معافیت صددرصدی هنرمندان از پرداخت مالیات رأی مثبت دهد.

کد خبر 4788832 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت کشور سید اسماعیل موسوی سید عباس عراقچی ایران فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اصلاح طلبان شورای نگهبان مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از 44 به 40 ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.
 
تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
 
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟